Skocz do zawartości

Suzuki Intruder 1800


Piekarz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Po kilku latach jazdy na sportach przyszedł czas na coś bardziej dostojnego :-). Wybór padł na Intrudera VZR 1800.

Jeździ się super tylko mam problem z wrzucaniem 2 biegu. Często udaje mi się wrzucić gładko (jak robię to bardzo energicznie i z siłą) ale również dosyć często wrzucę albo ze zgrzytem albo nie wrzucę i zgrzyta dopóki trochę nie odczekam.

W związku z powyższym mam pytanie czy:

- w tych motorach tak po prostu jest?

- czy może coś ze sprzęgłem jest nie tak. Jak wrzucam jedynkę to jest delikatne szarpnięcie no ale w sporcie bylo dosyć podobnie. Reszta biegów wchodzi gładko. Nie ma zgrzytów przy redukcji.

- czy może moja technika jest do bani. Mówiąc szczerze nigdy w sportach nie miałem tego problemu a jeżdżę już ładnych kilka lat.

 

Proszę o podpowiedź.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowcem nie jestem ale jak coś zgrzyta lub robi problemy przy zapinaniu biegu to "wiedź, że coś się dzieje" Nie ma opcji "ten typ tak ma" 50 razy ci zgrzytnie a za 51 pójdzie jakiś wybierak czy zębatka...... dokłądnie co to może być to niech ktoś kto sie zna napisze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowcem nie jestem ale jak coś zgrzyta lub robi problemy przy zapinaniu biegu to "wiedź, że coś się dzieje" Nie ma opcji "ten typ tak ma" 50 razy ci zgrzytnie a za 51 pójdzie jakiś wybierak czy zębatka...... dokłądnie co to może być to niech ktoś kto sie zna napisze :)

 

Właśnie natrafiłem na świetny post:

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70896&st=0

 

Tak sobie teraz filozofuję, że może nie wywieram odpowiedniego nacisku na dźwignię przed zmianą biegu...hmmm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum, o zmianie biegów jest naprawdę dużo. Wystarczy poszukać, a gwarantuję ci, że z samego przeczytania, będziesz mistrzem. Mistrzem, zmiany biegów. Nota, bene, dziś to już drugi temat, dot. tego samego.

P.S.

Pozwolę sobie na złośliwy komentarz, tylko dlatego, że pie**olisz, że jeździsz kupę lat. Gdybyś jeździł, to wiedziałbyś, dlaczego skrzynia w moto zgrzyta. Reszta w szukajce, jak mówi jeszua. Miłej lektury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum, o zmianie biegów jest naprawdę dużo. Wystarczy poszukać, a gwarantuję ci, że z samego przeczytania, będziesz mistrzem. Mistrzem, zmiany biegów. Nota, bene, dziś to już drugi temat, dot. tego samego.

P.S.

Pozwolę sobie na złośliwy komentarz, tylko dlatego, że pie**olisz, że jeździsz kupę lat. Gdybyś jeździł, to wiedziałbyś, dlaczego skrzynia w moto zgrzyta. Reszta w szukajce, jak mówi jeszua. Miłej lektury

 

Wiem, że w skrzyni nie ma synchronizatorów dlatego nie jest tak gładko jak w aucie.

W sporcie nigdy nie miałem problemów z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu dlatego męczy mnie ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wziac pod uwage, ze troche inne momenty sil dzialaja na kola zebate skrzyni twojej lokomotywy, a troche inne w sporcie :).

Trzeba najprawdopodobniej znalezc wlasciwy sposob na to.

Ja jezdze z preloadingiem i z leciutkim sprzeglem nawet na mojej przedpotopowej BSA, wiec wierze ze po jakiejs serii cwiczen sie da to opanowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna sprawa, o której wiele osób zapomina/nie myśli. Banał - czy masz dobrze dobraną wysokość dźwigni do swojej nogi/obuwia? Uwierz mi, że często właśnie to powodowało "usterki skrzynii biegów' :).

 

Właśnie nad tym też się zastanawiałem. Mam wrażenie, że jest zbyt długa odległość między 1 a 2 biegiem na dźwigni.Skok nie jest krótki tylko jakiś długi.Fakt że między nimi jest jeszcze luz no ale może da się wyregulować jakoś ten skok. Nigdy nie jeździłem takimi motorami więc nie mam porównania.

Nie miał Arturek problemów i kupił sobie Intruza :-)))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mój kumpel miał identycznie, aż do momentu że wogule mu przestały biegi wchodzić. I okazała się rzecz prosta , wystarczy schylić się mocno pod motocykl i dobrze nasmarować dzwignię wysprzęglika i ośkę od tej dzwigni. W intruzie jest tak umiojscowiona ,że potrafi nie dość ,że się zabrudzić to i z czasem wogule stanąć.

Pozdrawiam Gazela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem już rozwiązany. Moja technika jazdy a w zasadzie jej brak była przyczyną zgrzytu. Zanim przełączałem bieg z 1 na 2 nie wywierałem nacisku dźwigni przed wciśnięciem sprzęgła i za długo trwał proces zmiany biegu. Przyzwyczaiłem się do GSX1000R K5, że wszystko wchodzi gładko jak po maśle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...