Skocz do zawartości

Zbiornik paliwa KOMAR


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat daję tutaj bo w giełdzie nikt go nie zobaczy. Macie może jakiś niepotrzebny bak od Komara? Potrzebuję wlew i korek od takiego baku, stan reszty się nie liczy. Może być zgnity, zdeptany, rozstrzelany, byle kołnierz z gwintem był git. Potrzebuję kołnierz aby wspawać go do zbiornika od Rometa tym samym powstanie z tego bak do mojego TS-1 który miał gwintowany wlew. No chyba że ma ktoś prostokątny bak Rometa z gwintem. Były takie w TS-1 i wczesnych T-1.

 

Pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo :icon_eek: Nawet zbyt ładny jest, szkoda trochę ciąć. A posiadasz tenże zbiornik z fotki? Ewentualnie jakbym miał taki ładny, zdrowy bak to bym go użył do Komara 230 swojego a z niego pordzewiały bak użył do przeróbki. W 230 mam taki "średnio fajny" zbiornik, ale trzymam go bo to komplet od tego Komara. Chyba komplet, chociaż lakier zbyt dobrze wygląda i kolor nie taki jak trzeba, Komar jest cały bordowy a bak niebieski (był niebieski, kiedyś) i ilość rdzy nie współgra z resztą Komarka. Czyli raczej nie jest od kompletu fabrycznego, czyli mogę go wykorzystać zamiast cudować z odrdzewianiem i spawaniem uchwytów które są uszkodzone. A taki zdrowy zbiornik założyć do 230.

 

 

A skoro o zbiornikach mowa - rozkminiłem nowy sposób na szorowanie baku od środka. Na złomie wynalazłem bak kwadratowy od Rometa, miałem go użyć zamiast tego rdzawego ścierwa co mam w pomarańczowym Romecie o którym pisałem kiedyś, co niby ze śrutu dostał. Ale stwierdziłem że bak znaleziony mogę użyć do reanimacji Rometa TS-1 bo w sumie stoję z renowacją z braku zbiornika, między innymi. A bak też był nieźle zarośnięty w środku. Wlałem Fosol, tak jak zwykle. Garść nakrętek M10, M12. Szoruję ale słabo idzie, spoglądam na stertę gruzu przy garażu.... Gruz jest szorstki, prawda? A ten gruz z pokruszonych pustaków jest w ogóle mega-szorstki, tak jak "pumeks" do szorowania stóp. Wybrałem dwie garście kawałków wielkości trochę mniejszej niż wlew paliwa. Wrzuciłem, szorowałem kilka minut, wylałem szambo z baku. Przepłukałem i co widzę? Gołą, czystą blachę w kolorze stalowym, czyli szarym. Zajebioza! Od tego dnia koniec zabwy z nakrętkami. Tylko gruz! :buttrock:

 

Bystry jestem, co nie? :icon_mrgreen: :clap:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa... chyba że tak. :banghead: Trza było od razu. :icon_biggrin: No dokładnie taki wlew, korek z gwintem, nakręcany. Romety miały zwykły, wtykany bez gwintu. Ot, wciskasz i siedzi. Romet TS-1 miał taki sam jak Komar, z czarnym, gwintowanym korkiem. Bak kwadratowy mam, dostęp do Migomatu też bo jestem spawaczem od jakiegoś czasu więc trzeba działać. Jeśli zrobię ten wlew to mogę zacząć przygotowanie blach do lakierowania. :icon_mrgreen:

 

 

Niedawno wyciągnąłem TS`a ze strychu i "na sztukę" zacząłem składać. Co jakiś czas znajdę jakiś klamot w garażu to dokładam do niego. Już nawet widać zarys motoroweru w tej stercie części. Wrzucę fotki wkrótce.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiornik założyć do 230.

A skoro o zbiornikach mowa - rozkminiłem nowy sposób na szorowanie baku od środka. Bystry jestem, co nie? :icon_mrgreen: :clap:

Witka.

