Soku11 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Witam.Mam pewien irytujący problem z motocyklem Suzuki DRZ 400 S. Kupiłem go pod koniec zeszłego sezonu i ta dolegliwość jest od początku mojego użytkowania. Jako, że mamy już dobrą pogodę postanowiłem się z tym uporać. Problem jest związany najprawdopodobniej z gaźnikiem. Objawy to niespadające od razu wolne obroty po odkręceniu i odpuszczeniu manetki. Obroty zamiast opaść utrzymują się jeszcze z sekundę na wysokim poziomie po czym wracają do normy. Wymieniłem już linkę rollgazu, bo się trochę zacinała. Wymyłem filtr powietrza. Obniżyłem troszkę wolne obroty (gdzieś komuś to pomogło) i bawiłem się składem mieszanki. Tzn.wkręciłem i wykręciłem na 3 obroty (według serwisówki) śrubę od składu mieszanki. Może być nie do końca 3 obroty, gdyż nie ma tam jak wyjąć gaźnik ani go przekręcić wiec kręciłem samą końcówką śrubokręta "na ślepo". Czy ktoś by mi poradził z czym to może być związane? Jak zdiagnozować z czym jest problem możliwie mało inwazyjnie (do wyjęcia gaźnika jest baaaardzo słaby dostęp)? A może wystarczy jakoś zmienić regulację gaźnika? Z góry dziękuję za każdą pomoc :)Pozdrawiam. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Uboga mieszanka paliwowo-powietrzna, sprawdź czy nie łapie gdzieś lewego powietrza. Jak jest ok , to regulacja gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agent 303 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Musisz wyjąć gaźnik niestety wtedy sprawdź czy przepustnica się nie zacina lub iglica.Sprwadź czy nie łapie lewego powietrza na wejściu gaźnika do cylindra lub na połączeniu z filtrem powietrza.Sprawdź czy uszczelka pod głowicą jest cała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 1. A wie ktoś może czy w celu wzbogacenia mieszanki należy tę śrubę wkręcić, czy wykręcić?2. Jak można sprawdzić, czy nie łapie lewego powietrza? Popsikać czymś na łączące gaźnik gumy? Jeśli tak, to czym?3. Mocowanie linek przy gaźniku chodzi dobrze (to kółko). A z tego co się orientuję, to jest to połączone bezpośrednio z przepustnicą. Więc skoro się nie zacina to kółko, to i przepustnica. Dobrze myślę?4. A jakby iglica się zacinała, to nie powinno przelewać się z gaźnika? W końcu możliwe jest, że kręcąc manetką bez odpalonego silnika też by się zablokowała.5. Uszczelka jest pewnie dobra. Motocykl bardzo dobrze idzie i nie kopci. Nie ma problemów z odpalaniem (tylko po zimie trzeba było pokręcić). Tam są dwie chłodnice, więc w przypadku uszkodzenia uszczelki płynu chłodniczego powinno ubywać, tak?6. I dodam może jeszcze taką kwestię. Tłumik mam bardzo głośny - niestandardowy (taki już był). Dzisiaj jak odstawiałem bez obciążenia silnika odkręciłem szybciej manetkę - zgasł. To chyba też w pewnym sensie potwierdza tezę o regulacji. Dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Jeśli masz tam gaźnik keihnin fcr to wykręcając wzbogacasz. Jak by palił płyn chłodniczy to odrazu byś zauważył ubytki . Jeżeli nie możesz przekrecić manetki gazu do przodu to przepustnica sie nie zacina , iglica nie ma fizycznej możliwości ruchu względem przepustnicy ponieważ trzyma ją śrubka. Lewe powietrze możesz sprawdzić psikając np plakiem albo dezodorantem bo krućcach. Jeśli wystąpi jaka kolwiek zmiana w pracy silnika to znaczy że układ jest nieszcelny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Gaźnik to Mikuni BSR36. Tutaj też się wykręca, żeby wzbogacić mieszankę?W takim razie przepustnica jest ok. A wytłumaczyłby mi ktoś w jakim sposób blokowanie iglicy wpływałoby na utrzymywanie się na obrotach? Przepustnica jest zamknięta, więc do silnika dostaje się tylko tyle paliwa ile powinno. Reszta gromadzi się w komorze pływakowej i ewentualnie powinna się przelać.Jutro popsikam czymś po krućcach i wykręcę śrubkę od mieszanki jeśli nie będzie lewego powietrza. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agent 303 Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Przpustnica i iglica porusza się jednocześnie. To że poruszasz manetką to świadczy o tym że w ogóle działa ale samej końcówki nie jesteś wstanie wyczuć a tu chodzi o mały odcinek przytarcie lub blokowanie się i jest problem. dobrze było by wsadzić ręce do gaźnika i samą przepustnicą poruszać może wtedy wyczujesz opór przy opuszczaniu przepustnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Widze , że uczepiłeś się teorii zawieszającej się przepustnicy. Tam masz dwie linki między gaźnikiem a rollgazem, jedna podnosząca przepustnice, druga opuszczająca. Przepustnica jest tak połączona z