Skocz do zawartości

Szczęście w nieszczęściu


dziura
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie jak się jednak tak przyjrzeć bliżej, to jednak kolo zestawem wjeżdzał na zakaz wjazdu :icon_mrgreen: Motocyklista du*a, bo zapi*dalał i się zagapił - a drajwer zablokował całą drogę, bo pchał się na zakaz :icon_mrgreen: Fajny, szkoleniowy filmik :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ilu z nas trenuje hamowanie... i kolejne pytanie,jak się zareaguje w sytuacji stresowej..

 

W filmiku popełnił błąd, to jasne, ale niewielu z nas prawidłowo by zareagowało będąc w tej sytuacji..

 

Teoria teorią, rzeczywistość bywa czasem inna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„Ćwicz ostre hamowanie przynajmniej raz w roku, żeby nie wyjść z wprawy” pisze David L. Hough w „Motocykliście doskonałym”.

Mi przynajmniej raz w roku zdarzają się awaryjne hamowania, które na szczęście jak dotąd były skuteczne. W tym przypadku wygląda, że kolo wdepnął na przedni hamulec jeszcze przy skręconej lekko kierownicy wyprzedzając osobówkę z prawej strony i możliwe że jeszcze jakieś zanieczyszczenie na jezdni i tak się to skończyło.

Moje zabawki:

NEO; Intruz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za gaylord ;D

Taki kawal drogi mial na hamowanie, a sie wzial i wypieprzyl juz na starcie ;)

 

No jak sie przesia´da z Wjerchowiny na lytra to sorry ale czgo oczekujesz ?

 

Skręcać w prawo szaki' timestamp='1303246439' post='1766388']z pasa najbardziej oddalonego w lewo?

 

Nazywajetsa russkije zakony

 

Poducz się przepisów.

 

Ktorych ? polskich, rosyjskich, bangladeszu czy tych z dzunli ?

 

Zrób prawko na coś większego (niż A czy popierdółki osobówki) to zobaczysz, ile trzeba czasem miejsca na skręt, żeby słupów nie przestawiać lub po chodnikach, ludziom po stopach nie jeździć.

 

No mam takowe i ? ? ? Jakos nie przypominam sobie aby majac kat. C dawealo mi to prawo do rozpoczac skret w prawo z lewego pasa - to raz, dwa, w Rosji skrzyzowania sa nieco wieksze niz w innych panstwach i mozna swobodnie wykonac ten manewr w sposob nie zagrazajacy innym

 

Kierowca zestwu ciężarowego ma prawo dokonywać skrętów z innych pasów niż są do tego przeznaczone, tak jest ponieważ czasami gabaryt pojazdu jak kolega powyżej wspomniał nie pozwala na dokonanie zwrotu z pasa do tego przewidzianego.

 

Artykul – to raz, dwa jak wyzej !

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to podobno sv 400, tak wiec do litra daleko :P

ja swoją drogą miałem identyczną sytuację dwa dni temu, tyle że mi wyjechała grucha z budowy. Wyhamowałem, ale szczerze powiem widziałem się już pod nią.

Edytowane przez slusar_o2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No mam takowe i ? ? ? Jakos nie przypominam sobie aby majac kat. C dawealo mi to prawo do rozpoczac skret w prawo z lewego pasa - to raz, dwa, w Rosji skrzyzowania sa nieco wieksze niz w innych panstwach i mozna swobodnie wykonac ten manewr w sposob nie zagrazajacy innym

 

 

 

Ciekawe, w jaki sposób je zrobiłeś. Chyba za wiejskie masło i pomidory kogoś z rodziny :bigrazz: Albo nigdy nie wyjeżdżałeś zestawem (a nawet solówką) na miasto :bigrazz: Przepisy przepisami, a rzeczywistość skrzeczy, o Praworządny i Kryształowy Obywatelu :bigrazz:

Edytowane przez misman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, w jaki sposób je zrobiłeś. Chyba za wiejskie masło i pomidory kogoś z rodziny :bigrazz: Albo nigdy nie wyjeżdżałeś zestawem (a nawet solówką) na miasto :bigrazz: Przepisy przepisami, a rzeczywistość skrzeczy, o Praworządny i Kryształowy Obywatelu :bigrazz:

 

 

He, he nie musisz cenic innych swoja miara, Nie bede tu nikomu udowadnial ile km zrobilem 18,75 w kazdym razie na tyle aby wiedziec o czym mowie.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poducz się przepisów.

Ktorych ? polskich, rosyjskich, bangladeszu czy tych z dzunli ?

Zrób prawko na coś większego (niż A czy popierdółki osobówki) to zobaczysz, ile trzeba czasem miejsca na skręt, żeby słupów nie przestawiać lub po chodnikach, ludziom po stopach nie jeździć.

No mam takowe i ? ? ? Jakos nie przypominam sobie aby majac kat. C dawealo mi to prawo do rozpoczac skret w prawo z lewego pasa - to raz, dwa, w Rosji skrzyzowania sa nieco wieksze niz w innych panstwach i mozna swobodnie wykonac ten manewr w sposob nie zagrazajacy innym

Kierowca zestwu ciężarowego ma prawo dokonywać skrętów z innych pasów niż są do tego przeznaczone, tak jest ponieważ czasami gabaryt pojazdu jak kolega powyżej wspomniał nie pozwala na dokonanie zwrotu z pasa do tego przewidzianego.

