loony Opublikowano 1 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2004 Zaczynjąc od poczatku - moja Yamaha ma zmieniony silnik na serce do FZR600. Osoba która dokonywała tego swap'u zdemontowala EXUP - zawór wydechowy. (bo sie nie bardzo mieścił :) ) Jako że chce mieć kompletny motor, kupiłem EXUP'a - używanego ale jest. Zamontowałem (wystarczyło lekko podszlifować mocowanie osłony) i.... teraz pytanie - czy konieczna jest synchronizacja gaźników po zamontowaniu tego ustrojstwa w wydechu ??Wiem że przy wymianie samego tłumika często nie jest to konieczne, natomiast przy wymianie całego układu wydechowego jest to konieczne - tak twierdza producenci tłumików akcesoryjnych. Zawór wydechowy powoduje większe zmiany niż tłumik - dlatego chyby będzie konieczne zsynchronizowanie gaźników ponownie, a pytam bo synchronizowalem gaźniki jakies... góra 2 miesiace temu i teraz wypadałoby ponownie - a koszty rosną :| Chociaz z drugiej strony, to jeżeli moto wreszcie ma zacząć jeździć jak powinno... (bo teraz na postoju przy gwałtownym odkręceniu gazu jakoś go dławi... i dopiero wchodzi na obroty - jazd testowych jeszcze nie było... ale moze dzisiaj)Co sądzicie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 1 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2004 W sumię to wakuometry mierzą podciśnienie w krućcach ssawnych...natomiast zastosowanie EXAUP-a nie powinno zmienić podciśnienia, gdyż podczas suwu dolotu zawór wydechowy jest zamkniety exaup nie powinien na nic wpływać. Tak więc moim zdaniem nie trzeba synchronizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 1 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2004 Ewentualnie mała korekta składu mieszanki ( a potem oczywiście synchro). Najlepiej po założenu elementów pośmigaj i staraj się wyczuć, czy się cioś zamieniło. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 4 Czerwca 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2004 Czesc! Skoro chlopak wsadzil silnik 600 do ramy 400 , to po kiego groma exup- w 600 tego ni ma. Ja bym zalozyl wydech bez ixapa , a najlepiej od szescsetki i podregulowal gazniki. Kolega nie powiedzial od czego ma gazniki do tej 600 , bo jak zostaly stare to trzeba zrobic male szachu machu. . A zgadnijcie dlaczego stare wyscigowe OW1 nie mialy ixapa(w wersjio do wyscigu).Exup pomaga w zakresie dolnych i srednich obrotow, ale i tak wszystko musi byc dograne najlepiej jak to robia w fabryce na hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.