Skocz do zawartości

Jazda po Poznańsku


mongor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Było tak. Wczoraj, przejeżdżałem przez miasto Poznań. Dojeżdżając do ronda, z dwoma pasami, zająłem lewy pas, ponieważ miałem zamiar wyjechać trzecim zjazdem. Przede mną stał samochód z z miejscową rejestracją. Miał włączony lewy kierunek. Za mną stały policjanty, też mieli włączony lewy kier. Ja nic nie miałem włączone. Po ruszeniu, gość przede mną, zjechał z ronda bez jakiejkolwiek sygnalizacji, ja natomiast włączyłem prawy, przepuściłem jedno autko na prawym i zjechałem lewym pasem. Policjanty zjechali za mną prawym, też bez sygnalizacji. Nawet pomyślałem, co za sku**iele. Po ujechaniu ok. 200m zobaczyłem w lusterku niebiesko. Zaproponowali mi, w ostateczności 100zł i dwa pkt. Uzasadnienie. Zła sygnalizacja na skrzyżowaniu, wprowadzenie innych uczestników w błąd co do moich zamiarów. Ja odmówiłem. Sprawa ma być skierowana do sądu. Pytanie brzmi; kto popełnił błąd? Nie chodzi mi o stówę i 2 pkt. To pierwszy mandat w moim życiu w Polsce. Chodzi o zasadę. Wiem że mam rację. Dziś rozmawiałem z znajomym szefem drogówki i wyśmiał tamtych. Z Poznania. Stać mnie na dojazdy do sądu. Przepisy są po mojej stronie. Najwyżej jak wygram, to założę sprawę policji o zwrot kosztów. Z przeznaczeniem na jakiś dom dziecka. Spraw błaha, pewnie by mi się, nie chciało w tym temacie stukać w klawiaturę. Ale przy obiadowej rozmowie, z moim kontrahentem, nota bene, dwuletnim kierowcą motongów, usłyszałem coś takiego; " tak, tutaj tak uczą. Jeżeli na egzaminie nie zrobisz tak, to oblejesz" Może nie dosłownie. Powiedział jeszcze coś; ponoć, Poznań nie ma szkoły, szkoleniowców, i każdy nauczyciel szkoły jazdy, uczy się od swego dziadka, czy ojca. Mają nie pisaną umowę z egzaminatorami, że to jest prawidłowe zachowanie. Potem ktoś , kto chce jeździć dalej niż Poznań, idzie na dokształcający i tam za grubą kasę go uczą.Ponoć ci sami instruktorzy. Więc jak to jest? Poznań,to Polska? Polska to Europa? A jak Europa, to dlaczego są inne przepisy? O co tu chodzi? Wiem, wiem, że jak nie wiadomo o co , to.... Ale jakoś nie mogę w to uwierzyć. Przecież, nie wszyscy tam za kasę mają PJ, a tym bardziej tytuł instruktora

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to popełniliście wszyscy błędy. O miejscowym i policji nie będę pisał bo chyba wszyscy wiedzą co źle zrobili. Natomiast co do ciebie, jeżeli nie był lewy pas oznaczony poziomym znakiem to nie możesz z niego zjechać w prawo. Dlatego że jeżeli nie było oznaczenia, to prawy jest do skrętu w prawo a lewy do jazdy dalej prosto po okręgu. Oczywiście mogę się mylić. :icon_razz:

Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa.

icon2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, które to było rondo ale najprawdopodobniej słusznie zostałeś ukarany

większość "rond" w poznaniu jest z wyznaczonymi pasami ruchu w konkretnych kierunkach

ty jechałeś w lewo więc powinieneś był zasygnalizować to przed wjazdem na skrzyżowanie lewym kierunkowskazem

zjazd z ronda, jak mniemam, następował bez zmiany pasa ruchu więc włączanie prawego kierunkowskazu było Twoim kolejnym błędem :bigrazz:

pozdrawiam - instruktor z Poznania

 

P.S.

dla pełnego obrazu podaj proszę konkretną lokalizację

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to popełniliście wszyscy błędy. O miejscowym i policji nie będę pisał bo chyba wszyscy wiedzą co źle zrobili. Natomiast co do ciebie, jeżeli nie był lewy pas oznaczony poziomym znakiem to nie możesz z niego zjechać w prawo. Dlatego że jeżeli nie było oznaczenia, to prawy jest do skrętu w prawo a lewy do jazdy dalej prosto po okręgu. Oczywiście mogę się mylić. :icon_razz:

 

Nie mylisz się. Zjazd z ronda z prawego pasa. Jesli jedziemy wewnętrznym to przed zjazdem najpeirw zmiana pasa i dopiero zjazd. Właśnie takie zjeżdżanie ze środkowego z elementem zatrzymania się, bo coś jedzie prawym to jedna z najgorszych rzeczy.

