kalo Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Witam wszystkich. Mam taki problem z silnikiem SHOVEL, otóż gdy naciskam przycisk "start" blendiks wyskakuje i robi około pół obrotu wałem. Następnie się cofa, a silnik rozrusznika sam pracuje. Aby go wyłączyć muszę rozłączyć akumulator. Potem podłączam akumulator i jest cisza, naciskam przycisk "star" i powtarza się ten sam cyrk. pomocy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agent 303 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 No ale wiesz o co chodzi ja słyszałem że to nazywa się bendyks który jest jak gdyby sprzęgłem rozrusznika najzwyczajniej nie odbija co widać że zdajesz sobie z tego sprawę więc jakiej pomocy szukasz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalo Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 blendiks: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bendiks ;) Problem polega na tym, że blendiks powinien uruchomić silnik i się rozłączyć a on robi tylko pół obrotu wałem i sie rozłącza. A do tego cofnięcie palca z guzika "start" nie powoduje wyłączenia rozrusznika i dopiero gdy odłącze akumulator to rozrusznik sie wyłącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Rozbierasz rozrusznik i wymieniasz elektromagnes, który wyrzuca bendiks czyli element nr 2 z obrazka.Skleja Ci styki i nie trzyma elektromagnes. Sam bendiks jest zapewne w porządku . Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Bendix to też gaźnik. :icon_eek: :icon_mrgreen: Taka nazwa marki. Robili gaźniki do samolotów, Harleyów itp. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalo Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Rozbierasz rozrusznik i wymieniasz elektromagnes, który wyrzuca bendiks czyli element nr 2 z obrazka.Skleja Ci styki i nie trzyma elektromagnes. Sam bendiks jest zapewne w porządku . Dzięki za odpowiedz. Utwierdziłeś mnie w tym co myślałem.A co do reszty odpowiedzi to nie wiem po co piszecie nie na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista na motocyklu Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 (edytowane) Rozbierasz rozrusznik i wymieniasz elektromagnes, który wyrzuca bendiks czyli element nr 2 z obrazka.Skleja Ci styki i nie trzyma elektromagnes. Sam bendiks jest zapewne w porządku . Niestety w przypadku Shovela nie do końca masz rację, ponieważ jest tam dość dziwna konstrukcja: rozrusznik i elektromagnes to dwa oddzielne elementy. Rozrusznika nie masz po co rozbierać.Rozbierz jedynie elektromagnes,sprawdź, czy śruby doprowadzające prąd nie są ponadpalane od wewnątrz, czy "podkładka" miedziana która po podaniu prądu (włączeniu rozrusznika) "łączy" obie śruby nie jest nadpalona. U mnie elementy te były zużyte i ich wymiana pomogła. Sam elektromagnes okazało się był ok. Wystarczyło kupić do niego zestaw naprawczy. Zasadniczo w każdym katalogu z częściami aftermarket. Dopiero po napisaniu posta spojrzałem na daty... :biggrin: Edytowane 12 Lipca 2011 przez Motocyklista na motocyklu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Niestety w przypadku Shovela nie do końca masz rację, ponieważ jest tam dość dziwna konstrukcja: rozrusznik i elektromagnes to dwa oddzielne elementy. Rozrusznika nie masz po co rozbierać.Rozbierz jedynie elektromagnes,sprawdź, czy śruby doprowadzające prąd nie są ponadpalane od wewnątrz, czy "podkładka" miedziana która po podaniu prądu (włączeniu rozrusznika) "łączy" obie śruby nie jest nadpalona. U mnie elementy te były zużyte i ich wymiana pomogła. Sam elektromagnes okazało się był ok. Wystarczyło kupić do niego zestaw naprawczy. Zasadniczo w każdym katalogu z częściami aftermarket. Dopiero po napisaniu posta spojrzałem na daty... :biggrin: Jeśli nawet są oddzielnie to samo rozwiązanie problemu jest właściwe. Trudno mi się orientować we wszystkich rozwiązaniach na świecie. Sam użytkownik jak ma głowę na karku to będzie wiedział o co chodzi.Jednak problem jest w stykach wysoko prądowych zasilających rozrusznik, które są częścią elektromagnesu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 12 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 I wszystkie te styki są wymienne. