Skocz do zawartości

[Yamaha Fazer 1000] 2003r. duże spalanie


lisek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

 

Problem jest taki że mam duże spalanie w motocyklu jak w tytule, spalanie przy spokojnej jeździe dochodzi do około 10 litrów, wskazówka sama pikuje w dół. Na baku przejeżdzam około 200km. Prędkości około 100-140 km/h jazda na 6tym biegu przy osiągnieciu prędkości przelotowej. Udało mi się zejść do około 7,5 litra przy naprawdę spokojnej jeździe 100-120 do 5-7 tys rpm, poniżej już nie.

 

Wczesniej jeździłem FZS 600 i co mi sie udało najwiecej spalic to max 7 litrów, przy tym spalaniu miałem non stop czerwone pole i prędkości 180-200.

 

Z takim spalaniem kupiłem tego Fazerka 1000 i zastnawiam sie czy to wina złej regulacji gaźników, czy może tego że jest przelotowy tłumik Acrapovicia, taki typowo torowy, bez homologacji na drogę ( z takim kupiłem ) o tym wspomniał mechanik do którego dzwoniłem.

 

Takie spalanie to masakra, myślałem że sie zwiększy w tysiączku o te 1,5 max 2 litry przy normalnej jeździe, ale nie o 5 :D

 

jadąc dosyć ostro pod czerwone pole non stop, bak zjada w 150 km

 

tez tak macie ? czy może ktoś coś nakombinował w gaźnikach (filtr powietrza czysty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Takie spalanie to masakra, myślałem że sie zwiększy w tysiączku o te 1,5 max 2 litry przy normalnej jeździe, ale nie o 5 :D

 

 

tez tak macie ?

 

Mój Kilofazer '2004 pali mi średnio około litr więcej niż poprzedni FZS600 '2000 przy normalnej jeździe, a przy szybszych przelotach w trasie potrafi spalić nawet mniej od 600-ki gonionej z taką samą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobić serwis motocykla. Test kompresji i regulacja zaworów. Przydałyby się nowe świece, filtr powietrza i kompleksowy serwis gaźniorów. Czyszczenie, kontrola zużytych części ( ewentualnie ich wymiana ) regulacje i synchronizacja .

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i chyba tak zrobie że oddam go i niech mi mechanik zrobi synchro, czyszczenie itd. Kupiłem świece już dużo wcześniej, wiec tez wymienie. Nie mam pojęcia co siedzi w tych gaźnikach, anglicy lubia kombinować.

 

Przynajmniej wiem ze spalanie powinnno być mniejsze, dzieki za odpowiedzi. Kupie jeszcze K&Na i pod niego i wydech zrobi sie gaźniki i wtedy napisze jak sie zachowuje sprzęt ;)

 

dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idziesz w zla strone.

Mieszanka zostala zubozona przelotowym wydechem i widocznie poprzedni wlasciciel robil rejetting gaznikow ( lub zastosowal tam ktorys z zestawow Dyno Jet ).

Zmien tlumik na fabryczny i fabryczne nastawy gaznikow - wowczas moto zacznie ci normalnie palic.

Przez zastosowanie przelotowki K&N znowu zubozysz mieszanke, co spowoduje jeszcze wieksze zapotrzebowanie na paliwo.

Tak ze oddaj to tam skad kupiles i zaopatrz sie w fabryczny filtr.

Do twego sposobu jazdy fabryczne osiagi kilofazera sa zupelnie wystarczajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej. Masz tam nawsadzane majdanu, którego ktoś prawdopodobnie nie potrafił dobrze ustawić coby to wszystko współgrało.

Przy okazji, zmień ten wydech. Nie bez powodu są na nich napisy "Race use only". Uszy bolą jak się jedzie za taką rynną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdze Fazerem spokojnie bo spalanie jest dla mnie ogromne, fakt faktem ten tłumik jest tak głośny że miałem kilka sytuacji ostatnio że ludzie zawracali na przejściach i uciekali, a miałem może z 7 tys rpm. Boje się kręcić pod czerwone pole bo mi wyrywa bebechy ten łomot :D

 

Motocykl kupiłem w tamtym sezonie ale nie miałem czasu i mozliwości jeździć wiec nie zwracałem na spalanie uwagi ale teraz mi to przeszkadza.

Dziwi mnie tylko jedno, czemu FZS 600 z K&N + przelot przy pałowaniu we dwoje non stop 140-180 i czerwone pole palił max 6.5 litra i wiecej nie chciał spalić. Może na torze spalił wiecej ale wtedy tego nie liczyłem.