 

 

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi się teraz szukać ale był już jakieś kilka miesięcy temu poruszany temat rond gdzie większość rzeczy została wyjaśniona

 

a krótko

kierunkowskazów używamy gdy chcemy zasygnalizować:

- zmianę kierunku na skrzyżowaniu

- zmianę pasa ruchu

- manewr typu wyprzedzanie/omijanie itd

 

znak "ruch okrężny" w żaden sposób nie determinuję Cię do używania kierunkowskazów w jakiś szczególny sposób

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była dyskusja na forum, szkołę warszawsko-poznańską reprezentowali Konrad i Tomek Kulik, szkołę małopolsko-śląską między innymi ja. do rozstrzygnięcia nie udało się doprowadzić. osobiście jedynie upewniłem się w swoim stanowisku, znajdując i cytując specjalistów ruchu drogowego. proponuję się zapoznać, zwłaszcza pod kątem przygotowania do ew. procesu

 

co do jednego wszyscy byli zgodni: zjazd ze skrzyżowania z ruchem okrężnym sygnalizujemy prawym kierunkiem. natomiast co do zjazdu z wewnętrznego pasa, to ten manewr jest uzależniony od oznakowania, ale co do zasady powinieneś był zmienić pas na zewnętrzny i z niego zjeżdżać

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kierunkowskazów używamy gdy chcemy zasygnalizować:

- zmianę kierunku na skrzyżowaniu

- zmianę pasa ruchu

- manewr typu wyprzedzanie/omijanie itd

 

tylko dwóch pierwszych przypadków. W przypadku trzecim wtedy, gdy wiąże się z przypadkiem pierwszym bądź drugim. Wyprzedzanie po tym samym pasie (np motocykla) nie jest sygnalizowane kierunkowskazem.

 

Chyba, że Wy tam w Poznaniu macie jakieś inne PoRD ;)

 

 

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed rondem były dwa pasy. Prawy miał sygnalizację poziomą, prosto i prawo. Lewy, prosto i też w prawo.Rondo dwupasmowe. Ja zjeżdżałem trzecim, na wprost. Przed zjazdem zasygnalizowałem, zmianę pasa, przepuściłem z prawego (który nota bene, wjechał pierwszym i zjeżdżał następnym. Jechałem od Kurnik. Było to kolejne rondo, gdzieś w centrum.Znam trochę Poznań, ale bez nazw. Tam okolice Lecha...Czecha...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do jednego wszyscy byli zgodni: zjazd ze skrzyżowania z ruchem okrężnym sygnalizujemy prawym kierunkiem.

no nie do końca

ja jestem za tym aby sygnalizować zjazd prawym kierunkiem ale w przypadku pas/y prowadzą po obwiedni

większość rond w Poznaniu na wyznaczone pasy w konkretnych kierunkach więc zjeżdżasz z ronda konkretnym pasem, a jeśli nie zmieniasz pasa to kierunkowskazu nie używasz :bigrazz:

 

 

W przypadku trzecim wtedy, gdy wiąże się z przypadkiem pierwszym bądź drugim. Wyprzedzanie po tym samym pasie (np motocykla) nie jest sygnalizowane kierunkowskazem.

wyobraź sobie sytuację

-noc

-nieoświetlona droga

-przed tobą jedzie auto/motocykl

-z naprzeciwka jedzie auto

auto przed Tobą omija pieszego poruszającego się poboczem, którego oczywiście nie widziałeś bo zasłania Ci go pojazd poruszający się przed Tobą

co wybierasz (bo oczywiście będąc zaskoczony nie jesteś w stanie zatrzymać się w miejscu)?

a)idziesz na czołówkę?

b)zdejmujesz pieszego?