 

Artykul – to raz, dwa jak wyzej !

 

PoRD

Art. 22.

 

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

 

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

 

KS - masz te swoje uprawnienia na C ale zapewne nie jeździsz, tak jak i podpierasz się byciem instruktorem jazdy na motocyklu ale przyznałeś, że sam od roku nikogo nie szkoliłeś. Może pisz rzadziej i skup się na poprawnej pisowni?

 

W roku 2010 nie wyszkolilem zadnego motocyklisty. [...]

 

1. moj szef szkolil tylko osobiscie, do szkolenia kat A nie dpouscil nikogo z 5 szkolacych.

Na kategorię C też pewnie nie szkolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PoRD

Art. 22.

 

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

 

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli wymiary pojazdu uniemożliwiają skręcenie zgodnie z zasadą określoną w tym przepisie lub dopuszczalna jest jazda wyłącznie w jednym kierunku.

 

Tak jak podales, tylko, ze jakos nie widze aby manewr skretu w prawo mozna bylo wykonywac na jezdniach wielopasmowych zaczynajac ten manewr z pasa lewego ( drogiego ) lub pasa do wykonania skretw lewo. Nie wiem ile Ty jezdzisz zestawem ( czy wogle jedzisz ) w kazdym razie mi jeszcze nie zdazylo sie wykonac skret w prawo z drugiego pasa jazdy na wprost ( z pierwszego / prawego ) do jazdy na wprost sie zdarzalo, przy wezszych uliczkach polowa pasa do jazdy na wprost to raczej standard.

 

Na filmie jezdnia ma serokosc 4 pasow wiec sorry Winetou debil nie mial prawa do skretu w prawo !

 

Pomijam tez fakt, ze ta slepa pi*da nie widziala znaku zakazu wjazdu !

 

KS - masz te swoje uprawnienia na C ale zapewne nie jeździsz, tak jak i podpierasz się byciem instruktorem jazdy na motocyklu ale przyznałeś, że sam od roku nikogo nie szkoliłeś. Może pisz rzadziej i skup się na poprawnej pisowni?

 

Obecnie nie jezdze, bo nie odczwam takiej potrzeby, co nie oznacza, ze nie jezdzilem – ot mala roznica. ( PJ CE od 1992 r ). Co do faktu szkolenia motocyklowego ujmuje mi to cos, ze w 2010 nikogo nie wyszkolilem ? Inny kraj, inne obaczaje.

 

Co do pisowni, o wyjedz moze mis na 30 lat z PL i zobaczymy jak Ty bedziesz pisal, kazdy orze jak moze a jak sie miema do czego przycepic o najlatwiej do pisowni, ortografi czy innych

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak podales, tylko, ze jakos nie widze aby manewr skretu w prawo mozna bylo wykonywac na jezdniach wielopasmowych zaczynajac ten manewr z pasa lewego ( drogiego ) lub pasa do wykonania skretw lewo. Nie wiem ile Ty jezdzisz zestawem ( czy wogle jedzisz ) w kazdym razie mi jeszcze nie zdazylo sie wykonac skret w prawo z drugiego pasa jazdy na wprost ( z pierwszego / prawego ) do jazdy na wprost sie zdarzalo, przy wezszych uliczkach polowa pasa do jazdy na wprost to raczej standard.

Podałem podstawę prawną do takiego skrętu (chciałeś ją poznać). Ustawodawca zakres ruchu dla takiego skrętu opisuje "krawędziami" jezdni, nie pasami. Ekstremalny przykład - skręt w wąską ulicę z budynkami w skrajni. Takie przypadki się zdarzają i nikt nie robi afery o umożliwienie skrętu zestawowi (jeżeli taki skręt utrudniałby ruch innym, to stawia się zakaz ruchu ciężarówkom lub TADA zakaz wjazdu). Jak rozumiem, gdybyś jechał z długim transportem, to byś po prostu nie dojechał "bo się nie da - jezdnia za wąska, w miejscu nie skręcę".

 

Na filmie jezdnia ma serokosc 4 pasow wiec sorry Winetou debil nie mial prawa do skretu w prawo !

 

Pomijam tez fakt, ze ta slepa pi*da nie widziala znaku zakazu wjazdu !

Fakt, stoi znak i wjechać tam nie mógł. A teraz wskaż przepisy, że nie miał prawa do takiego skrętu (przy założeniu, że nie ma tam zakazu).

 

Po prostu jeżdżąc należy być przygotowanym na najróżniejsze scenariusze. Jak już wspominano, to, że ktoś miał rację nie skróci mu rehabilitacji ani nie wróci życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOLZ

Teraz sie sprzeczajcie o przepisy ;)

Zaraz ktos znajdzie mape z czasow 2 wojny swiatowej i sie okaze ze dziadek producenta tej ciezarowki byl lokajem Hitlera i wogole nie powinno byc tego tira w Polsce ;)

Jechac trzeba to sie skreca, a sprzeczki o takie drobne nagiecie przepisow na forum motocyklowym jest smieszne.

Tymbardziej, ze kolega jadacy motocyklem strasznie spieprzyl sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...