Skocz do zawartości

tulejowanie vs szlif + nadwymiarowe tloki


drpotwor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

po sprawdzeniu kompresji, rozebraniu wszystkiego do golizny mam problem decyzyjny. Poniewaz opini wsrod lodzkich mechaniorow jest wiecej niz ich samych dlatego prosze o wsparcie : tulejowac cylindry na oryginalnych(ew. nowych) tlokach o wymiarach nominalnych, czy szlifowac i dobrac tloki nadwymiarowe? Poniewaz znalezienie silnika do gs 550 z 83 roku od Niemca, ktory tylko na wielkanoc wokol kosciola jezdzil graniczy z cudem, dlatego zostaje mi jeno takie rozwiazanie.

Pozdrawiam

Filip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy cała operacja w jakikolwiek sposób jest opłacalna. Tak czy inaczej zapłacisz więcej niż wart jest cały motocykl. Ja bym sprzedał go na części i zastanawiał się nad inną maszyną. Chyba że jesteś na zabój zkochany w tym modelu (czego nie rozumiem, ale o gustach się nie dyskutuje ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie na zaboj ale przynajmniej na tyle zeby zastanawiac sie na tymi opcjami. Nadwymiarowe tloki sa dostepne u dealera za jedyne 512 pln za śtuke. Tulejowanie mogloby wyjsc taniej ale nie wiem czy taka zabawa jest warta grzechu. Przyjmijmy na wstepie, ze na nieoplacalny ekonomicznie remont jestem przygotowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chciałbyś ten silnik :icon_mrgreen: ?

KLIK

lub któryś z tych?

KLIK

 

lub ten zestaw?

KLIK

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejowanie cylindrów wyszłoby na to samo patrząc na finanse. Zrobienie jednego cylindra to koszt 150-250PLN a potem i tak tłoki jakieś musisz kupić i niewiadomo jak to będzie działało i jak długo pojeździ. Ja bym Ci radził szlif + nadwymiar jeśli można kupić takie tłoki. Sam grzebię w sprzętach i stare Suzuki to jedne z moich ulubionych wynalazków i też bym zrobił szlif + nadwymiar jeśli byłaby taka potrzeba. A jeszcze jedna rada jest taka że dealer to nie jedyne miejsce do zakupu części, ale jedyne w którym słono możesz przepłacić. Są w sieci sklepy z częściami OEM to starych moto i ceny nie są takie straszne, tylko trzeba załatwiać to z "zagranicą" bo tam przeważnie się mieszczą. Zaraz rzucę okiem i zobaczę czy są i po ile takie tłoki.

 

EDIT: Rzuciłem okiem na szybko. Nie jestem pewien co do opisu w cenniku, "piston set" powinien zawierać tłok, sworzeń, pierścienie i drobiazgi inne. Nie ma nic o nadwymiarach. Zestawik taki to 80E.

 

http://www.cmsnl.com/suzuki-gs550-l-1983-usa_model16035/partslist/93369.html

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wazna jest jeszcze firma ktora owe tloki zrobila , bo np taki tani TKRJ to szmelc i strata kasy... OMP podobnie , dobre ale i ceniace sie firmy to Vertex , Wiseco , Wossner . Prox....

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie to jest takie co chcesz osiągnąć tym remontem?

Jeśli sprawność zbliżoną do fabrycznej to nowe tłoki plus rozwiert tulei.

A jeśli motocykl ma po prostu jeździć to używany kit z innego motocykla, dobieranie pierścieni etc. Tulejowanie i zostawienie tych tłoków jest bez sensu, tulejowanie i dobieranie potem tłoków róznież mija sie z celem.

Właściwie to co sie dzieje? Bierze bardzo dużo oleju, czy powstało mechaniczne uszkodzenie?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brał bardzo duzo oleju. Po zmierzeniu ciśnienie sprężania bardzo niskie. Po zrobieniu głowicy (zawory, uszczelniacze) sytuacja tylko troche ulegla poprawie. Teraz cylindry zdjete i sa w beznadziejnym stanie. Chce miec silnik ktory pracuje i nie wysypie sie pojutrze. Nie chce innego motocykla. Ten mi sie podoba:D To jest jak z kobieta. Jednym podobaja sie te z pelnym uzebieniem, innym nie. Ja mojej chce sprawic nowe koronki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...