Skocz do zawartości

Podstawowe narzędzia


Rekomendowane odpowiedzi

To ja się dopiszę, nie jestem mechanikiem ale podpowiem co mam w domu, napewno dużo z tych rzeczy się przydaje:

1. klucz dynamometryczny wybierz w zakresie od 10-100 Nm, inne momenty nie są za bardzo potrzebne przy robocie z motorem. Np Gedore, Hazet, Bahco, lub polski.

2. klucz pazurowy czy hakowy (główka ramy, amory) najlepiej z regulacją

3. śrubokręt kątowy

4. zestaw kluczy nasadowych do tego ewentualnie przejściówki angielskie (na cale), zdarzyło mi się 2 razy że bez tego nie odkręciłbym niektórych śrub! Bierz polskie lub od Niemców: Proxxon (takie mam), Hazet, Gedore

5. porządna grzechota np Wera Koloss z przedłużką.

6. klucze płaskie i oczkowe, polecam ,,Kuźnia"

7. rozpychacz do zacisków hamulcowych

8. zestaw do odpowietrzania układu hamulcowego

9. przyrząd do smarowania linek hamulcowych

10. szczelinomierz

11. oliwiarka / smarownica

12. zakuwarka do łańcucha

13. ściągacze do łożysk np YATO

14. przyrząd do ściągania simeringów z lag

15. kompresor polecam BLACK&DECKER 25l (ma smarowanie olejem) na początek

16. pistolet SATA minijet

17. wakuometry najlepiej MORGAN CARBTUNE słupkowe

18. miernik

19. lampa stroboskopowa / ew specjalny przyrząd do sprawdzania iskry DRAPERA

20. mała lutownica i koszulki termokurczliwe

21. analizator spalin, polecam OTC MICROGAS

22. wskaźnik sprężania np DRAPER

23. klucz do filtra oleju najlepiej paskowy

24. zestaw torxów i imbusów

25. solidne narzynki i gwintowniki

26. oczywiście podnośnik bardzo się przydaje, ale nie zawsze hydrauliczny który występuje zwykle w jednej postaci na allegro, czasem nie da się nim podnieść niektórych motorów z perfidnie poprowadzonym kolektorem lub plastikami od spodu, a co do stojaków uniwersalnych - nie pasują do moto z mono wahaczem, więc uważaj przy zakupie!

27. chwytak magnetyczny, super sprawa, uwielbiam to :)

28. lusterko teleskopowe inspekcyjne.

29. rolki do smarowania łańcucha

30. szczypce do pierścieni segera

31. przyrząd do sprawdzania uszkodzeń kabli

32. duża strzykawka z wężykiem (czasem gdy zalejesz za dużo oleju :P)

33. suwmiarka

 

Praktycznie każdej z tych rzeczy kiedyś użyłem, więc przydatne.

 

i teraz parę innych rzeczy (tego nie mam), niekoniecznie się przydaje:

-endoskop

-miernik ciśnienia w oponach

-miernik zużycia płynu chłodzącego

-miernik zużycia płynu hamulcowego

-słuchawki punktowe

-termometr laserowy

 

jeśli sobie coś przypomnę, niezwłocznie dopiszę :)

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"szesnastokątnymi" to można sobie rozkręcać taczkę, nie motocykl :banghead:

 

http://swiatnarzedzi.pl/_var/gfx/49eaf4170fcffad562607ae2ebd84fe7.jpg

 

Może pomyślisz czasami zanim zaczniesz szczekać. Technicznym językiem chodzi o nasadki sferyczne.

Edytowane przez milosz-RR

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dopiszę, nie jestem mechanikiem ale podpowiem co mam w domu, napewno dużo z tych rzeczy się przydaje:

 

jeśli sobie coś przypomnę, niezwłocznie dopiszę :)

 

 

O qrna nie jeden serwis ASO nie ma tylu rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. klucz dynamometryczny wybierz w zakresie od 10-100 Nm, inne momenty nie są za bardzo potrzebne przy robocie z motorem. Np Gedore, Hazet, Bahco, lub polski Proxxon tańszy, albo NEO - posiadają certyfikaty i są do prywatnej dłubaniny wystarczające. 'polski' to co to?

2. klucz pazurowy czy hakowy (główka ramy, amory) najlepiej z regulacją

3. śrubokręt kątowy

4. zestaw kluczy nasadowych do tego ewentualnie przejściówki angielskie (na cale), zdarzyło mi się 2 razy że bez tego nie odkręciłbym niektórych śrub! Bierz polskie lub od Niemców: Proxxon (takie mam), Hazet, Gedore - jeden zestaw z grzechotkami wystarczy, conajmniej 78 elementów, aby niczego nie brakło

5. porządna grzechota np Wera Koloss z przedłużką. - to w zestawie jest

6. klucze płaskie i oczkowe, polecam ,,Kuźnia" - płaskie lubią się odginać, jeśli są badziewne, nie znam Kuźni, ale jeśli to jest jakość proxxona, czy ewentualnie NEO, to jeszcze mogą być

7. rozpychacz do zacisków hamulcowych - wystarczy deseczka i gługi śrubokręt, zapieczony klocek i tak trzeba rozebrać, sprawny schowa się nawet pod palcami

