TasmaN Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Czesc, podpowiedzcie w nastpeujacej nurtujacej mnie kwestii. Moto: SC33 '98 Odpalilem moto po zimie. Kilka rundek po osiedlu. Dostal temperatury 122 st. Pracowal na tej temp. ok. minuty (wczesniej kilka minut na >110 st.).Okazalo sie ze brakuje plynu chlodzacego - dolalem ponad 1l do chlodnicy. Mam nastepujace pytania: - czy praca przez tak krotki okres na temp. 122 st. mogla wydmuchac/uszkodzic uszczelke pod glowica? - obecnie po zrobieniu ok. 400 km zauwazylem ze ze zbiorniczka wyrownawczego zeszlo ok 2 cm plynu (poziom). Czy to moze byc oznaka spalania plynu (walnieta uszczelka?)?. Dodam, ze po odkreceniu korka chlodnicy, plynu jest tyle ile uzupelnilem - pod korek. Czy sprawe powinienem raczej traktowac jako pobranie plynu ze zbiorniczka z tytulu odpowietrzania ukladu. - ... i jesli pobor plynu ze wzgledu na odpowietrzenie sie ukladu, to czy ubywa go po kilku- kilkunastu minutach, czy moze faktycznie po dluzszej jezdzie? - jesli moto pobiera plyn z tyt. uszkodzonej uszczelki pod glowica, to jaki moze byc ubytek tego plynu w czasie? (w sensie ze szybko czy stopniowo wraz z nawijanymi km). To moje pierwsze moto z ukladedem chlodzenia ciecza. Wczesniej tylko powietrze i olejaki..._________________ Cytuj TasmaNOgar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR www.everydaybikerslife.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Jesli masz uszkodzona uszczelke pod glowica to w zaleznosci od tego w ktorym miejscu, plyn moze sie dostawac prosto do komory spalania i wtedy wydech bedzie dymil w charakterystyczny sposob, albo do oleju i wtedy bedziesz mial mleko pod korkiem. Obie ewentualnosci mozna latwo sprawdzic. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TasmaN Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) Powiem szczerze, ze pod korkiem oleju nie ma zadnych osadow bialych itp. Olej wydaje sie tez byc w porzadku. A co do kopcenia... sam juz nie wiem. Wilgotno przez ostatnie dni i nie wiem czy para sie skrapla, czy plyn ciagnie do komory :/ Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez TasmaN Cytuj TasmaNOgar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR www.everydaybikerslife.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) Z tego co napisałeś wygląda na to, że wszystko jest ok. układ się odpowietrzył i tyle. Ilość płynu w zbiorniczku będzie Ci się zmieniać z zależności od temperatury silnika.Zalane pod korek, w zbiorniczku pomiędzy min a max. więc wszystko gra.Kondensacja wilgoci w wydechu jest normalnym zjawiskiem i występuje po rozruchu zimnego silnika. Jak zagrzejesz silnik i wydechy zniknie. Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TasmaN Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) Dziekuje Wam za informacje. Wlasnie wrocilem z parkingu. Wyrownalem na zimnym silniku poziom plynu w zbiorniczku, zaznaczylem kreska. Odkrecilem jeszcze korek chlodnicy. Odpalilem moto... nie widac zeby ulatywaly jakies babelki powietrza. Bede obserwowal... Dzieki. Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez TasmaN Cytuj TasmaNOgar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR www.everydaybikerslife.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 jak zacznie ubywać to najpierw zainteresuj się korkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.