Skocz do zawartości

Szarpanie silnika


Kamel-JG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Oddałem moją kawkę 2002r. do ASO w celu zrobienia między innymi synchro wtrysków + regulację zaworów. Teraz mam coś takiego, że na postoju obroty falują tak +/- 100-150 obr. a podczas odpuszczania gazu (zamknięciu przepustnicy) w trakcie jazdy szarpie mi motocyklem (tak jak szarpie motocyklem, gdy jedziemy na mega wolnych obrotach), nie ma tego zjawiska powyżej ok 5000 obr. Im niższy bieg tym mocniejsze szarpnięcia (wiadomo: większa siła na kole) i podczas jazdy na zamknietej przepustnicy silnik nie wydaje płynnego dźwięku, tylko takie "bul bul bul bul"... jakby był na gaźnikach ;) Przed oddaniem do serwisu też takie coś było ale jakby w mniejszym stopniu - stąd myślałem, że regulacja zaworów i synchro wtrysków wystarczy. Co to może być? Reklamować to w serwisie?

 

Pozdro

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie robiłeś? Może być na PW.

Tak jak radzi kolega wyżej, pojedź do serwisu, opisz usterkę i poproś o poprawienie.

 

Moto serwisuję w yamasze (u diabła) Zawsze tu robię serwis moto i nigdy nic się nie działo. Czyżby rutyna tym razem wzięła górę?

 

 

Tylko, że przed regulacją też delikatnie podszarpywał i lekko falował obrotami (+/- 50-100 obr), a poszarpywał poniżej 3 tys obr. Po serwisie jest to wyraźniejsze zjawisko. Nie jest to jakieś straszne szarpanie, ale na tyle wyraźne, że denerwuje.

 

Jutro umawiam się na poprawkę w serwisie.

 

A wiecie co... Tak sobie teraz pomyślałem, że to może brak zestrojenia z przelotowym wydechem? Bo o ile dobrze pamiętam na seryjnym wydechu nie było takich objawów. Genialny jestem :P Tylko nie wiem na ile te nerwowe poszarpywania mogą być spowodowane zmianą wydechu, tylko, że zaraz po zmianie wydechu nie przypominam sobie, żeby była różnica. Niestety ozeniłem już oryginalny wydech więc nie mam jak przełożyć.

Na sportowym wydechu latam już 2 sezon i jakoś po serwisie teraz jest to dość wyraźne.

Tak przy okazji myślę sobie... Czy w 12 jest lambda? A moze to silniczek krokowy (choć on tylko ma znaczenie dla wolnych obrotów, więc nie eliminuje szarpania). Czytałem na ścigaczu.pl że ziom miał falowanie obrotów w gixie 1000 k3 na sportowym wydechu i ponoć gix tak ma, choć strojenie na hamowni trochę to poprawia. Czy myślę w dobrym kierunku?

Edytowane przez Kamel-WGJG

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a lancuch masz dobrze naciagniet ? prawidlowo?

 

Tak, prawidłowo. Łańcuch ma 2,5 cm luzu w miejscu pomiaru.

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku Wtrysku Nie trzeba nic regulować , natomiast w gaźnikach tak . Komputer sam ustała skład mieszanki , co do falowania To zapewne źle przeprowadzone synchr. podciśnienia . Jeżeli Tak to czy zawory zostały poprawnie

Wyregulowane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku Wtrysku Nie trzeba nic regulować , natomiast w gaźnikach tak . Komputer sam ustała skład mieszanki , co do falowania To zapewne źle przeprowadzone synchr. podciśnienia . Jeżeli Tak to czy zawory zostały poprawnie

Wyregulowane ?

 

Czyżby PARADOKS czy może nowe prawo Murfiego?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne rady nieregulowanego regulowania :D Serwis trochę się migać zaczyna, bo moto było robione w styczniu, a ja dopiero teraz zgłaszam problem. Ale dopiero teraz (w kwietniu) wyjechałem motocyklem i zrobiłem może z 300km zauważajac usterkę. Tylko, że nibyby jak miałem przetestować motocykl w połowie stycznia w 1 metrowym śniegu? :P no ale mają dłubać kawkę po świętach.

Edytowane przez Kamel-WGJG

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wracajac na chwilę do tematu. Serwis wyregulował HST czy jak to tam się fachowo nazywa, troszkę jest lepiej, ale nadal delikatnie poszarpuje. Mechanicy powiedzieli, że moto ma już swoj wiek i nalot (38000) choć dla mnie to idiotyczny argument. Ale tak sobie myślę... Może to być spowodowane zmianą wydechu na przelotowy? Bo jak dobrze sobie przypominam na oryginalnym chyba tego nie było...

Edytowane przez Kamel-JG

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Argument bez sensu, jesli to prawdziwy przebieg.

Przy przelocie ECU samo powinno dostosowac sklad mieszanki do zmienionych warunkow, ale sa jakies granice tej regulacji.

A filtr powietrza masz fabryczny ?

 

 

Sądząc po ogólnym stanie motocykla domniemam, że nalot jest realny. W sumie to dał bym mu nawet mniej ;) Filtr mam fabryczny. Wczoraj założyłem silencer do wydechu i zalałem v-powera 99 i moto jest zdecydowanie spokojniejsze. Ma jedynie minimalne szarpniecia niemal niewyczuwalne. Moze należało by właśnie zestroić z wydechem? A nie kasować 8 dych za regulację tps-a bo tyle właśnie ze mnie zdarli pomimo reklamacji... ehh frajer ze mnie ;)

Acticam Motocykle Jelenia Góra -> www.acticam.com.pl

 

Komar 2352 -> S51 Enduro -> MBX80 -> AY50WR -> Mito125 -> GPZ600R -> RF600R -> ZX-12R -> GS500E + FZR600 + VTR 1000 SP-1, GSX-R600K3 Track, Versys 650 Ninja 300 + RS125 Track

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...