Skocz do zawartości

[DRZ] Gaźnik - czyżby?


Soku11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pewien irytujący problem z motocyklem Suzuki DRZ 400 S. Kupiłem go pod koniec zeszłego sezonu i ta dolegliwość jest od początku mojego użytkowania. Jako, że mamy już dobrą pogodę postanowiłem się z tym uporać.

 

Problem jest związany najprawdopodobniej z gaźnikiem. Objawy to niespadające od razu wolne obroty po odkręceniu i odpuszczeniu manetki. Obroty zamiast opaść utrzymują się jeszcze z sekundę na wysokim poziomie po czym wracają do normy. Wymieniłem już linkę rollgazu, bo się trochę zacinała. Wymyłem filtr powietrza. Obniżyłem troszkę wolne obroty (gdzieś komuś to pomogło) i bawiłem się składem mieszanki. Tzn.wkręciłem i wykręciłem na 3 obroty (według serwisówki) śrubę od składu mieszanki. Może być nie do końca 3 obroty, gdyż nie ma tam jak wyjąć gaźnik ani go przekręcić wiec kręciłem samą końcówką śrubokręta "na ślepo".

 

Czy ktoś by mi poradził z czym to może być związane? Jak zdiagnozować z czym jest problem możliwie mało inwazyjnie (do wyjęcia gaźnika jest baaaardzo słaby dostęp)? A może wystarczy jakoś zmienić regulację gaźnika?

 

Z góry dziękuję za każdą pomoc :)

Pozdrawiam.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wyjąć gaźnik niestety wtedy sprawdź czy przepustnica się nie zacina lub iglica.

Sprwadź czy nie łapie lewego powietrza na wejściu gaźnika do cylindra lub na połączeniu z filtrem powietrza.

Sprawdź czy uszczelka pod głowicą jest cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. A wie ktoś może czy w celu wzbogacenia mieszanki należy tę śrubę wkręcić, czy wykręcić?

2. Jak można sprawdzić, czy nie łapie lewego powietrza? Popsikać czymś na łączące gaźnik gumy? Jeśli tak, to czym?

3. Mocowanie linek przy gaźniku chodzi dobrze (to kółko). A z tego co się orientuję, to jest to połączone bezpośrednio z przepustnicą. Więc skoro się nie zacina to kółko, to i przepustnica. Dobrze myślę?

4. A jakby iglica się zacinała, to nie powinno przelewać się z gaźnika? W końcu możliwe jest, że kręcąc manetką bez odpalonego silnika też by się zablokowała.

5. Uszczelka jest pewnie dobra. Motocykl bardzo dobrze idzie i nie kopci. Nie ma problemów z odpalaniem (tylko po zimie trzeba było pokręcić). Tam są dwie chłodnice, więc w przypadku uszkodzenia uszczelki płynu chłodniczego powinno ubywać, tak?

6. I dodam może jeszcze taką kwestię. Tłumik mam bardzo głośny - niestandardowy (taki już był). Dzisiaj jak odstawiałem bez obciążenia silnika odkręciłem szybciej manetkę - zgasł. To chyba też w pewnym sensie potwierdza tezę o regulacji.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz tam gaźnik keihnin fcr to wykręcając wzbogacasz. Jak by palił płyn chłodniczy to odrazu byś zauważył ubytki . Jeżeli nie możesz przekrecić manetki gazu do przodu to przepustnica sie nie zacina , iglica nie ma fizycznej możliwości ruchu względem przepustnicy ponieważ trzyma ją śrubka. Lewe powietrze możesz sprawdzić psikając np plakiem albo dezodorantem bo krućcach. Jeśli wystąpi jaka kolwiek zmiana w pracy silnika to znaczy że układ jest nieszcelny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik to Mikuni BSR36. Tutaj też się wykręca, żeby wzbogacić mieszankę?

W takim razie przepustnica jest ok. A wytłumaczyłby mi ktoś w jakim sposób blokowanie iglicy wpływałoby na utrzymywanie się na obrotach? Przepustnica jest zamknięta, więc do silnika dostaje się tylko tyle paliwa ile powinno. Reszta gromadzi się w komorze pływakowej i ewentualnie powinna się przelać.

Jutro popsikam czymś po krućcach i wykręcę śrubkę od mieszanki jeśli nie będzie lewego powietrza.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przpustnica i iglica porusza się jednocześnie. To że poruszasz manetką to świadczy o tym że w ogóle działa ale samej końcówki nie jesteś wstanie wyczuć a tu chodzi o mały odcinek przytarcie lub blokowanie się i jest problem. dobrze było by wsadzić ręce do gaźnika i samą przepustnicą poruszać może wtedy wyczujesz opór przy opuszczaniu przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze , że uczepiłeś się teorii zawieszającej się przepustnicy. Tam masz dwie linki między gaźnikiem a rollgazem, jedna podnosząca przepustnice, druga opuszczająca. Przepustnica jest tak połączona z mechanizmem i miejscem mocowania linek, że jedno nie ruszy się nie poruszając drugiego. Więc jeśli nie może przekręcić manetki w przeciwnym kierunku, to oznacza że przepustnica działa poprawnie i się nie zawiesza.

