4jku Opublikowano 11 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2011 oczywiście - nie widziałeś kiedykolwiek skorodowanego alu? Jeśli masz na myśli biały nalot - to widziałem. Tyle że ta warstwa jest sama w sobie ochroną przed dalszą (niech będzie) "korozją", proces nie postępuje dalej... Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 nalot nalotem, purchle purchlami, nieraz i nie dwa aluminiowy element tak skoroduje że nie nadaje się do dalszego użytku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 No cóż... Nie widziałem :) ale będę się rozglądał... Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 12 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2011 Daj spokój z tą korozją aluminium - przecież to jedyny element Land Roverów, który się nie psuje z czasem. I nadal są tacy, którym się wydaje, że skoro "Discovery" nie ma zardzewiałego nadwozia, to z pewnością rama też jest "funkiel nówka". Tylko się antena od CB z magnesem nie chce dachu trzymać, nie wiedzieć czemu... ;) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noleg Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 "Trydno", "łatwo" - ciężko powiedzieć co kto ma na myśli. Generalnie anodowanie to dekoracja a nie ochrona powierzchni przed czymkolwiek. zależy o jakim anodowaniu mówisz. rozróżniamy tzw. miękką i twardą anodę.Miękka anoda ma za zadanie zabarwić aluminium na żądany kolor, a właściwości antykorozyjne uzyskuje się dopiero po tzw. uszczelnieniu, które odcina dostęp do środowiska zewn.Twarda anoda to zupełnie inna bajka, jej zadaniem jest stworzenie powierzchni odpornej na uszkodzenia mechaniczne i pracującej ale w miejscach, gdzie waga ma znaczenie np, siłowniki w lotnictwie. Części pod twardą anodę robi się z uwzględnieniem naddatku i zebrania na żądany wymiar twardej anody np. poprzez honowanie. Miękka anoda przez to, że tylko wchodzi w reakcję z powierzchniową warstwą aluminium nie daje znaczących różnic w wymiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Czyli obręcze w motocyklu mam anodowane "twardo"?Bo zmiana opony łyżkami nie pozostawia żadnych śladów, o ile nie robimy tego w debilny sposób. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Niekoniecznie. W chińskich sprzętach bez śladu zmieniałem opony, a tam kółka na pewno nie są anodowane. Będę teraz kupować nowy cylinder i tłok do jednego chińskiego silnika, to spróbuję go "poszarzyć" Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 spotkałem się nawet z pokrytymi teflonem tłokami do 4 jak i 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 Człowiek się uczy całe życie... ;) Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noleg Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 (edytowane) Czyli obręcze w motocyklu mam anodowane "twardo"?Bo zmiana opony łyżkami nie pozostawia żadnych śladów, o ile nie robimy tego w debilny sposób.może się zdarzyć że masz pokryte twardą anodą (tzw. OAS), bo nie podejrzewam, że obręcze są pochodzenia chińskiego z niższej półki...miękka anoda nawet z uszczelnieniem daje się dość łatwo usunąć (co nie znaczy że paznokciem) aha - niektóre stopy aluminium mają tendencję do korozji międzycząsteczkowej - korozja poprzez obecność w stopie pewnych pierwiastków ma tendencję do wchodzenia wgłąb - stąd łatwość pokruszenia się części. a po miękkiej anodzie powierzchnia rzeczywiście matowieje, dopiero uszczelnienie przywraca połysk Edytowane 15 Grudnia 2011 przez noleg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.