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista na motocyklu Opublikowano 25 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2011 (edytowane) Jeśli nawet są oddzielnie to samo rozwiązanie problemu jest właściwe. Trudno mi się orientować we wszystkich rozwiązaniach na świecie. Sam użytkownik jak ma głowę na karku to będzie wiedział o co chodzi.Jednak problem jest w stykach wysoko prądowych zasilających rozrusznik, które są częścią elektromagnesu. Pewnie, że nie możesz orientować się we wszystkich rozwiązaniach, dlatego - znając konkretną konstrukcję - podpowiedziałem co nieco, żeby ktoś nie narobił się niepotrzebnie.Wymontowanie elektromagnesu w shovelu to odkręcenie 2 śrub, a demontaż rozrusznika to zdjęcie siedzenia, zbiornika oleju, wydechów, itp. czyli ciut dłuższa operacja. Co do zasady oczywiście masz rację i tego nie negowałem. Edytowane 25 Lipca 2011 przez Motocyklista na motocyklu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wlodek63 Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 (edytowane) mam problem z rozrusznikiem . wymienilem selenoid i dalej musze odpalac srubokretem w dziurze od rozrusznikaCzy ktos ten bajer przetestowal co jest na Zrób tak zdjęcia żeby nie było widać swastyki na boczku. Edytowane 28 Lutego 2014 przez _Monter_ Zabronione znaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Ten 'bajer' to dekielek solenoidu,do ręcznego odpalania awaryjnego A jeśli Twój normalnie,nawet po wymianie nie działa to trzeba szukać usterki w innym miejscu. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 28 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2014 Który rocznik sprzętu? Stary problem w Electrach, które przekaźnik rozrusznika miały pod czaszą (czyli chyba do 1995, ale mogę się mylić). Poniżej wklejam kawałek mojej dyskusji z Qurimem z przeszłości odnośnie problemu i rozwiązania: Ze starym aku miałem problemy z odpalaniem w zeszłym sezonie, walczyłem z tym problemem przez chwilę, ale go rozwiązałem: u mnie przekaźnik rozrusznika jest w oryginale pod czaszą i jest długi przewód 18 AWG (niecały 1.5mm2) do rozrusznika, dodatkowo długi przewód zasilający idący z circuit breakera pod owiewkę i tu już był spadek napięcia. Najwperw wymieniłem przewód z przekaźnika rozruchu do rozrusznika (sterujący - ten zielony) na większy, ale nie byłem do końca zadowolony, ostatecznie zrobiłem tak: zielony przewód sterujący steruje cewką dodatkowego przekaźnika zamocowanego pod prawym boczkiem (nie chciałem wypruwać starego przekaźnika i ciągnąć przewodów od przycisku startera), masa cewki do masy na ramie nad skrzynią, na styk normalnie otwarty dałem + z circuit breakera przewodem 14 AWG (trochę ponad 2mm2), i ze styku wspólnego przekaźnika dałem takim samym przewodem połączenie do wtyki sterującej rozrusznika. Teraz linia zasilająca rozrusznika (a tak naprawdę solenoida) ma ok.30 cm przewodem o większym przekroju, więc spadek napięcia na samej linii jest znikomy. Tak naprawdę soleniod potrzebuje sporo mocy, żeby zadziałał i zwarł styk roboczy silnika rozrusznika. Działało to na starym aku dopóki nie zrobił się problem z łądowaniem go, na nowym nie mam zupełnie problemu. Ten mod jest sporo opisywany na forach za oceanem jak rozwiązanie problemów z odpalaniem przy nienajświeźszych, ale jeszcze dobrych akumulatorach. Doszedłem do tego przy sprawdzaniu, jak okazało się, że z przyciski rozrusznik tylko tyka, a po podaniu + bezpośrednio z aku kręci jak wściekły. Teraz Habeta grała muzykę przez 4 godziny (na nowym aku), pozycja się świeciłą przez cały czas, po wlączeniu zapłonu wskaźnik pokazywał poniżej 10V ale odpalił bez problemu... Powyższy sposób był sugerowany na którymś z forów zza wielkiej wody, w nowszych sprzętach przekaźnik rozruchu jest koło akumulatora. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kociołek Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Witam.Dopisuję do tego tematu żeby nie zakładać następnego dotyczącego rozrusznika.Przy odpalaniu EVO 98 rok rozrusznik ładnie łapie kręci ale po odpaleniu silnika jakby miał problem z odskoczeniem i z pod kapy słychać walnięcie po zębach. Na pewno muszę go wyciągnąć i oglądnąć ale może miał już ktoś taki przypadek i podpowie jakie ewentualnie części zamówić.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Wyciągnij i obejrzyj, wtedy będziesz wiedział co zamówić. Może być sprężyna, może być zębatka, może być wałek i kilka innych rzeczy... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.