 

Idąc tym tropem miałem szczęście że tak mało palił czy teraz mam nieszczęscie że jest tak namotane.

 

Motocykl jest z 2003 roku był na oryginalnych oponach (zmieniłem bo po 9 latach blisko strasznie sie ślizgały) i łąńcuchu, ma przejechane 7 tys mil, wygląda jak nowy

 

Myślicie że da coś regulacja gaźników i zmniejszy spalanie, czy szukać oryginalnego tłumika. Jesli ma mi palić przy ostrej jeździe blisko 15 litrów, to przegrane :/

 

 

Jeszcze jedno pytanie, czy np. złe działanie EXUPU może mieć również wpływ na spalanie, czy nie szukać dziury w całym i poprostu szukać normalnego tłumnika, pytam bo miałem problem z linkami, zacieły się i je poprawiałem, po tym już "komputer" nie zgłaszał problemów.

 

i ostatnie pytanie, czy mogę włożyć "db kilera" i tak wykonywać regulację, czy to też nic nie da, kombinuję i jak wyżej szukać oryginalnego wydechu i zapomnieć o sprawie.

Edytowane przez lisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od regulacji i czyszczenia filtra powietrza. Jeśli coś się zmieni, to dobrze. Jeśli nie to masz przed sobą sprawdzanie dysz głównych (za duże powodują chore spalanie), położenia iglic, szczelności zaworków iglicowych (zdarza się, że leją i silnik źle pracuje). Niestety na EXUP się nie znam ale on najbardziej wpływa na moc i maksymalne osiągi z tego co pamiętam.

 

A DBkiller wstaw dla jadących obok Ciebie a tym bardziej stojących :icon_rolleyes: Nie zmniejsza przelotu jakoś drastycznie, więc jego obecność nie ma wpływu na spalanie a teoretycznie może je w Twoim przypadku tylko zmniejszyć (spowolnienie ruchu spalin).

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź, filtr powietrza jest czysty. EXUP własnie służy trgulacji przepływu spalin/ steruje zjawiskami falowymi. Może on wymaga regulacji, bo jak pisałem, komputer poprzez ustawienie obrotomierza pokazywał błąd exupu, a było to związane z tym że był demontowany i może źle poprowadziłem linki.

Jednak problem został usunięty. Moto jeździ całkowicie normnalnie osiąga licznikowe 260 bez problemów.

Problem zaczął się jak zaczałem jeździć w tym sezonie, spalanie + coraz gorzej pali jak jest zimny, szczególnie rozruch rano. Na ciepłym od pierwszego. Poza tym wszystko ok, pracuje równo nie słychać niepokojących dzwięków.

 

Filtr zostawie papierowy jak był, spróbuje podjechać do mechanika w sobotę rano i zostawie go, zobaczymy co będzie po regulacji.

DB kilkera założę bo sam wymiękam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory sprawdz, wymień swiece, filtr powietrza, ustaw gaźniki skład mieszanki ustaw na +0,5 obrota jak podaje serwisowka, ewentualnie tak jak w servis manualu ale po 200km sprawdź kolor świec. pali za duzo zdecydowanie :) z drugiej strony masz motor potwor :) jak na tego typ :)

 

PS ustaw porządnie ten EXUP

Edytowane przez Dr.Artur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwonił mechanik moto do odbioru, zleciłem synchronizację, czyszczenie, gaźników spawdzenie luzów i wymianę świec bo miałem z zapasów. Filtr czyściutki jak pisałem wczesniej.

 

Niestety lub stety zależy od punktu widzenia... wszystko było idealnie, tylko 300zł zł muszę zostawić.

Zobacze jak będzie spalał, chociaż myśle że rewolucji nie będzie, bo przecież nic nie zrobił za wyjątkiem świec. Może to wina tego tłumika, mieszanka była ok wg tego co mówił, poza tym świece były koloru kremowego.

No nic, będę testował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lisek chetnie odkupie od Ciebie tego Akrapa. Jesli postawnoilbys przejsc na orginal to daj znac ;)

 

 

ok dam znać, zrobię 1-2 baki i dowiem się czy jest poprawa czy nie, jak nie będzie to szukam oryginału, bo nie wiem czy coś innego wymyślę :) szkoda by było wracać do 600 tki z racji mniejszego spalania :|

 

ok dzieki ptaqu za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...