Skocz do zawartości

problem z rozrusznikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Mam taki problem z silnikiem SHOVEL, otóż gdy naciskam przycisk "start" blendiks wyskakuje i robi około pół obrotu wałem. Następnie się cofa, a silnik rozrusznika sam pracuje. Aby go wyłączyć muszę rozłączyć akumulator. Potem podłączam akumulator i jest cisza, naciskam przycisk "star" i powtarza się ten sam cyrk. pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blendiks: http://pl.wikipedia.org/wiki/Bendiks ;)

 

Problem polega na tym, że blendiks powinien uruchomić silnik i się rozłączyć a on robi tylko pół obrotu wałem i sie rozłącza. A do tego cofnięcie palca z guzika "start" nie powoduje wyłączenia rozrusznika i dopiero gdy odłącze akumulator to rozrusznik sie wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierasz rozrusznik i wymieniasz elektromagnes, który wyrzuca bendiks czyli element nr 2 z obrazka.Skleja Ci styki i nie trzyma elektromagnes. Sam bendiks jest zapewne w porządku .

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bendix to też gaźnik. :icon_eek: :icon_mrgreen: Taka nazwa marki. Robili gaźniki do samolotów, Harleyów itp.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierasz rozrusznik i wymieniasz elektromagnes, który wyrzuca bendiks czyli element nr 2 z obrazka.Skleja Ci styki i nie trzyma elektromagnes. Sam bendiks jest zapewne w porządku .

 

Dzięki za odpowiedz. Utwierdziłeś mnie w tym co myślałem.

A co do reszty odpowiedzi to nie wiem po co piszecie nie na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rozbierasz rozrusznik i wymieniasz elektromagnes, który wyrzuca bendiks czyli element nr 2 z obrazka.Skleja Ci styki i nie trzyma elektromagnes. Sam bendiks jest zapewne w porządku .

 

Niestety w przypadku Shovela nie do końca masz rację, ponieważ jest tam dość dziwna konstrukcja: rozrusznik i elektromagnes to dwa oddzielne elementy. Rozrusznika nie masz po co rozbierać.

Rozbierz jedynie elektromagnes,sprawdź, czy śruby doprowadzające prąd nie są ponadpalane od wewnątrz, czy "podkładka" miedziana która po podaniu prądu (włączeniu rozrusznika) "łączy" obie śruby nie jest nadpalona. U mnie elementy te były zużyte i ich wymiana pomogła. Sam elektromagnes okazało się był ok. Wystarczyło kupić do niego zestaw naprawczy. Zasadniczo w każdym katalogu z częściami aftermarket.

 

Dopiero po napisaniu posta spojrzałem na daty... :biggrin:

Edytowane przez Motocyklista na motocyklu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w przypadku Shovela nie do końca masz rację, ponieważ jest tam dość dziwna konstrukcja: rozrusznik i elektromagnes to dwa oddzielne elementy. Rozrusznika nie masz po co rozbierać.

Rozbierz jedynie elektromagnes,sprawdź, czy śruby doprowadzające prąd nie są ponadpalane od wewnątrz, czy "podkładka" miedziana która po podaniu prądu (włączeniu rozrusznika) "łączy" obie śruby nie jest nadpalona. U mnie elementy te były zużyte i ich wymiana pomogła. Sam elektromagnes okazało się był ok. Wystarczyło kupić do niego zestaw naprawczy. Zasadniczo w każdym katalogu z częściami aftermarket.

 

Dopiero po napisaniu posta spojrzałem na daty... :biggrin:

 

Jeśli nawet są oddzielnie to samo rozwiązanie problemu jest właściwe. Trudno mi się orientować we wszystkich rozwiązaniach na świecie. Sam użytkownik jak ma głowę na karku to będzie wiedział o co chodzi.

Jednak problem jest w stykach wysoko prądowych zasilających rozrusznik, które są częścią elektromagnesu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystkie te styki są wymienne.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli nawet są oddzielnie to samo rozwiązanie problemu jest właściwe. Trudno mi się orientować we wszystkich rozwiązaniach na świecie. Sam użytkownik jak ma głowę na karku to będzie wiedział o co chodzi.