 

W przypadku autora, obstawiam że to wina regulacji gaźnika, poprzedni właściciel ustawił go na wysokie temp (25+ stopni C) stąd to niezchodzenie z obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agent, odczep sie od tej przepustnicy - jest dobrze jak jest.

Iglica nie ma wplywu na wolne - w moich Amalach jak iglica wyczepi sie z zawleczki i wpadnie w glab rozpylacza to moto dalej dobrze pyrka na wolnych.

Oczywiscie takie wyczepienie znaczy ze zle zalozylem :)

 

Tutaj wydaje mi sie ze moze jakies lewe powietrze, ale moto wyglada swiezo wiec druga mozliwosc ze ten tlumik nie daje odpowiedniego tlumienia.

Mozna go jakos przydlawic, nawet zakleic czesciowo otwor wejscia powietrza do filtra tasma i sprawdzic czy sie nie poprawilo.

Moze dysza powietrza jest za duza przy takim tlumiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą odpaliłem motocykl. Psiukałem dezodorantem na krućce tam gdzie się tylko dało. Obroty nie wzrosły. Więc to nie lewe powietrze :/ Jak motocykl trochę ostygnie, to wykręcę śrubę składu mieszanki o 0.5 obrotu i zobaczę, czy się coś poprawiło.

 

@Adam M.

Mógłbyś rozjaśnić apropo tego powietrza? Wydawało mi się zawsze, że zmieniając wydech na przelotowy mieszanki może być jedynie "za mało" :) Stąd moje zdziwienie o zbyt dużej dyszy od powietrza. Zauważyłem, że na wolnych też tak jakby czasem cichutko strzela - dopala spaliny w tłumiku. Czy ten objaw w połączeniu z gaśnięciem przy mocnym odkręceniu manetki również może być spowodowany złym tłumikiem?

I tutaj problemem jest niespadanie obrotów, a nie wolne obroty, więc iglica nadal może być problemem?

 

Update

Wykręciłem śrubkę składu o jakieś 0.7 obrotu. Motocykl cały czas ma ten sam mankament i dodatkowo więcej strzela (jakby trochę nierówno pracował). Macie jeszcze jakieś pomysły bez rozkręcania połowy motocykla żeby wydobyć gaźnik?

Edytowane przez Soku11

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ogolny problem masz ze powietrza jest za duzo, a paliwa za malo w tym ukladzie - stad moje przypuszczenie o za duzej dyszy powietrza przy tym tluniku.

Ja bym sprawdzil czy filtr jest dokladnie zamkniety w swoim pudle, a potem zakleil czesc wlotu do tego pudla.

To by wzbogacilo mieszanke w calym zakresie obrotow i dalo jakies wskazowki co sie dzieje.

Sprawdzil bym takze samo ulozenie linki pod bakiem, bo czesto mi sie wydawalo ze bylo dobrze, a nie bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w sumie ma sens - zmniejszyć dawkę powietrza w całym zakresie obrotów. Po prostu zawsze mi się (niesłusznie) wydawało, że skoro strzela w tłumik, to nie przepala paliwa, więc pewnie dostaje go za dużo. Nigdy nie przemyślałem, że takie same efekty mogą być, gdy jest zbyt dużo powietrza :)

Filt jest zamykana na 3 "obrotowe kluczyki". Nic tam nie jest raczej nieszczelne. Mam zakleić część wlotową do puszki (pod siodłem), czy część wlotową do gaźnika? Sprawdzę pewnie dopiero w piątek/sobotę, bo teraz nie mam dostępu do motocykla.

Czy mówisz o lince gazu? Jeśli tak, to tutaj również nie za bardzo jest pole do manewru. Starą linkę raz czyściłem. Potem postanowiłem i tak ją zmienić na nową. Trudno, żebym dwa razy pod rząd źle założył :)

 

Przy okazji: ile kosztuje i gdzie dostać taką dyszę? O ile mniejszą kupować? Czy zmieniłbym ją sam jeśli jedyne co przy gaźnikach robiłem, to czyściłem i regulowałem w DT125 i DR350? Czy wymaga to jakiejś niestworzonej magii i dużego doświadczenia?

 

Dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze jedną rzecz, może nie ma oringu na śrubie regulacyjnej mieszankę na wolnych obrotach i tam ciągnie lewe powietrze. Element 33 tu http://moto-fiszki.pl/index.php?cat=250154&model=6633&rok=2003&marka=4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...