Skocz do zawartości

Co Z Ramą Cbr F4I Sport


Rekomendowane odpowiedzi

Jak sam to zrobisz to będzie tanio, jak warsztat to pewno z ramą w 5000zł się zamkniesz.

3 koła za przekładke to ,ku*wa , dośc dużo :bigrazz: Tym bardziej że to nie antyk .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda,że mieszkasz tak daleko, bo z przyjemnością bym się zajął tym tematem. Uwielbiam grzebać przy moto. Dobra koniec gadania trzeba zabrać się za robotę.

1. Sprawdź co z łożyskami na główce ramy. Siadasz na moto wciskasz przedni hebel i bujnij moto przód tył. Jeżeli masz luz na główce ramy będziesz odczuwał delikatny "przeskok". Dokręć wtedy górną półkę (zanim będziesz dokręcał poluzuj te śruby imbusowe co trzymają lagi na tej półce). Jak dokręcisz to przechyl moto delikatnie na bok na stópkę (najlepiej z jakimś kumplem) tak,żeby przednie koło było delikatnie w górze. Następnie bardzo delikatnie kręć kierą prawo - lewo. Powinno iść bardzo płynnie. Jeśli będziesz czół "przeskoki" to łożyska do wymiany. w to raczej wątpię.

2. Podwieś przód moto (najlepiej za ramę na pasie) i poluzuj te śruby co trzymają lagi od półek. Wysuń lagi tak,żeby wysunęły się z górnej półki. (prawdopodobnie będzie trzeba odkręcić przedni błotnik i koło) I zrób wtedy fotki jak ustawiają sie lagi po dokręceniu ich na dolnej półce. Jeżeli będą osiowo to szykuj kasę na nowa ramę jak nie to na skrzynkę browara dla mnie :icon_mrgreen:

To zrób w pierwszej kolejności jest to godzinka roboty a sporo wyjaśni w tym temacie. I nie ma co lamentować do przodu bo może diabeł tkwi w szczegółach. :buttrock:

Edytowane przez przemekpimek

zero smutków, zero złości wyj**ane po całości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda,że mieszkasz tak daleko, bo z przyjemnością bym się zajął tym tematem. Uwielbiam grzebać przy moto. Dobra koniec gadania trzeba zabrać się za robotę.

1. Sprawdź co z łożyskami na główce ramy. Siadasz na moto wciskasz przedni hebel i bujnij moto przód tył. Jeżeli masz luz na główce ramy będziesz odczuwał delikatny "przeskok". Dokręć wtedy górną półkę (zanim będziesz dokręcał poluzuj te śruby imbusowe co trzymają lagi na tej półce). Jak dokręcisz to przechyl moto delikatnie na bok na stópkę (najlepiej z jakimś kumplem) tak,żeby przednie koło było delikatnie w górze. Następnie bardzo delikatnie kręć kierą prawo - lewo. Powinno iść bardzo płynnie. Jeśli będziesz czół "przeskoki" to łożyska do wymiany. w to raczej wątpię.

2. Podwieś przód moto (najlepiej za ramę na pasie) i poluzuj te śruby co trzymają lagi od półek. Wysuń lagi tak,żeby wysunęły się z górnej półki. (prawdopodobnie będzie trzeba odkręcić przedni błotnik i koło) I zrób wtedy fotki jak ustawiają sie lagi po dokręceniu ich na dolnej półce. Jeżeli będą osiowo to szykuj kasę na nowa ramę jak nie to na skrzynkę browara dla mnie :icon_mrgreen:

To zrób w pierwszej kolejności jest to godzinka roboty a sporo wyjaśni w tym temacie. I nie ma co lamentować do przodu bo może diabeł tkwi w szczegółach. :buttrock:

wielkie dzieki Przemek bo bardzo duzo napisałęś i wszystko z sensem. musze to zrobic ale narazie wogole nei mam czasu. czyli może to ze tak stuknie to luz na łożyskach na główce ramy? czyli najpierw to dokrecic a pozniej wyjac lagi i to sprawdzic? to zeby porobic zdjecia to trzeba boczne owieki tez pozdejmowac nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak najpierw trzeba wyeliminować luz główki ramy (pamiętaj o tych śrubach imbusowych od górnej półki,żeby były poluzowane przed dokręcaniem). Bocznych owiewek nie odkręcaj bo nie ma takiej potrzeby, Najpierw czachę licznik i te pierdoły wszystko masz na kostkach więc pójdzie gładko. Potem podwieś moto ja to robię tak:

img1287do.th.jpgimg1288p.th.jpgimg1289ys.th.jpg

 

masz wtedy swobodne dojście do lag. Jak podwiesisz to wywal błotnik i koło.(nie jest to konieczne ale bez tego będzie prościej sprawdzić czy lagi są proste). Gdy poluzujesz wszystkie śruby co trzymają lagi (te od półek)lekko opuść lagi i skręć na dolnej półce. I wtedy porób foty z boku i centralnie z góry lagi. Ja smykam w kimono bo jutro muszę mojego stwora złożyć. Mam nadzieje ,ze do 13 się wyrobie bo o 14 zlot jutro w Opalenicy. :crossy:

zero smutków, zero złości wyj**ane po całości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli lagi maja zjechac w dół? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem? ale najpierw dokrecic główkę ramy czyli te śruby imbusowe i tak trzeba wykrecic żeby to poszło w dół?

