V12 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 WitamZauwazyłem że lewa strona przedniej opony jest bardziej zdarta niż prawa jaka moze być przyczynaMotor to CBR 600 F3PS sory za ten wcześniejszy błądpozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 WitamZauwazyłem że lewa strona przedniej opony jest bardziej zdarta niż prawa jaka moze być przyczynaMotor to CBR 600 F3PS sory za ten wcześniejszy błądpozdr są dwie możliwości:masz zużyty amortyzator przedni prawy ( nie trzyma ) lub krzywą ramę na główce.W warunkach garażowych trudne do sprawdzenia ale możliwe.Ja przed odwiezieniem na dokładny pomiar geometrii przykładam do tylnej opony dwa aluminiowe profile 20x60mm o długości 3000mm i sprawdzam jak wewnątrz tych szyn stoi przednie koło ( często przednia opona opiera się o krawędź jednego z nich a wtedy już wszystko wiadomo) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) Dzięki za wskazówkę jutro cos podziałam A czy ma wpływ to ze ta opona jest prawie na wykonczeniu z tej strony co bardziej zdziera już dochodzi do znaczników Ogółem jak go kupiłem to nie zauważyłem zeby było nie równo dopiero po 6 tys które zrobiłem to wychodziGleby tez nie miałem raz sie sam przewrócił na stopce tylkojeszcze przyszło mi do głowy źle ustawione tylnie koło podczas regulacji naciągu- ma wpływ ???pozdr Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Dzięki za wskazówkę jutro cos podziałam A czy ma wpływ to ze ta opona jest prawie na wykonczeniu z tej strony co bardziej zdziera już dochodzi do znaczników Ogółem jak go kupiłem to nie zauważyłem zeby było nie równo dopiero po 6 tys które zrobiłem to wychodziGleby tez nie miałem raz sie sam przewrócił na stopce tylkojeszcze przyszło mi do głowy źle ustawione tylnie koło podczas regulacji naciągu- ma wpływ ???pozdr ma duży wpływ nie tylko na opony ale i na zestaw napędowy nie mówiąc już o komforcie prowadzenia takiego motocykla Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ma duży wpływ nie tylko na opony ale i na zestaw napędowy nie mówiąc już o komforcie prowadzenia takiego motocyklaProwadzi sie bdobrze przy różnych prędkościach.Musze sprawdzic to ustawienie a co główki ramy jak by była skrzywiona to było by czuć podczas prowadzenia ???pozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beeeginer Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Prowadzi sie bdobrze przy różnych prędkościach.Musze sprawdzic to ustawienie a co główki ramy jak by była skrzywiona to było by czuć podczas prowadzenia ???pozdrWitam. Nie jestem mechanikiem ale z tego co zaobserwowałem jadąc kiedyś na motocyklu z krzywą główką ramy: po pierwsze przy puszczeniu kierownicy i chwyceniu rękami za bak, siedząc prosto motocykl ściąga na bok. Drugim nie zbyt fajnym odczuciem było wchodzenie w zakręty... raz wchodzisz w łuk i przejeżdżasz go elegancko a za drugim razem czujesz jak motocykl "żyje własnym życiem" nawet w tym samym zakręcie. Nie zbyt to komfortowe uczucie. Gdy przyzwyczaisz się do usterki możesz tego nie dostrzegać, lecz gdy przesiądziesz się na inny moto i zrobisz nawet kilka kilometrów wyczujesz różnicę momentalnie. Jak wspomniałem wcześniej nie jestem mechanikiem... piszę o tym ponieważ sam tego doświadczyłem. Pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 (edytowane) są dwie możliwości:masz zużyty amortyzator przedni prawy ( nie trzyma ) lub krzywą ramę na główce.W warunkach garażowych trudne do sprawdzenia ale możliwe.Ja przed odwiezieniem na dokładny pomiar geometrii przykładam do tylnej opony dwa aluminiowe profile 20x60mm o długości 3000mm i sprawdzam jak wewnątrz tych szyn stoi przednie koło ( często przednia opona opiera się o krawędź jednego z nich a wtedy już wszystko wiadomo) Podano dwie możliwości i żadna nie musi być prawdziwa.Jeśli o nie trzymającą prawą lagę chodzi, nie szukałbym tu problemu. Cagiva mito ma sprężynę tylko w jednej ladze, co za tym idzie aby wcisnąć lagę ze sprężyną potrzeba dużo więcej siły niż do wciśnięcia tej bez. Dwie lagi i obie pracują całkiem inaczej a opona nie zużywa się jednostronnie.Jeśli o profil chodzi i pomiar, na takich pomiarach bym nie polegał. Wystarczy że na naciągu łańcucha jest różnica rzędu 0.2mm, na promieniu koła (21,59cm) daje to już odchyłkę od osi pojazdu około 1,5mm (przy feldze 17 cali) i teraz przykładając dwa profile do tak ustawionego koła jaka będzie odchyłka na długości +/- 2 metry? V12, sprawdź czy obie lagi masz wysunięte idealnie tak samo ponad górną półkę. Jest jeszcze taka banalna ewentualność, że pokonując swoje ulubione trasy masz dużo więcej zakrętów w lewo niż w prawo. Edytowane 29 Sierpnia 2011 przez patrykt7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Pierwsze co to sprawdzę ustawienie osiowości tylniego koła potem dalej będe myślałpozdr Tylnie koło nie było w osiowości ustawiłem zobaczymy ogolem na tej oponie to nie ma co juz chyba jeździć po kiedy puszcze kiere tak przy 80 kiedy hamuje silnikiem zaczyna mocno telepać ale kiedy wrzuce z 2 na luz to już tak mocno nie trzęsie Łozysko głowki ramy chyba tez sie kończy bo zaczyna klikać kiedy zaczynam hamowaćpozdr Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.