Jednak problem jest w stykach wysoko prądowych zasilających rozrusznik, które są częścią elektromagnesu.

 

 

Pewnie, że nie możesz orientować się we wszystkich rozwiązaniach, dlatego - znając konkretną konstrukcję - podpowiedziałem co nieco, żeby ktoś nie narobił się niepotrzebnie.

Wymontowanie elektromagnesu w shovelu to odkręcenie 2 śrub, a demontaż rozrusznika to zdjęcie siedzenia, zbiornika oleju, wydechów, itp. czyli ciut dłuższa operacja.

 

Co do zasady oczywiście masz rację i tego nie negowałem.

Edytowane przez Motocyklista na motocyklu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

mam problem z rozrusznikiem . wymienilem selenoid i dalej musze odpalac srubokretem w dziurze od rozrusznika

Czy ktos ten bajer przetestowal co jest na

 

Zrób tak zdjęcia żeby nie było widać swastyki na boczku.

Edytowane przez _Monter_
Zabronione znaki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 'bajer' to dekielek solenoidu,do ręcznego odpalania awaryjnego A jeśli Twój normalnie,nawet po wymianie nie działa to trzeba szukać usterki w innym miejscu.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który rocznik sprzętu? Stary problem w Electrach, które przekaźnik rozrusznika miały pod czaszą (czyli chyba do 1995, ale mogę się mylić).

 

Poniżej wklejam kawałek mojej dyskusji z Qurimem z przeszłości odnośnie problemu i rozwiązania:

 

Ze starym aku miałem problemy z odpalaniem w zeszłym sezonie, walczyłem z tym problemem przez chwilę, ale go rozwiązałem: u mnie przekaźnik rozrusznika jest w oryginale pod czaszą i jest długi przewód 18 AWG (niecały 1.5mm2) do rozrusznika, dodatkowo długi przewód zasilający idący z circuit breakera pod owiewkę i tu już był spadek napięcia.

 

Najwperw wymieniłem przewód z przekaźnika rozruchu do rozrusznika (sterujący - ten zielony) na większy, ale nie byłem do końca zadowolony, ostatecznie zrobiłem tak: zielony przewód sterujący steruje cewką dodatkowego przekaźnika zamocowanego pod prawym boczkiem (nie chciałem wypruwać starego przekaźnika i ciągnąć przewodów od przycisku startera), masa cewki do masy na ramie nad skrzynią, na styk normalnie otwarty dałem + z circuit breakera przewodem 14 AWG (trochę ponad 2mm2), i ze styku wspólnego przekaźnika dałem takim samym przewodem połączenie do wtyki sterującej rozrusznika. Teraz linia zasilająca rozrusznika (a tak naprawdę solenoida) ma ok.30 cm przewodem o większym przekroju, więc spadek napięcia na samej linii jest znikomy. Tak naprawdę soleniod potrzebuje sporo mocy, żeby zadziałał i zwarł styk roboczy silnika rozrusznika. Działało to na starym aku dopóki nie zrobił się problem z łądowaniem go, na nowym nie mam zupełnie problemu. Ten mod jest sporo opisywany na forach za oceanem jak rozwiązanie problemów z odpalaniem przy nienajświeźszych, ale jeszcze dobrych akumulatorach.

 

Doszedłem do tego przy sprawdzaniu, jak okazało się, że z przyciski rozrusznik tylko tyka, a po podaniu + bezpośrednio z aku kręci jak wściekły. Teraz Habeta grała muzykę przez 4 godziny (na nowym aku), pozycja się świeciłą przez cały czas, po wlączeniu zapłonu wskaźnik pokazywał poniżej 10V ale odpalił bez problemu...

 

Powyższy sposób był sugerowany na którymś z forów zza wielkiej wody, w nowszych sprzętach przekaźnik rozruchu jest koło akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Dopisuję do tego tematu żeby nie zakładać następnego dotyczącego rozrusznika.

Przy odpalaniu EVO 98 rok rozrusznik ładnie łapie kręci ale po odpaleniu silnika jakby miał problem z odskoczeniem i z pod kapy słychać walnięcie po zębach. Na pewno muszę go wyciągnąć i oglądnąć ale może miał już ktoś taki przypadek i podpowie jakie ewentualnie części zamówić.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...