Skocz do zawartości

Komu obrotu spadaja po właczeniu świateł??


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jest to samo.Sproboj zmierzyc napiecie na akumulatorze na wolnych obrotach.

raz zmierz bez właczonych swiatel, a nastepny pomiar zrob przy wlaczonych swiatlach ikierunkowskazach. Jezeli nie bedzie w obu przypadka alternator dawał 14.5V to ladowanie jest niewystarczajace.Nie przejmuj sie da sie z tym jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

 

siemanko!

popierwsze nie macie sie czym martwic-to normalne!!

mianowicie gdy moto pracuje bez wlaczonych swiatel jest mniejsze zapotzrebowanie na prad dlatego alternator robi mniejsze obciarzenia dla slinika...natomiast po wlaczeniu swiatel zapotzrebowanie na prad sie zwieksza i altermnator powoduje wieksze obciazenia dla silnika...

 

jelsi masz nowy akumulator(a doczytalem :idea: -przyjacierlu masz zbyt duzy akumulator,noramalnei etki maja akumulator 5.5 ah :!: -wiec poprostu on potrzebuje wiekszy prad -bo caly czas ma go za malo) -ztad wieksze zapotzrebowanie na prad i tak jak wyzej napislaem wystepuje spowolnienei pracy silnika z pojawiajacym8i sie obciazeniami..

 

ale nie zaszkodzi sprawdzic szczotki,styki,a takze natezenie pradu wytwazanego przez alternator(za pomoca miernika)-przy obrotach zedu 4000-5000 powinno osiagac ok 13-15 amperow...

powodzonka-nei martw sie

ps.ja mam normalny akumulator 5.5 Ah i nie zauwazam zbytnich spadkow obrotow przy wlaczonych swiatlach...oczywiscie jak silnik jest rozgrzany... :mrgreen:

 

pzdr :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładowanie u mnie na wyskokich obrotach jest rzedu 14,4V a po włączeniu świateł spada do około 13,8v. A kupiłem taki akumulator bo nie chciałem mieć problemów z rozruchem i wyładowaniami akumulatorów, a i jeszcze cos -mianowicie czyli jak jade na światłach to motocykł wiecej pali????

ztad wieksze zapotzrebowanie na prad i tak jak wyzej napislaem wystepuje spowolnienei pracy silnika z pojawiajacym8i sie obciazeniami..

tak to zrozumiałem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak -zwiekszeni obciazen silnika oczywiscie odbija sie na zwiekszonym zuzyciu paliwa,ale w tym przypadku jest ono znikome i praktyczne nei zauwazalne...jesli jezdzisz samochodem,to napewno zauwazyles ze w okresie zimowym -gdy tzreba jezdzic na swiatlach all day :!: samochod pali praktycznie tyle samo benzyny...

 

a na moto i tak musisz jezdzic z wlaczonymi swiatlami wiec i tak moto bedzie ci palil caly czas tyle samo-nei ma sensu sie nad tym rozczulac,a zreszta na wyzszych obrotach moto nieodczuwa tak drastycznie obciazenia wywolanego przez alternator,zjawiskjo jest zauwazalne tylko na wolnych obrotach...

 

jesli chodzi o akumulator,to jesli odpalasz bez wlaczonych swiateli ,nei bawisz sie swiatelkami gdy moto nie chodzi i masz zdobre ladowanie to 5.5 ampera calkowicie wystarczy

 

i sprawdz sobei ladowanie w amperch to jest wazneijsze niz te w Voltah

 

pzdr. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem pewny ze to jest ten akumulator poprostu alternator w mz jest za słaby na ten akumulator, teraz masz przykład ze elektryka nie mozna sie bawic.

 

Wiekszy akumulator nie ma sensu, umnie po zimie akumulator miał 7V a motor i tak odpalił.

 

pozdro @

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem pewny ze to jest ten akumulator poprostu alternator w mz jest za słaby na ten akumulator' date=' teraz masz przykład ze elektryka nie mozna sie bawic.

 

Wiekszy akumulator nie ma sensu, umnie po zimie akumulator miał 7V a motor i tak odpalił.

 

pozdro @[/quote'] to farta miales bo umnie by ten numer nie przeszedl.... co do wiekrzrgo to on nietyle bardziej obciaza alternator ktory w MZ ma i tak 14A i to jest duzo ale poprostu tym samym prondem kladuje sie dluzej niz ten ktory powinien byc, ja mam 7,5 Ah zelowy od UPS'a i niemam zadnych roblemow

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezupelnie, wirnik alternatora jest wzbudzany z akumlatora poprzez regulator, taki alternator na pelnym wzbudzenu ptrafi dac nawet 100V, bycmoze u ciebie sie dalo-ja mam troche przerobiona elektryke i jak jest slabe aku to niezapale :D

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem zaraz po zakupie moto, zbawieniem była wymiana aku, po tym nie odczuwałem w ogóle że włączyłem światła, silnik po włączeniu świateł jak pracował tak pracował, kupiłem AKMETA 5,5 Ah

 

 

Pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem pewny ze to jest ten akumulator poprostu alternator w mz jest za słaby na ten akumulator, teraz masz przykład ze elektryka nie mozna sie bawic.

 

Wiekszy akumulator nie ma sensu, umnie po zimie akumulator miał 7V a motor i tak odpalił.

 

pozdro @

a z tym sie nie zgodze- a przynajmniej elektryk sie z tym nie zgadza(robił dzis alternator mojemu szfagrowi w Oplu) Powiedzieł że alternator to nie jest prądnica i nawet jak zechce to moge wsadzić akumulatorek od Scanii :D a ładwał sie bedzie tak samo jak normalny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...