MarcMarc Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 (edytowane) Cześć, Motocykl: Honda CBR F4i Sport 2001 W skrócie: w zimie wykręciłem świecie, aby ocenić ich stan. Jedna z nich była okopcona na czarno, ale sucha. Jeżdżę aż do teraz, jednak badanie spalin (na przeglądzie) wykazało zbyt dużo węgloczegośtam, co oznacza za dużo niespalone benzyny w spalinach. Podobną diagnozę usłyszałem u mechanika, który stwierdził, że spaliny coś nie pachną jak powinny. Końcówkę rury wydechowej mam też okopconą na czarno. Moje pytanie jest następujące: co może powodować zbyt bogatą mieszankę na jednym cylindrze? Zużyte świecie? Wtrysk leje? Niezsynchronizowane przepustnice? Nie jestem mechanikiem, dlatego zwracam się do Was :) P.S. Świecie są prawdopodobnie bardzo stare, podobnie przepustnice prawdopodobnie nigdy nie były synchronizowane, a motocykl jest 2001 roku. Oceniam tak po oryginalnych łożyskach główki ramy.. Edytowane 14 Lipca 2011 przez MarcMarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Najpierw wymień wszystkie swiece na nowe, pojezdzi trochę a później je oglądaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Nowe świece mam już kupione, czekają na montaż. Czy zużyta świeca mzeo powodować zbyt bogatą mieszankę? Przypominam, że w tym silniku stosuje się świece irydowe. Potam poważnie, nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Tak NGK imr9c9h :icon_biggrin: Stare świece mogą powodować że spalanie będzie przebiegało błędnie i efekt będzie taki jak opisałeś (lub podobny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Nowe świece mam już kupione, czekają na montaż. Czy zużyta świeca mzeo powodować zbyt bogatą mieszankę? Teoretycznie moze tak byc , w praktyce raczej nie ma to znaczenia . Wracajac do problemu , sprawdzi stan wezykow przy przepustnicach ( podcisnienie ) szczegolnie te ktore podlaczone sa do regulatora cisnienia paliwa na koncu listwy . Najlepiej to je wszystkie wymien . Motocykl jest dziesiecioletni , kwestia czesu kiedy one wszystkie popekaja . Nie musza one byc od Hondy , mozesz poprzycinac do konkretnej dlugosci . Tutaj w US to kwestia dwoch $ na odpowiednie wezyk . Regulator cisnienia taki jak w twojej Hondzie ma za zadanie utrzymanie stalego cienienia wzgledem ukladu dolotowego , czyli jezeli wezyk dochodzacy do regulatora jest nieszczelny, pekniety , itd to cisnienie na listwie jest zbyt wysokie co powoduje niepotrzebne wzbogacenie mieszanki w kazdym zakresie obciazen silnika z wyjatkiem gazu otwartego do konca . Jezeli to nie pomoze to nalezaloby sprawdzic cisnienie paliwa na listwie tak jek zaleca serwisowka . Jezeli bedzie zbyt wysokie to znaczy ze regulator jest padniety . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Do uwag Tomkad dodałbym jeszcze sprazwdzenie stanu filtra powietrza - pierwsza, nawet ważniejsza niż wymiana świec sprawa. Zapalony filtr może powodować wzbogacenie mieszanki (przez ograniczenie dostepu powietrza. Synchronizacja klap przepustnic również może się przydać, ale nie tutaj doszukiwałbym się problemu. pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 (edytowane) Dzięki za fachowe odpowiedzi. @tomekd: ostatnio (2 miesiące temu) założyłem Scottoilera, więc jeden z tych wężyków został rozcięty i wstawiony został trójnik. Od tego czasu słyszę lekkie syczenie podczas dodawania gazu, więc prawdopodobne jest, że jest tam jakaś nieszczelność. Prawda jest taka, że to rzeczywiście już 10 lat i gumowe przewody mogą pękać. Wymienię je podczas wymiany świec. @Pawel: filtr został założony tej zimy, sportowy BMC. Z synchronizacją klap przepustnic problem będzie taki, że tego już sam nie zrobię. Chcesz się podjąć? :) Edytowane 15 Lipca 2011 przez MarcMarc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Nie ma sprawy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.