mechanizmem i miejscem mocowania linek, że jedno nie ruszy się nie poruszając drugiego. Więc jeśli nie może przekręcić manetki w przeciwnym kierunku, to oznacza że przepustnica działa poprawnie i się nie zawiesza. W przypadku autora, obstawiam że to wina regulacji gaźnika, poprzedni właściciel ustawił go na wysokie temp (25+ stopni C) stąd to niezchodzenie z obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2011 Agent, odczep sie od tej przepustnicy - jest dobrze jak jest.Iglica nie ma wplywu na wolne - w moich Amalach jak iglica wyczepi sie z zawleczki i wpadnie w glab rozpylacza to moto dalej dobrze pyrka na wolnych.Oczywiscie takie wyczepienie znaczy ze zle zalozylem :) Tutaj wydaje mi sie ze moze jakies lewe powietrze, ale moto wyglada swiezo wiec druga mozliwosc ze ten tlumik nie daje odpowiedniego tlumienia. Mozna go jakos przydlawic, nawet zakleic czesciowo otwor wejscia powietrza do filtra tasma i sprawdzic czy sie nie poprawilo.Moze dysza powietrza jest za duza przy takim tlumiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Przed chwilą odpaliłem motocykl. Psiukałem dezodorantem na krućce tam gdzie się tylko dało. Obroty nie wzrosły. Więc to nie lewe powietrze :/ Jak motocykl trochę ostygnie, to wykręcę śrubę składu mieszanki o 0.5 obrotu i zobaczę, czy się coś poprawiło. @Adam M.Mógłbyś rozjaśnić apropo tego powietrza? Wydawało mi się zawsze, że zmieniając wydech na przelotowy mieszanki może być jedynie "za mało" :) Stąd moje zdziwienie o zbyt dużej dyszy od powietrza. Zauważyłem, że na wolnych też tak jakby czasem cichutko strzela - dopala spaliny w tłumiku. Czy ten objaw w połączeniu z gaśnięciem przy mocnym odkręceniu manetki również może być spowodowany złym tłumikiem?I tutaj problemem jest niespadanie obrotów, a nie wolne obroty, więc iglica nadal może być problemem? UpdateWykręciłem śrubkę składu o jakieś 0.7 obrotu. Motocykl cały czas ma ten sam mankament i dodatkowo więcej strzela (jakby trochę nierówno pracował). Macie jeszcze jakieś pomysły bez rozkręcania połowy motocykla żeby wydobyć gaźnik? Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez Soku11 Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 No ogolny problem masz ze powietrza jest za duzo, a paliwa za malo w tym ukladzie - stad moje przypuszczenie o za duzej dyszy powietrza przy tym tluniku.Ja bym sprawdzil czy filtr jest dokladnie zamkniety w swoim pudle, a potem zakleil czesc wlotu do tego pudla.To by wzbogacilo mieszanke w calym zakresie obrotow i dalo jakies wskazowki co sie dzieje.Sprawdzil bym takze samo ulozenie linki pod bakiem, bo czesto mi sie wydawalo ze bylo dobrze, a nie bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soku11 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 No to w sumie ma sens - zmniejszyć dawkę powietrza w całym zakresie obrotów. Po prostu zawsze mi się (niesłusznie) wydawało, że skoro strzela w tłumik, to nie przepala paliwa, więc pewnie dostaje go za dużo. Nigdy nie przemyślałem, że takie same efekty mogą być, gdy jest zbyt dużo powietrza :) Filt jest zamykana na 3 "obrotowe kluczyki". Nic tam nie jest raczej nieszczelne. Mam zakleić część wlotową do puszki (pod siodłem), czy część wlotową do gaźnika? Sprawdzę pewnie dopiero w piątek/sobotę, bo teraz nie mam dostępu do motocykla.Czy mówisz o lince gazu? Jeśli tak, to tutaj również nie za bardzo jest pole do manewru. Starą linkę raz czyściłem. Potem postanowiłem i tak ją zmienić na nową. Trudno, żebym dwa razy pod rząd źle założył :) Przy okazji: ile kosztuje i gdzie dostać taką dyszę? O ile mniejszą kupować? Czy zmieniłbym ją sam jeśli jedyne co przy gaźnikach robiłem, to czyściłem i regulowałem w DT125 i DR350? Czy wymaga to jakiejś niestworzonej magii i dużego doświadczenia? Dziękuję za odpowiedź. Cytuj Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Dysza powietrza do wymiany, po zmianie tłumika ta czynność powinna być wykonana. Sprawdź jeszcze fajkę czy nie jest mokra i nie ma przebicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varg Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Sprawdź jeszcze jedną rzecz, może nie ma oringu na śrubie regulacyjnej mieszankę na wolnych obrotach i tam ciągnie lewe powietrze. Element 33 tu http://moto-fiszki.pl/index.php?cat=250154&model=6633&rok=2003&marka=4 Cytuj Organizacja wycieczek motocyklowych po Mazurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 O tym zapomnialem, dzieki Varg.Jezeli dysza jest wkrecana to zaden problem ja wykrecic i wstawic rozmiar mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.