gozdzik77 Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 (edytowane) WitamMam Do Was koledzy pytanie.Kawasaki zx9r rocznik 2001 model EMam pewien problem z wolnymi obrotami przy rozgrzanym silniku zaczynają lekko falowoć ok 1100+/- 100obr/min.Troche mnie to irytuje i postanowiłem coś z tym zrobić.Wymieniłem Swiece na nowe.Ale to niewiele pomogło może tylko tyle że lepiej rano zapala.Postanowiłem wyregulować zawory no i okazało się że oczywiście jak to w kawasaki wszystkie prawie ciasne lub ciasne(mało luzu)wyregulowałem tak jak powinno być.zabralem się za gaźniki wyczyściłem je i było by ok ztym że śruby regulacyjne od składu mieszanki wolnych obrotów były wykręcone o 3 obroty gdzie serwisówka mówi o niecałych 2 obrotach.I tu moje pytanie czy to ze te śróbki skadu mieszanki były zbyt dużo wykręcone mogło powodować że obroty wolne falowały? Pomimo że gaźniki były wcześniej zsynchronizowane? Jestem teraz na etapie składania tego motocykla po tym przeglądzie i nie wiem jak ustawić ten skład czy tak jak był czy może zmniejszyć ilość obrotów do tej co podaje serwisówka czyli 2.Wcześniej motocykl bardzo dobrze wkręcał sie na obroty nie było żadnej dziury itp wszystko ok poza wolnymi.Dodam tylko że motocykl ma seryjny wydech i orginalne dysze nic nie jest przerabiane.Przebieg raczej niewielki bo stan wizualny jest wzorowy silnik nie bierze grama oleju.zapala też dobrze.Prosze o jakieś cenne wskazówki. ponieważ nie widzi mi się rozbieranie gaźników po kilka razy do tej regulacji bo dojścia do regulacji składu praktycznie niema trzeba wyciągać gaźniki i jest przy tym sporo rozbierania.Ale sie rozpisałem.....licze na waszą pomoc. Edytowane 18 Maja 2011 przez gozdzik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Sruba mieszanki podstawowej ustawia sie tylko sklad mieszanki na wolnych obrotach. Wczesniej po gwaltownym odkreceniu gazu i odpuszczeniu jak obroty spadly na 1100 to nie przygasal lekko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 (edytowane) Reagował na gaz dobrze, faktycznie przy schodzeniu z obrotów lekko na chwile obroty spadły poniżej 1100.Tak jak już pisałem czym moto było bardziej rozgrzane to falowanie na wolnych było częstsze. Tak jak już pisałem czym moto było bardziej rozgrzane to falowanie na wolnych było częstsze. Edytowane 19 Maja 2011 przez gozdzik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 (edytowane) No to bylo za bogato. Jesli wszystko masz standardowe to ja bym ustawil po 2,25 obrotu.Aczkolwiek falowanie na niskich obrotach jest objawem ubogiej mieszanki... Srubokret katowy by sie przydal. Edytowane 19 Maja 2011 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 No to wszystko poskładałem.Skład mieszanki ustawiłem na 2.5 obrotu. Zawory ustawione, świece nowe, gaźniki wyczyszczone poziomy paliwa w komorach pływakowych ok. wszystkie dysze ok zgodne z serwisówką.Króćce ssące wyglądają bardzo dobrze nie są spękane, synchronizacja gaziorów zrobiona a i tak czasami wolne obroty zafalują jest to dla mnie bardzo dziwne.Motocykl zbiera się bardzo dobrze,reakcja na gaz natychmiastowa z obrotów schodzi szybko bez żadnej zawiechy.Ale jak jest rozgrzany to zapala tylko z lekkim gazem.bo bez gazu nie zapali...przed regulacjami też tak było.Ma ktoś jakieś pomysły?????Bo mi się już skończyły.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Popraw śruby składu na 2 obroty i sprawdź jak będzie schodził z obrotów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 (edytowane) Popraw śruby składu na 2 obroty i sprawdź jak będzie schodził z obrotów.Witam Panie PiotrzeMyśli Pan że to może poprawić stabilność wolnych obrotów?Bo schodzi z wysokich szybko i się nie zawiesza.Wie Pan jest troche rozbieania żeby tam do tych śróbek się dostać. Edytowane 19 Maja 2011 przez gozdzik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Witam Panie PiotrzeMyśli Pan że to może poprawić stabilność wolnych obrotów?Bo schodzi z wysokich szybko i się nie zawiesza.Wie Pan jest troche rozbieania żeby tam do tych śróbek się dostać.Tak powinno się stać.Nie tak dużo roboty tylko trzeba posiadać kątowy wkrętak. