Skocz do zawartości

Honda Shadow VT 500 vs Magna VF 500


Lukas_d1
 Udostępnij

Shadow vs Magna  

14 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Który lepszy



Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

Jestem tutaj świerzutki jak szczypiorek na wiosnę :)

Wielka prośba do osób które już jeżdżą jakiś czas na Shadow-ach i Magnach o wypowiedzi (ale konkretne co jest dobre co do dupy , a nie typu "jest lepsza bo jest ) .

 

A teraz do rzeczy, w najbliższym czasie nosze się z zamiarem zakupu motocykla. Biorę pod uwagę Shadow VT 500 i Magne VF 500.

I teraz prośba: Który wg. was jest lepszy na pierwszy motocykl ? Zależy mi na bezawaryjnej i w miarę możliwości wygodnej jeździe(najczęściej po mieście bez szaleństw ew. z kobietą za miasto) . Wizualnie te dwa motocykle mało się różnią. W necie trochę czytałem ale jest bardzo mało konkretów. Chciałem zasięgnąć opinii jakie są wady i zalety tych maszyn. Magna jest średnio ok 1000PLN tańsza. Brałem pod uwagę jeszcze Kawasaki EN 500 ale to jak to niektórzy fascynaci mówią Kawałsraki . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sgregor242

Akurat jeździłem jednym i drugim.Dla mnie to stara szkoła jak zrobi dobry motocykl i aby w 2011 dało się tym bez problemu jeździć.Z mechaniki jestem cienki ale magna ma jakiś skomplikowany rozrząd.Jeden i drugi motocykl ma strasznie wytrzymały silnik.

Magnę zagotowałem przypadkowo a honda żle skończyła też przypadkowo.

To co w lepszym stanie to kupuj.Magna chyba lepiej się zbierała.Hamulce mają obie bardzo cienkie.W VT500 czasami koło przyblokuje przy szybkim zbijaniu biegów w dół.VT też kiepsko mi wchodził w zakręty i strasznie wrażliwy był na koleiny. Trzeba pamiętać że to choperr jak masz w żyłach trochę sporta to kup co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magna jest średnio ok 1000PLN tańsza.

 

spokojnie, tą różnicę oddasz szybko w serwisie. i na stacjach benzynowych

w tym wieku, jaki planujesz kupić, motocykle wybiera się wg. stanu technicznego, a nie tylko jednego modelu. oglądaj wszystkie w danym typie i cenie, wybieraj do oględzin te najlepiej rokujące i blisko domu, żebyś nie wydał pół wartości na wycieczki po kraju kończące się wyklinaniem handlarzy padliną

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Shadow ma mniej mocy ale jest duużo tańsza w serwisie. Magna ma fajnego kopa (69 PS) ale ma swoje mankamenty (dwa łańcuchy rozrządu i napinacze jak padną to trzeba ściągać ze Stanów). Hamulce w Madzi V30 są do d..y, z tyłu bęben a z przodu jedna tarcza.

 

Mimo wszystko wybrałbym VF500, pod warunkiem, że jest w dobrym stanie.

Jeszcze jednym mankamentem i to poważnym jest kłopot z częściami do silnika V30 (dużo ich nie było).

Zastanów się może od razu nad czymś trochę większym, czym pojeździsz dłużej niż sezon (mała Madzia nie jest zbyt wygodna a przełożenia mogą doprowadzić do szewskiej pasji (100km/h na 6 biegu przy ok 5300 obr/min).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

vf500 t shit . Nie widziałem w życiu zdrowego silnika one mają probleny ze smarowaniem trzeba je przerabiać bo ciśnienia nie wystarcza na głowice . I jak jedna ( na przykładzie 750 ) pada trzecia korba i wałki w głowicy się zacierają no i palą od h... . VT 500 czy 750 choć troczę mniejsza moc ale się sprawują super bez awaryjnae no i spalanko na poziomie 4l .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo widziales, VF500 to najwytrzymalszy silnik serii VF.

One wszystkie dzialaja lepiej po przerobce smarowania wiec oczywiscie warto taka przerobke zrobic.

Wymiana lancuchow rozrzadu i napinaczy jest raczej normalna sprawa robiona we wszystkich silnikach po odpowiednim przebiegu - czesc normalnej obslugi silnika.

To samo z hamulcami - utrzymane w dobrym stanie z dobrymi tarczami i klockami cienkie na pewno nie sa, mimo ze do 4 tloczkowych Brembo troche im brakuje.

Naprawde rozbawil mnie komentarz jurbasstecka o VT500, ktora kiepsko wchodzila w zakrety i zle sie prowadzila w koleinach.

Nie swiadczy to kolego o kiepskim motocyklu, tylko o wlascicielu nie majacym pojecia o tak podstawowych rzeczach jak zuzycie elementow zawieszenia. Niestety lozyskowania wahacza nie jest wieczne i nalezy co najmniej raz w roku je smarowac, a co kilka lat wymienic :)

 

Natomiast jest prawda, ze Magna wymaga o wiele wiekszego zaangazowania wlasciciela w jej obsluge niz motocykle 2 cylindrowe ( VT ) i koszt utrzymania jej w stanie jezdzacym bedzie wyzszy.

Rowniez wymaga o wiele wiekszej wiedzy wlasciciela na tematy mechaniki motocyklowej, wiec jako pierwszy motocykla dla swiezaka calkowicie odpada.

 

VT jak najardziej moze byc jesli przejdzie wstepny przeglad u mechanika, czy kolegi bardzo dobrze znajacego ten model . No ale jest to model chopperowaty wiec wygodnej jazdy w 2 osoby sie raczej nie spodziewaj.

Do takiego uzytkowania jak piszesz najlepsze sa 2 cylindrowe nakedy GS500 / CB500 w zaleznosci od upodoban i warunkow fizycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde rozbawil mnie komentarz jurbasstecka o VT500, ktora kiepsko wchodzila w zakrety i zle sie prowadzila w koleinach.

Nie swiadczy to kolego o kiepskim motocyklu, tylko o wlascicielu nie majacym pojecia o tak podstawowych rzeczach jak zuzycie elementow zawieszenia. Niestety lozyskowania wahacza nie jest wieczne i nalezy co najmniej raz w roku je smarowac, a co kilka lat wymienic :)

 

Oj, chyba zmęczenie Ci się udzieliło :), to napisał sgregor242, a nie ja :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...