8. zestaw do odpowietrzania układu hamulcowego - strzykwka za 5PLN o pojemności 100ml

9. przyrząd do smarowania linek hamulcowych - linek jakich? Nie mówimy o rowerach. Drucik, z którego spływa smarowidło w porządane miejsce / igła i strzykawka

10. szczelinomierz

11. oliwiarka / smarownica

12. zakuwarka do łańcucha

13. ściągacze do łożysk np YATO

14. przyrząd do ściągania simeringów z lag - jak to wygląda? Ściągamy drucik blokujący i wystukujemy simmering

15. kompresor polecam BLACK&DECKER 25l (ma smarowanie olejem) na początek

16. pistolet SATA minijet

17. wakuometry najlepiej MORGAN CARBTUNE słupkowe - To jest niezłe, mam. Dużo dokładniejsze niż zegary, nie trzeba kalibrować

18. miernik

19. lampa stroboskopowa / ew specjalny przyrząd do sprawdzania iskry DRAPERA - dyskoteka w garażu po pracy?

20. mała lutownica i koszulki termokurczliwe

21. analizator spalin, polecam OTC MICROGAS - :icon_mrgreen:

22. wskaźnik sprężania np DRAPER

23. klucz do filtra oleju najlepiej paskowy

24. zestaw torxów i imbusów

25. solidne narzynki i gwintowniki

26. oczywiście podnośnik bardzo się przydaje, ale nie zawsze hydrauliczny który występuje zwykle w jednej postaci na allegro, czasem nie da się nim podnieść niektórych motorów z perfidnie poprowadzonym kolektorem lub plastikami od spodu, a co do stojaków uniwersalnych - nie pasują do moto z mono wahaczem, więc uważaj przy zakupie! - Nie kupować gówna z profilu kwadratowego, w kolorze srebrnym, tego na allegro pełno i wiotkie gówno jest. Kupić taki z rury 32mm

27. chwytak magnetyczny, super sprawa, uwielbiam to :)

28. lusterko teleskopowe inspekcyjne.

29. rolki do smarowania łańcucha

30. szczypce do pierścieni segera

31. przyrząd do sprawdzania uszkodzeń kabli

32. duża strzykawka z wężykiem (czasem gdy zalejesz za dużo oleju :P) - a to się przydaje :D

33. suwmiarka - koniecznie elektroniczna

 

Praktycznie każdej z tych rzeczy kiedyś użyłem, więc przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to wychodzi, że w podstawowe wyposażenie dla drobnych prac serwisowych trzeba władować ponad 10 tys ? :rolleyes:

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaje głupie pytania, bo dobija mnie myśl, że podstawowe wyposażenie to dość duża kwota pieniężna. Nie sądziłem, że takie rzeczy jak analizator spalin to podstawowe wyposażenie.

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi dla Vatzeque

1. Polski = wszystko współczesne oprócz Coval i Bass Polska (bo to chińszczyzna a nie nasze)

5. zestawie masz najwyżej 30 cm grzechotę a duża naprawdę czasem się przydaje

6. Kuźnia jest super, wg mnie najlepsze klucze płaskie

7. w niektórych japońcach nie wystarczy, a nawet jeśli wystarczy z tym narzędziem robota jest dużo wygodniejsza, nie jest skomplikowane i można je zrobić samemu :)

8. no ostatecznie podejdzie

9. też dla wygody

14. to już wyższa szkoła jazdy, kiedyś Ci pokażę jak zrobię fotę

19. to jest lampa do sprawdzania zapłonu, widzisz czy masz iskrę w świecy i nie musisz jej wykręcać, widzisz też na której świecy masz problemy z miarową pracą itd. Są bardziej rozbudowane lampy stroboskopowe z wyświetlaczami pokazującymi np kąt wyprzedzenia zapłonu i siłę iskry itd... Bardzo ważne narzędzie

26. popieram

33. popieram

 

W odpowiedzi dla murgal:

Wybierz sobie coś z tego, w końcu nie jest to wszystko niezbędne i da się bez tego żyć

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja razem z zakupem motocykla też zamierzam kupić kilka narzędzi

 

- kluczy dynamometryczny

-jakaś grzechotkę bo nasadki mam bo starym zastawie narzędzi.

-szlifierkę stołową ,

-jakaś lampkę z możliwością podwieszenia .

 

Jakieś tam płaskie klucze , młotki , śrubokręt w domu są wiec tego mi nie trzeba - ogolnie ojciec kiedyś kupił na targu za chyba 100 zł komplet :klucze płaskie , nasadki do grzechotki , grzechotką , próbnik z końcówka taka jak szpilka , młotek , szczelinomierz , raczka i końcówki wkrętarki , oraz końcówki nasadki .

Z 15 lat sie to już trzyma a no name

 

myślałem o czymś takim

 

http://allegro.pl/migomat-sherman-mig-130f-polautomat-spawarka-i1594062023.html

 

Nigdy nie spawałem wiec technika FCAW chyba bedzie najłatwiejsza , a w zakupie tańsza od MIG/MAG .

Czy taka tania spawarka sie nadaje do bardzo bardzo rzadkich i okazjonalnych napraw przy motocyklu , rowerze samochodzie typu blacharką , jakas pękniete gmole , rama etc ?

Edytowane przez wagabunda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...