 

teraz z innej beczki mam problem z wentylatorem bo za kazdym razem mi przepala bezpiecznik i wentylator sie nie włącza bezpiecznik daje 10A tak jak pisze, ale podczas jazdy temp doszła mi do 114stopni i podjechałem do mechanika i doradził mi abym zmienił bezpiecznik na 30A teraz wentylator chodzi włącza sie od 104stopni tylko nie jestem pewien czy taki bezpiecznik tam może byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli lagi maja zjechac w dół? bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem? ale najpierw dokrecic główkę ramy czyli te śruby imbusowe i tak trzeba wykrecic żeby to poszło w dół?

 

teraz z innej beczki mam problem z wentylatorem bo za kazdym razem mi przepala bezpiecznik i wentylator sie nie włącza bezpiecznik daje 10A tak jak pisze, ale podczas jazdy temp doszła mi do 114stopni i podjechałem do mechanika i doradził mi abym zmienił bezpiecznik na 30A teraz wentylator chodzi włącza sie od 104stopni tylko nie jestem pewien czy taki bezpiecznik tam może byc?

 

Lagi mają zjechać w dół. Ale tylko masz je wysunąć z górnej półki. Jeśli bez żadnego naginania wepchniesz je ponownie do górnej półki to znaczy, że półki są takie same.

 

Już łatałem instalacje po takich "mechanikach" co doradzali 30A zamiast 10A.

Absolutnie tak nie może być. Świadczy to o tym, że wentylator zbyt mocno obciąża instalację przez ponad normatywny pobór prądu. A tak po prostu? Sprawdź czy łopatki wentylatora kręcą się swobodnie i czy nie ma luzów na ośce oraz czy ma dobrą masę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator kreci sie swobodnie i luzów żadnych nie ma bo wszystko szczegółowo sprawdzałem a masa też jest ok ale bezpiecznik 10A zawsze pada na wiekszym chodzi.

 

moto mam zamiar rozebrac w nastepnym tygodniu wedy wrzuce jakies foty

 

wentylator kreci sie swobodnie i luzów żadnych nie ma bo wszystko szczegółowo sprawdzałem a masa też jest ok ale bezpiecznik 10A zawsze pada na wiekszym chodzi. czy ta temp 114stopni mogła coś uszkodzić w moto bo czytałem na forach i pisali że dopiero powyżej 120stopni trzeba sie martwic.

 

moto mam zamiar rozebrac w nastepnym tygodniu lub zawiez do kogoś kto wie o co chodzi wedy wrzuce jakies foty

 

czy ta temp 114stopni mogła w czymś zaszkodzić bo wiem ze w aucie 100stopni to juz lipa ale w moto jest inaczej dlatego sie pytam kogos kto sie lepiej zna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wentylator kreci sie swobodnie i luzów żadnych nie ma bo wszystko szczegółowo sprawdzałem a masa też jest ok ale bezpiecznik 10A zawsze pada na wiekszym chodzi.

 

moto mam zamiar rozebrac w nastepnym tygodniu wedy wrzuce jakies foty

Więc albo serwisówka i sprawdź jaki pobór ma wentylator (lub jaki bezp. tak powinien być) albo odczytaj moc (napięcie znasz) i oblicz jaki prąd pobiera i będziesz wiedział czy ma chodzić na 10A bezpieczniku czy większym

Drugą prostszą dla Ciebie metodą jest podłączyć wentylator poza instalacją przez bezpiecznik 10A.Jak spali bezp. to wentylator do wymiany a nie bezp.30A. A jak nie spali to logiczne, prawda?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator ma dwa przewody, (wypinasz kostkę z instalacji) , plus i minus, plus do dodatniej klemy aku przez bezpiecznik a minus do ujemnej klemy aku.

Jednak nie logiczne. Bezpiecznik nigdy nie jest winny. Albo wentylator jest uszkodzony albo coś w obwodzie wentylatora. Włącznik wentylatora może mieć przebicie, może być zwarcie w instalacji, mogą być kombinacje w instalacji itd.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze tak sprobowac go podlaczyc ciekawe czy odpali, moim zdaniem 30A to za duzo tym bardziej ze na tej skrzyneczce z bezpieczników pisze że powinien być 10A.

Żeby to sprawdzić tak jak napisałeś to zapłon nie musi być włączony nie? bo prad pojdzie prosto z wentylatora? a jeśli w taki sposob nie odpali to trzeba bedzie dalej szukac jakiegos przebicia albo cos ale dziwne ze na tej 30A chodzi to chyba przebicia nie moze byc nigdzie

Nie chciałem tego pisać w poprzednim poście ale masz blade pojęcie o elektryce a to bardzo utrudnia pomoc i nie chce mi się pisać tego samego kilka razy.

Mechanicy, którzy Ci podpowiadają aby wstawić 30A bezpiecznik jak przepala 10-kę też raczej Ci nie pomogą.

Na Twoim miejscu oddałbym motocykl do odpowiedniego warsztatu bo nic z tego dobrego nie wyjdzie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego adi2905, jak ty masz takie problemy to może znajdź jakiegoś speca od motocykli, bo jak czytam o bezpieczniku 30A włożonym zamiast 10A to tylko czekam na posta kiedy opiszesz jak ci się instalacja zapaliła i wtedy rama do wymiany to będzie pikuś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...