Skocz do zawartości

MZ problem (obroty ładowanie i luz)


Gość Misiorek18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Misiorek18

Siema wszystkim, mam MZ TS 250 1980r stała 20 lat nie odpalana i nie do końca działa w związku z tym mam takie małe pytania:

1. Związane z obrotami, jak ja odpalę i stoi sobie na luzie to nie chce wejść za wysokie obroty jak pokręcam manetką od gazu. Sprawdzałem simmeringi zapłon ustawiałem i to jest ok tylko te wysokie obroty, ale jak już nią jadę to jest normalnie i ładnie pracuje.

2. nie ładuje mi akumulatora i czy trzeba od razu wymieniać prądnice czy po prostu jakieś elementy wysiadły. I czy można jakoś sprawdzić regulator napięcia bez miernika?

3. Po tym jak nią chwile pojeżdżę i gdy chcę się zatrzymać to muszę wrzucić 1 i na sprzęgle ją trzymać bo luz nie chce wskoczyć.

I ostatnie pytanie. Ta MZ ma taki problem już od dawna, a mianowicie nie odpala jak silnik jest ciepły, co może być tego przyczyną?

Z góry dzięki za wszystko. Bardzo mi na niej zależy, tak wiec proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Gaźnik był przeczyszczony ??

Ad.2 Po 20 latach postoju mogły pośniedzieć kostki w instalacji , miernik potrzebny aby sprawdzić czy ładuje i ile ?? akumulator nowy jest ?? czy ten 20letni ??

Ad.3 Po 20 latach ojej jest stary i nie spełnia swego zadania, po wymianie powinno byc OK !

Odnośnie ostatniego pytania- Gaźnik !! Świeca !! i czy ma odpowiednia kompresje- od tego bym zaczął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema wszystkim, mam MZ TS 250 1980r stała 20 lat nie odpalana i nie do końca działa w związku z tym mam takie małe pytania:

1. Związane z obrotami, jak ja odpalę i stoi sobie na luzie to nie chce wejść za wysokie obroty jak pokręcam manetką od gazu. Sprawdzałem simmeringi zapłon ustawiałem i to jest ok tylko te wysokie obroty, ale jak już nią jadę to jest normalnie i ładnie pracuje.

2. nie ładuje mi akumulatora i czy trzeba od razu wymieniać prądnice czy po prostu jakieś elementy wysiadły. I czy można jakoś sprawdzić regulator napięcia bez miernika?

3. Po tym jak nią chwile pojeżdżę i gdy chcę się zatrzymać to muszę wrzucić 1 i na sprzęgle ją trzymać bo luz nie chce wskoczyć.

I ostatnie pytanie. Ta MZ ma taki problem już od dawna, a mianowicie nie odpala jak silnik jest ciepły, co może być tego przyczyną?

Z góry dzięki za wszystko. Bardzo mi na niej zależy, tak wiec proszę o pomoc

Ad.1 Troche dziwna przypadłość lub błędnie ją opisałeś, bo w gruncie rzeczy układ zasilania, ładowania ma niewiele wspólnego z kontrolką luzu, a przecież kontroli rozłożenia podstawki TS-ka nie ma i nigdy nie miała.

Ad.2 Sprawdź woltomierzem napięcie po uruchomieniu silnika. Powinno pojawic się napięcie o wartości 7-7,5V przy wyłączonym oświetleniu. Jeżeli napięcie po zapaleniu silnika nie wzrosło, a wręcz przeciwnie, zaczyna spadać to: Sprawdź szczotki prądnicy, jak zużyte to wymień, sprawdź czy luźno przesuwają się w szczotkotrzymaczu, czy są dociskane do komutatora przez sprężyny. Sprawdź czy pewne sa połączenia regulatora i prądnicy oznaczone jako D- z masą motocykla, sprawdź połączenie DF pomiędzy prądnicą a DF regulatora, Sprawdź połączenie prądnicy D+ z połączeniem D+ regulatora, sprawdź czy skuteczne jest połączenie 51 regulatora ze złączką na tabliczce bezpieczników łączących czerwony przewód biegnący od + akumulatora poprzez bezpiecznik do stacyjki. Sprawdź bezpiecznik 8 amperowy który zasila kierunki(zabezpiecza również obwód kontrolki ładowania), sprawdź przewodność przewodów od styku 61 regulatora do żarówki ładowania i dalej od zarówki ładowania do styku 49a przerywacza kierunków(żarówka ładowania w TS pełni również rolę kontrolki kierunkowskazów).

Ad.3 Spróbuj wymienić olej w skrzyni biegów na świeży, po 20 latach poprzedni olej to już smoła i może być przyczyną trudności w znalezieniu biegów. Jeżeli nie odpala na ciepłym, a z zapłonem jest ok, to sprawdź kolor świecy i pobaw się ustawieniem mieszanki w gaźniku. Sprawdź czy zamyka się w gaźniku przesłona ssania po zamknięciu jej manetką.

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie zgadzam się z przedmówcami , natomiast jeśli chodzi o ad.3 , to niekoniecznie problemem musi być olej choć oczywiście należało by wymienić , a przy tym przepłukać skrzynie.Faktem jest jednak że 250-tki mz miały taką przypadłość że ciężko było znależć luz i najczęściej po zatrzymaniu wskakiwała jedynka i należało bardzo delikatnie trącić dżwignię zmiany biegów do góry-trudno to opisać , trzeba po prostu wyczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Misiorek18

Siema, dzięki za wszystkie rady, ładowanie mam wystarczyło tylko po przeczyszczać styki obroty tez już ok wyregulowałem na gaźniku. został tylko problem luzu (olej wymieniałem na nowy ) i tego ze nie chce odpalać jak silnik jest ciepły i tu mam kolejne pytanie, a mianowicie jak sprawdzić czy jest dobra kompresja? Jeszcze raz dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnieniomierz w miejsce świecy . Musisz mieć manometr do sprawdzania ciśnienia !! Wkładasz w miejsce świecy i naciskasz starter kilka razy i odczytujesz wynik. Polecałbym sprawdzenie dwa razy , na zimno i po rozgrzaniu.

To jest coś takiego jak w linku : http://allegro.pl/probnik-cisnienia-sprezania-benzyna-jonnesway-i1647863794.html

Może ktoś ze znajomych ma do pożyczenia albo by tobie zmierzył. :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...