Skocz do zawartości

Przednia opona


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zauwazyłem że lewa strona przedniej opony jest bardziej zdarta niż prawa jaka moze być przyczyna

Motor to CBR 600 F3

PS sory za ten wcześniejszy błąd

pozdr

 

są dwie możliwości:

masz zużyty amortyzator przedni prawy ( nie trzyma ) lub krzywą ramę na główce.

W warunkach garażowych trudne do sprawdzenia ale możliwe.

Ja przed odwiezieniem na dokładny pomiar geometrii przykładam do tylnej opony dwa aluminiowe profile 20x60mm o długości 3000mm i sprawdzam jak wewnątrz tych szyn stoi przednie koło ( często przednia opona opiera się o krawędź jednego z nich a wtedy już wszystko wiadomo)

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę jutro cos podziałam

A czy ma wpływ to ze ta opona jest prawie na wykonczeniu z tej strony co bardziej zdziera już dochodzi do znaczników

Ogółem jak go kupiłem to nie zauważyłem zeby było nie równo dopiero po 6 tys które zrobiłem to wychodzi

Gleby tez nie miałem raz sie sam przewrócił na stopce tylko

jeszcze przyszło mi do głowy źle ustawione tylnie koło podczas regulacji naciągu- ma wpływ ???

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówkę jutro cos podziałam

A czy ma wpływ to ze ta opona jest prawie na wykonczeniu z tej strony co bardziej zdziera już dochodzi do znaczników

Ogółem jak go kupiłem to nie zauważyłem zeby było nie równo dopiero po 6 tys które zrobiłem to wychodzi

Gleby tez nie miałem raz sie sam przewrócił na stopce tylko

jeszcze przyszło mi do głowy źle ustawione tylnie koło podczas regulacji naciągu- ma wpływ ???

pozdr

 

ma duży wpływ nie tylko na opony ale i na zestaw napędowy nie mówiąc już o komforcie prowadzenia takiego motocykla

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma duży wpływ nie tylko na opony ale i na zestaw napędowy nie mówiąc już o komforcie prowadzenia takiego motocykla

Prowadzi sie bdobrze przy różnych prędkościach.

Musze sprawdzic to ustawienie

a co główki ramy jak by była skrzywiona to było by czuć podczas prowadzenia ???

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadzi sie bdobrze przy różnych prędkościach.

Musze sprawdzic to ustawienie

a co główki ramy jak by była skrzywiona to było by czuć podczas prowadzenia ???

pozdr

Witam. Nie jestem mechanikiem ale z tego co zaobserwowałem jadąc kiedyś na motocyklu z krzywą główką ramy: po pierwsze przy puszczeniu kierownicy i chwyceniu rękami za bak, siedząc prosto motocykl ściąga na bok. Drugim nie zbyt fajnym odczuciem było wchodzenie w zakręty... raz wchodzisz w łuk i przejeżdżasz go elegancko a za drugim razem czujesz jak motocykl "żyje własnym życiem" nawet w tym samym zakręcie. Nie zbyt to komfortowe uczucie.

Gdy przyzwyczaisz się do usterki możesz tego nie dostrzegać, lecz gdy przesiądziesz się na inny moto i zrobisz nawet kilka kilometrów wyczujesz różnicę momentalnie.

 

Jak wspomniałem wcześniej nie jestem mechanikiem... piszę o tym ponieważ sam tego doświadczyłem.

 

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwie możliwości:

masz zużyty amortyzator przedni prawy ( nie trzyma ) lub krzywą ramę na główce.

W warunkach garażowych trudne do sprawdzenia ale możliwe.

Ja przed odwiezieniem na dokładny pomiar geometrii przykładam do tylnej opony dwa aluminiowe profile 20x60mm o długości 3000mm i sprawdzam jak wewnątrz tych szyn stoi przednie koło ( często przednia opona opiera się o krawędź jednego z nich a wtedy już wszystko wiadomo)

 

Podano dwie możliwości i żadna nie musi być prawdziwa.

Jeśli o nie trzymającą prawą lagę chodzi, nie szukałbym tu problemu. Cagiva mito ma sprężynę tylko w jednej ladze, co za tym idzie aby wcisnąć lagę ze sprężyną potrzeba dużo więcej siły niż do wciśnięcia tej bez. Dwie lagi i obie pracują całkiem inaczej a opona nie zużywa się jednostronnie.

Jeśli o profil chodzi i pomiar, na takich pomiarach bym nie polegał. Wystarczy że na naciągu łańcucha jest różnica rzędu 0.2mm, na promieniu koła (21,59cm) daje to już odchyłkę od osi pojazdu około 1,5mm (przy feldze 17 cali) i teraz przykładając dwa profile do tak ustawionego koła jaka będzie odchyłka na długości +/- 2 metry?

 

V12, sprawdź czy obie lagi masz wysunięte idealnie tak samo ponad górną półkę.

Jest jeszcze taka banalna ewentualność, że pokonując swoje ulubione trasy masz dużo więcej zakrętów w lewo niż w prawo.

Edytowane przez patrykt7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to sprawdzę ustawienie osiowości tylniego koła potem dalej będe myślał

pozdr

 

Tylnie koło nie było w osiowości ustawiłem zobaczymy ogolem na tej oponie to nie ma co juz chyba jeździć po kiedy puszcze kiere tak przy 80 kiedy hamuje silnikiem zaczyna mocno telepać ale kiedy wrzuce z 2 na luz to już tak mocno nie trzęsie

Łozysko głowki ramy chyba tez sie kończy bo zaczyna klikać kiedy zaczynam hamować

pozdr

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...