Skocz do zawartości

trzaski, trzeszczenie


gozdzik77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja to oceniam jako trzeszczenie.Po przejeździe przez garba i dziury ten dzwięk się wydobywa, podczas hamowania przodem też słychać.Można to porównać do głośnego obcierających się o siebie plastików.

 

A czy może być przyczyną wymiana klocków z przodu, bo zaczeło to się nasilać właśnie po wymianie?

a może coś z lagami nie tak :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie klocków pływające tarcze mogą trochę skrzypieć na nitach klocki też jeżeli są badziewne. Ja tak mam czasami delikatne skrzypienie lub piszczenie przy hamowaniu lub na poprzecznych karbach tylko że u mnie klocki się kończą. Jeszcze fabryczne ale zadowolony z nich nie byłem. Przedmuchaj zaciski kompresorem.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki założyłem orginalne kawasaki Tokico.

Zaciski i tłoczki są wyczyszczone bardzo dokładnie.Do tego stopnia że klocki można delikatnie przepchnąć palcem jak nie jest wciśnięty hamulec.Będe musiał wyciągnąć je jeszcze raz i przejechać się po jakiś dziurach bez klocków.Może to one powodują te trzaski.

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj do lag i sprawdź panewki w nich a dokładnie luzy, na moje są wyrobione. Dodatkowo- przy wymianie klocków sprawdzałeś stan trzpieni w zaciskach :icon_question:

 

@pit u mnie w XJR po założeniu nowych klocków Ferodo jest czasami PKS przy hamowaniu i szurganie klocka o tarczę podczas jazdy.... tarcze również pływające :flesje: .

Edytowane przez Dream
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeszczenie wydobywa sie z lagów :)

Miałem na warsztacie kiedyś Derbi sende, Rieju, i ostatnio Yzf i po wymianie uszczelniaczy i oleju problem znikł - prawdopodobnie masz to samo.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem ZX-R to też miałem w pewnej chwili podobny problem. Przyczyną był niski poziom oleju w lagach. Stukało konkretnie. A skoro to Ci się dzieje przy przyspieszaniu i hamowaniu, czyli wtedy gdy widelec gwałtownie rozpoczyna pracę, to o czymś świadczy.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegladalem yt i natknelem sie na pewien filmik, a raczej pod jego koniec slychac pewien odglos powiedz czy tak wlasnie halasuje ci przedni zawias jelsi tak to masz odpowiedz

 

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy problem usunięty. Przyczynami trzasków były ocierające się o siebie owiewki: czachy i lewego boczku gdzieś o siebie prężyły. I drugą przyczyną tak przypuszczam była śruba mocująca silnik do ramy(dała się dokręcić o niecały obrót o 360 stopni).W każym bądz razie jest cisza.

Wszystkim Wam bardzo dziękuje za cenne wskazówki z możliwymi przyczynami!

Oraz za zaintersowanie się moim problemem!

Edytowane przez gozdzik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...