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 19 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Bo schodzi z wysokich szybko i się nie zawiesza. Wykrecajac srube wzbogacasz mieszanke - wolne schodzenie z obrotow to wynik ubogiej mieszanki. Najlepszy jest srubokret katowy bo mozna kombinowac na rozne sposoby. Osobiscie mam swoja metode regulacji, ktora zawsze dziala. Koszt srubokreta to najtaniej 200zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 a jaka to metoda jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gozdzik77 Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 (edytowane) Też jestem ciekaw jaka to metoda... Pojeżdze na tych utawieniach jakiś czas i zobacze czy będzie mnie to mocno irytować. Zastanawiam się czy nie ma takiej sytuacji że silnik zasysa lewe powietrze???Ale czy wtedy objawy będą takie jak opisywałem wcześniej? Przeglądając serwisówke natknołem się tam na element zwany filterkiem powietrza który znajduje sie pod czachą z przodu w systemie doładowania dynamicznego obsługującego podciśnienia w gaźnikach.Jeszcze tam nie zaglądałem.Podobno to też sie czyści albo wymienia??Może to ma też jakiś wpływ na tą dolegliwość mojego motąga??? Edytowane 20 Maja 2011 przez gozdzik77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 20 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 a jaka to metoda jimi11 Metoda zaciagnieta i zmodyfikowana ze sposobu regulacji starych rosyjskich dwucylindrowcow z ksiazki Dmowskiego. Tylko tam wykrecano swiece. Sruba obrotow dazysz zawsze zeby byly najnizsze obroty na ktorych pracuje silnik. Wkrecasz wszystkie sruby skladu mieszanki poza cylindrem przyjmijmy drugim. Moto powinien wtedy chodzic na 1 cylinder. Ustawiamy tak, aby pracowal rowno (wkrecamy srube mieszanki az do nierownej pracy i wykrecamy zostawiajac tuz po tym jak zacznie rowno pracowac. Dalsze wykrecanie sprawi ze mieszanka bedzie za bogata). Wykrecamy nastepnie srube skladu mieszanki na cyl 3cim az zacznie rowno pracowac na 2óch cylindrach. (przypominam ze sruba obrotow caly czas dazymy do najnizszych obrotow. Po wykreceniu sruby na 3cim cylindrze obroty wzrosna)Jesli rowno pracuje to wkrecamy liczac obroty wykrecenia i zapisujemy na kartce. To samo robimy dla cylindrow 1 i 4 po czym wykrecamy wszystkie sruby wg tego co jest na kartce.Najwazniejsze to zlapac moment idealnej mieszanki - tuz po tym jak silnik zaczyna rowno pracowac (kto kiedys uzywal colortune to wie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 Metoda zaciagnieta i zmodyfikowana ze sposobu regulacji starych rosyjskich dwucylindrowcow z ksiazki Dmowskiego. Tylko tam wykrecano swiece. Sruba obrotow dazysz zawsze zeby byly najnizsze obroty na ktorych pracuje silnik. Wkrecasz wszystkie sruby skladu mieszanki poza cylindrem przyjmijmy drugim. Moto powinien wtedy chodzic na 1 cylinder. Ustawiamy tak, aby pracowal rowno (wkrecamy srube mieszanki az do nierownej pracy i wykrecamy zostawiajac tuz po tym jak zacznie rowno pracowac. Dalsze wykrecanie sprawi ze mieszanka bedzie za bogata). Wykrecamy nastepnie srube skladu mieszanki na cyl 3cim az zacznie rowno pracowac na 2óch cylindrach. (przypominam ze sruba obrotow caly czas dazymy do najnizszych obrotow. Po wykreceniu sruby na 3cim cylindrze obroty wzrosna)Jesli rowno pracuje to wkrecamy liczac obroty wykrecenia i zapisujemy na kartce. To samo robimy dla cylindrow 1 i 4 po czym wykrecamy wszystkie sruby wg tego co jest na kartce.Najwazniejsze to zlapac moment idealnej mieszanki - tuz po tym jak silnik zaczyna rowno pracowac (kto kiedys uzywal colortune to wie) O ile będzie chciał pracować na 1 cylinder :icon_biggrin:Większej bzdury jeszcze na tym forum nie czytałem.Zanim ustawisz w ten sposób gaźniki silnik padnie i nawet nie będzie się nadawał do remontu.Zacytowany tekst dotyczy silników jednocylindrowych lub dwucylindrowych zasilanych jednym gaźnikiem.Nie wolno uruchamiać silnika z wykręconą świecą zapłonową. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 jimi - normalnie to ja się nie czepiam metod naprawczych, bo są różne szkoły ale czy ta regulacja faktycznie nie jest zbyt wydumana ? Ja osobiście regulowałem bandziora metodą barwy świec co już jest z lekka głupie i czasochłonne ale przynajmniej silnik pracuje sobie na 4 garach nie dobijając panewek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 21 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2011 (edytowane) Nie wolno uruchamiać silnika z wykręconą świecą zapłonową. Piotrze - Czy Ty dobrze czytasz? Edytowane 21 Maja 2011 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.