Gość Misiorek18 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Siema wszystkim, mam MZ TS 250 1980r stała 20 lat nie odpalana i nie do końca działa w związku z tym mam takie małe pytania:1. Związane z obrotami, jak ja odpalę i stoi sobie na luzie to nie chce wejść za wysokie obroty jak pokręcam manetką od gazu. Sprawdzałem simmeringi zapłon ustawiałem i to jest ok tylko te wysokie obroty, ale jak już nią jadę to jest normalnie i ładnie pracuje.2. nie ładuje mi akumulatora i czy trzeba od razu wymieniać prądnice czy po prostu jakieś elementy wysiadły. I czy można jakoś sprawdzić regulator napięcia bez miernika?3. Po tym jak nią chwile pojeżdżę i gdy chcę się zatrzymać to muszę wrzucić 1 i na sprzęgle ją trzymać bo luz nie chce wskoczyć.I ostatnie pytanie. Ta MZ ma taki problem już od dawna, a mianowicie nie odpala jak silnik jest ciepły, co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za wszystko. Bardzo mi na niej zależy, tak wiec proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasfasola Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Ad.1 Gaźnik był przeczyszczony ??Ad.2 Po 20 latach postoju mogły pośniedzieć kostki w instalacji , miernik potrzebny aby sprawdzić czy ładuje i ile ?? akumulator nowy jest ?? czy ten 20letni ??Ad.3 Po 20 latach ojej jest stary i nie spełnia swego zadania, po wymianie powinno byc OK ! Odnośnie ostatniego pytania- Gaźnik !! Świeca !! i czy ma odpowiednia kompresje- od tego bym zaczął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 Kolego, zajrzyj do dzialu mechaniki ogolnej, tam Monter opisal problem z ladowaniem i postepowanie krok po kroku przy jego zaniku. Przeczytaj, sprawdz i wowczas pytaj co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 (edytowane) Siema wszystkim, mam MZ TS 250 1980r stała 20 lat nie odpalana i nie do końca działa w związku z tym mam takie małe pytania:1. Związane z obrotami, jak ja odpalę i stoi sobie na luzie to nie chce wejść za wysokie obroty jak pokręcam manetką od gazu. Sprawdzałem simmeringi zapłon ustawiałem i to jest ok tylko te wysokie obroty, ale jak już nią jadę to jest normalnie i ładnie pracuje.2. nie ładuje mi akumulatora i czy trzeba od razu wymieniać prądnice czy po prostu jakieś elementy wysiadły. I czy można jakoś sprawdzić regulator napięcia bez miernika?3. Po tym jak nią chwile pojeżdżę i gdy chcę się zatrzymać to muszę wrzucić 1 i na sprzęgle ją trzymać bo luz nie chce wskoczyć.I ostatnie pytanie. Ta MZ ma taki problem już od dawna, a mianowicie nie odpala jak silnik jest ciepły, co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za wszystko. Bardzo mi na niej zależy, tak wiec proszę o pomocAd.1 Troche dziwna przypadłość lub błędnie ją opisałeś, bo w gruncie rzeczy układ zasilania, ładowania ma niewiele wspólnego z kontrolką luzu, a przecież kontroli rozłożenia podstawki TS-ka nie ma i nigdy nie miała. Ad.2 Sprawdź woltomierzem napięcie po uruchomieniu silnika. Powinno pojawic się napięcie o wartości 7-7,5V przy wyłączonym oświetleniu. Jeżeli napięcie po zapaleniu silnika nie wzrosło, a wręcz przeciwnie, zaczyna spadać to: Sprawdź szczotki prądnicy, jak zużyte to wymień, sprawdź czy luźno przesuwają się w szczotkotrzymaczu, czy są dociskane do komutatora przez sprężyny. Sprawdź czy pewne sa połączenia regulatora i prądnicy oznaczone jako D- z masą motocykla, sprawdź połączenie DF pomiędzy prądnicą a DF regulatora, Sprawdź połączenie prądnicy D+ z połączeniem D+ regulatora, sprawdź czy skuteczne jest połączenie 51 regulatora ze złączką na tabliczce bezpieczników łączących czerwony przewód biegnący od + akumulatora poprzez bezpiecznik do stacyjki. Sprawdź bezpiecznik 8 amperowy który zasila kierunki(zabezpiecza również obwód kontrolki ładowania), sprawdź przewodność przewodów od styku 61 regulatora do żarówki ładowania i dalej od zarówki ładowania do styku 49a przerywacza kierunków(żarówka ładowania w TS pełni również rolę kontrolki kierunkowskazów). Ad.3 Spróbuj wymienić olej w skrzyni biegów na świeży, po 20 latach poprzedni olej to już smoła i może być przyczyną trudności w znalezieniu biegów. Jeżeli nie odpala na ciepłym, a z zapłonem jest ok, to sprawdź kolor świecy i pobaw się ustawieniem mieszanki w gaźniku. Sprawdź czy zamyka się w gaźniku przesłona ssania po zamknięciu jej manetką. Edytowane 11 Czerwca 2011 przez robik64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 11 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2011 generalnie zgadzam się z przedmówcami , natomiast jeśli chodzi o ad.3 , to niekoniecznie problemem musi być olej choć oczywiście należało by wymienić , a przy tym przepłukać skrzynie.Faktem jest jednak że 250-tki mz miały taką przypadłość że ciężko było znależć luz i najczęściej po zatrzymaniu wskakiwała jedynka i należało bardzo delikatnie trącić dżwignię zmiany biegów do góry-trudno to opisać , trzeba po prostu wyczuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiorek18 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Siema, dzięki za wszystkie rady, ładowanie mam wystarczyło tylko po przeczyszczać styki obroty tez już ok wyregulowałem na gaźniku. został tylko problem luzu (olej wymieniałem na nowy ) i tego ze nie chce odpalać jak silnik jest ciepły i tu mam kolejne pytanie, a mianowicie jak sprawdzić czy jest dobra kompresja? Jeszcze raz dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasfasola Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 Ciśnieniomierz w miejsce świecy . Musisz mieć manometr do sprawdzania ciśnienia !! Wkładasz w miejsce świecy i naciskasz starter kilka razy i odczytujesz wynik. Polecałbym sprawdzenie dwa razy , na zimno i po rozgrzaniu.To jest coś takiego jak w linku : http://allegro.pl/probnik-cisnienia-sprezania-benzyna-jonnesway-i1647863794.htmlMoże ktoś ze znajomych ma do pożyczenia albo by tobie zmierzył. :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Misiorek18 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2011 jasfasola dzieki wielkie za odp. A ile powinno wynosić prawidłowe ciścienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasfasola Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Z tego co pamiętam ze starych czasów nie może być mniejsze niż 8 barów. Jak jest 10 barów to jest b.dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 19 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 W MZ 8 bar to cisnienie nominalne, 10 to bedzie mial jak zaleje cylinder olejem ;) http://wbieniec.kis.p.lodz.pl/moto/pannonia/naprawa/diag2.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.