Do zbiornika sypię potłuczoną hartowaną szybę , mam taką starą od żuczka w kawałeczkach, zakładam na pospawany uchwycik w tokarkę i powolutku kręci się :icon_biggrin: Po godzinie zdejmuję, wysypuję, przemywam benzyną ekstrakcyjną/acetonem/nitrem czy co tam znajdę. Po wysuszeniu leję do środka ćwiartkę podkładu epoksydowego żółtego z Raffilu i znów na wolniutkie obroty w tokarkę. Tak się kręci ze dwie trzy godzinki i rozlewa farbka w środeczku :icon_biggrin: Potem jeszcze można podsuszyć tak do 50 stopieńków C.

Jeśli zrobi się dokładnie to można zapomnieć na wiele lat o rdzy w zbiorniczku :icon_biggrin:

Pozdro

K54

Edytowane przez K54
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprytne, tylko że ja nie mam tokarki. :icon_evil: Muszę ręcznie zasuwać, a potem w głowie huk od tego hałasu.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja chcę bak wyczyścić a nie pralkę od środka. :icon_mrgreen:

 

 

Spoko, metoda "kamyczkowa" jest spoko. Jeszcze będę z niej korzystał przy Romecie, może dopracuję ją trochę.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji fota tego z czego muszę zbudować 50-TS-1. Na foto nie widać wszystkich części, mam górny wydech, oryginalny i trochę pierdół. Silnika brak całkowicie, mam tylko trochę klamotów z wnętrza silnika.

 

https://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/ROMET50TS1?authkey=Gv1sRgCNSaivDmidfQ-QE#5627627889152421314

 

 

Ze strategicznych elementów brakuje mi płaskiej kierownicy takiej jak miał Komar Sport, przedni chromowany błotnik i kolanko wydechu które ma dziwny kształt a nie można tego nigdzie kupić. Będę dorabiał sam. No i gaźnik GM13 ale to nie problem, GM12 da się rozwiercić na 13mm.

 

 

Zbiornik z gwintem mam od MOC`a, wkrótce zdecyduję który pociąć i wykorzystać do przeróbki tego niebieskiego.

 

EDIT:

 

Alle jaja. Grzebałem dziś przy tych zbiornikach, obcinałem wlew itp. Myśle sobie - zadzwonię do kolegi który to zawsze bawił się w Komary i Motorynki, może ma jakieś ciekawe klamoty do piździków. Dzwonię, gadka-szmatka pytam o części czy coś, a On pyta:

- A całego Komara nie chcesz? Z papierami...

- Yyyyyy...... A ile za niego?

- Oby jak najwięcej!

- Yyyyy.... (myślę "Ok, to nie chcę, ale podjadę chociaż popatrzeć")

Ugadaliśmy się na spotkanko, pogadaliśmy na żywo i jedziemy popatrzeć na Komara. Gość pokazuje mi papiery do Komara, myślę sobie że pewnie liczy na grubą kasę skoro od dokumentów zaczyna. Wchodzimy do garażu a tam pod stertą klamotów i mebli stoi "Komar Czy". No wiesz... za stówkę możesz go wziąć, tak po znajomości, u mnie i tak się marnuje. OK, biorę! :icon_biggrin:

 

 

Przy okazji kolega wygrzebał trochę drobiazgów o demoludów i dał gratis. W ten oto sposób stałem się posiadaczem Komara 3 rocznik 1975. Wiele lat stał w szopie, potem stał u kolegi. Silnik się kręci ładnie, iskra jest, biegi są, powietrze w kołach się trzyma jak narazie, pompowaliśmy przy transakcji. Przypchałem bydlę do siebie, kilka km drogi. Pędzel, benzyna i umyłem trochę. Nawet podoba mi się.

 

 

Numery silnika i ramy zgodne z kwitami.

 

 

Tutaj fotka pierwsza, jeszcze u kolegi, wyciągnięty z garażu i nasypane powietrze w koła. Reszta fotek już po czyszczeniu wstępnym.

 

https://picasaweb.google.com/JoseJallapeno/KOMAR3?authkey=Gv1sRgCJnPi8T4tqadpAE#5627820741829725986

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...