Skocz do zawartości

Plyn chlodniczy, ew. uszczelka pod glowica


TasmaN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

podpowiedzcie w nastpeujacej nurtujacej mnie kwestii.

 

Moto: SC33 '98

 

Odpalilem moto po zimie. Kilka rundek po osiedlu. Dostal temperatury 122 st. Pracowal na tej temp. ok. minuty (wczesniej kilka minut na >110 st.).

Okazalo sie ze brakuje plynu chlodzacego - dolalem ponad 1l do chlodnicy.

 

Mam nastepujace pytania:

 

- czy praca przez tak krotki okres na temp. 122 st. mogla wydmuchac/uszkodzic uszczelke pod glowica?

 

- obecnie po zrobieniu ok. 400 km zauwazylem ze ze zbiorniczka wyrownawczego zeszlo ok 2 cm plynu (poziom). Czy to moze byc oznaka spalania plynu (walnieta uszczelka?)?. Dodam, ze po odkreceniu korka chlodnicy, plynu jest tyle ile uzupelnilem - pod korek. Czy sprawe powinienem raczej traktowac jako pobranie plynu ze zbiorniczka z tytulu odpowietrzania ukladu.

 

- ... i jesli pobor plynu ze wzgledu na odpowietrzenie sie ukladu, to czy ubywa go po kilku- kilkunastu minutach, czy moze faktycznie po dluzszej jezdzie?

 

- jesli moto pobiera plyn z tyt. uszkodzonej uszczelki pod glowica, to jaki moze byc ubytek tego plynu w czasie? (w sensie ze szybko czy stopniowo wraz z nawijanymi km).

 

 

To moje pierwsze moto z ukladedem chlodzenia ciecza. Wczesniej tylko powietrze i olejaki...

_________________

TasmaN

Ogar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR

 

www.everydaybikerslife.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz uszkodzona uszczelke pod glowica to w zaleznosci od tego w ktorym miejscu, plyn moze sie dostawac prosto do komory spalania i wtedy wydech bedzie dymil w charakterystyczny sposob, albo do oleju i wtedy bedziesz mial mleko pod korkiem. Obie ewentualnosci mozna latwo sprawdzic.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, ze pod korkiem oleju nie ma zadnych osadow bialych itp. Olej wydaje sie tez byc w porzadku.

 

A co do kopcenia... sam juz nie wiem. Wilgotno przez ostatnie dni i nie wiem czy para sie skrapla, czy plyn ciagnie do komory :/

Edytowane przez TasmaN

TasmaN

Ogar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR

 

www.everydaybikerslife.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś wygląda na to, że wszystko jest ok. układ się odpowietrzył i tyle. Ilość płynu w zbiorniczku będzie Ci się zmieniać z zależności od temperatury silnika.

Zalane pod korek, w zbiorniczku pomiędzy min a max. więc wszystko gra.

Kondensacja wilgoci w wydechu jest normalnym zjawiskiem i występuje po rozruchu zimnego silnika. Jak zagrzejesz silnik i wydechy zniknie.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Wam za informacje.

 

Wlasnie wrocilem z parkingu. Wyrownalem na zimnym silniku poziom plynu w zbiorniczku, zaznaczylem kreska.

 

Odkrecilem jeszcze korek chlodnicy. Odpalilem moto... nie widac zeby ulatywaly jakies babelki powietrza.

 

Bede obserwowal...

 

 

Dzieki.

Edytowane przez TasmaN

TasmaN

Ogar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR

 

www.everydaybikerslife.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...