Skocz do zawartości

po gotowaniu chińskiego tłoka.


barto96
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

oczywiście - nie widziałeś kiedykolwiek skorodowanego alu?

 

Jeśli masz na myśli biały nalot - to widziałem. Tyle że ta warstwa jest sama w sobie ochroną przed dalszą (niech będzie) "korozją", proces nie postępuje dalej...

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój z tą korozją aluminium - przecież to jedyny element Land Roverów, który się nie psuje z czasem. I nadal są tacy, którym się wydaje, że skoro "Discovery" nie ma zardzewiałego nadwozia, to z pewnością rama też jest "funkiel nówka". Tylko się antena od CB z magnesem nie chce dachu trzymać, nie wiedzieć czemu... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Trydno", "łatwo" - ciężko powiedzieć co kto ma na myśli. Generalnie anodowanie to dekoracja a nie ochrona powierzchni przed czymkolwiek.

 

zależy o jakim anodowaniu mówisz. rozróżniamy tzw. miękką i twardą anodę.

Miękka anoda ma za zadanie zabarwić aluminium na żądany kolor, a właściwości antykorozyjne uzyskuje się dopiero po tzw. uszczelnieniu, które odcina dostęp do środowiska zewn.

Twarda anoda to zupełnie inna bajka, jej zadaniem jest stworzenie powierzchni odpornej na uszkodzenia mechaniczne i pracującej ale w miejscach, gdzie waga ma znaczenie np, siłowniki w lotnictwie. Części pod twardą anodę robi się z uwzględnieniem naddatku i zebrania na żądany wymiar twardej anody np. poprzez honowanie. Miękka anoda przez to, że tylko wchodzi w reakcję z powierzchniową warstwą aluminium nie daje znaczących różnic w wymiarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli obręcze w motocyklu mam anodowane "twardo"?

Bo zmiana opony łyżkami nie pozostawia żadnych śladów, o ile nie robimy tego w debilny sposób.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. W chińskich sprzętach bez śladu zmieniałem opony, a tam kółka na pewno nie są anodowane.

 

Będę teraz kupować nowy cylinder i tłok do jednego chińskiego silnika, to spróbuję go "poszarzyć"

www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli obręcze w motocyklu mam anodowane "twardo"?

Bo zmiana opony łyżkami nie pozostawia żadnych śladów, o ile nie robimy tego w debilny sposób.

może się zdarzyć że masz pokryte twardą anodą (tzw. OAS), bo nie podejrzewam, że obręcze są pochodzenia chińskiego z niższej półki...

miękka anoda nawet z uszczelnieniem daje się dość łatwo usunąć (co nie znaczy że paznokciem)

 

aha - niektóre stopy aluminium mają tendencję do korozji międzycząsteczkowej - korozja poprzez obecność w stopie pewnych pierwiastków ma tendencję do wchodzenia wgłąb - stąd łatwość pokruszenia się części. a po miękkiej anodzie powierzchnia rzeczywiście matowieje, dopiero uszczelnienie przywraca połysk

Edytowane przez noleg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...