 

Przed rondem były dwa pasy. Prawy miał sygnalizację poziomą, prosto i prawo. Lewy, prosto i też w prawo

to w jaki sposób mogłeś jechać w lewo?

co to jest rondo "dwupasmowe"?

jak mi nie podasz nazwy ronda (znajdź gdzieś na googlemaps) albo tego nie rozrysujesz to Ci tego nie wytłumaczę

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyobraź sobie sytuację

-noc

-nieoświetlona droga

-przed tobą jedzie auto/motocykl

-z naprzeciwka jedzie auto

auto przed Tobą omija pieszego poruszającego się poboczem, którego oczywiście nie widziałeś bo zasłania Ci go pojazd poruszający się przed Tobą

co wybierasz (bo oczywiście będąc zaskoczony nie jesteś w stanie zatrzymać się w miejscu)?

a)idziesz na czołówkę?

b)zdejmujesz pieszego?

 

Konrad, nie rozmawiamy o zdrowym rozsądku tylko o PoRD. Wiadomo, że one często nie mają ze sobą wiele wspólnego. W tym przypadku oczywiście zasygnalizuję. Ale nie można tez generalizować, że należy zrobić to zawsze. To tak dla potomnych choćby na egzaminach. Aczkolwiek tu jest jeszcze jeden niuans. Włączenie kierunkowskazu oznacza sygnalizację "zamiaru" wykonania manewru (źródło jest w PoRD), można więc (na takim egzaminie) bronić się, że owszem, miałem zamiar ale się rozmysliłem... ale to już szczegóły.

 

Podsumowując proszę raz jeszcze o nie mieszanie PoRD (i innych ustaw) ze zdrwowym rozsądkiem. Sąd będzie się kierował Ustawą a zdrowy rozsądek może mieć tylko skutek w postaciu złagodzenia kary.

 

 

http://bigboykr.blogspot.com/ się powoli uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co do zasady powinieneś był zmienić pas na zewnętrzny i z niego zjeżdżać

jeśli tylko jeden pas przed "rondem" jest oznaczony do skrętu w lewo to owszem - tak by było najlepiej - tyle że nie była by to zmiana pasa ale po prostu jego zajęcie przy skręcie

jeśli masz np dwa pasy przed rondem oznaczone do skrętu w lewo a Ty jedziesz skrajnie lewym to zmiana pasa na zewnętrzny jest totalnie bezsensowna - lepiej jechać i zjechać po prostu swoim pasem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tylko jeden pas przed "rondem" jest oznaczony do skrętu w lewo to owszem - tak by było najlepiej - tyle że nie była by to zmiana pasa ale po prostu jego zajęcie przy skręcie

jeśli masz np dwa pasy przed rondem oznaczone do skrętu w lewo a Ty jedziesz skrajnie lewym to zmiana pasa na zewnętrzny jest totalnie bezsensowna - lepiej jechać i zjechać po prostu swoim pasem

Tak też zrobiłem. Zjechałem tym pasem. Rozmawiałem przed chwilą ze swoim kierowcą, który był świadkiem całego wydarzenia. Zmieniłem go w Jarocinie po śniadaniu. On przypomniał mi jeszcze jedno, tam był trzeci pas, krótki. Oznaczony jako zjazd w prawo. Tym pasem pojechał samochód na wprost. Moja wina, wg. Policji polega na tym, że dojeżdżając do ronda, nie włączyłem lewego kierunkowskazu. Całą resztę, wg nich ( i mnie, wykonałem wzorowo). Może źle postawiłem pytanie. Prostuję; czy dojeżdżając do ronda, mam włączyć jakikolwiek kierunek. Do tego się przyczepili. Jeszcze raz: dojechałem, i nie włączyłem kierunku. Z ronda zjechałem wręcz książkowo. Tak stwierdzili po półtora godzinnej przepychance słownej i dziesiątek rozmów przez radio. Pytanie do szkoleniowców z Poznania; czy dojeżdżając do ronda, na którym są dwa pasy, trzy, to bez znaczenia. Mam obowiązek włączyć jakikolwiek kierunek?

Edytowane przez mongor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed rondem były dwa pasy.

 

istotne jakie były pasy NA rondzie, nie przed nim. Konrad ma rację, jeśli to było tzw. rondo skanalizowane (z wyznaczonymi pasami ruchu): wtedy zjeżdżając nie włączasz kierunku, bo nie zmieniasz pasa

proponuję, żebyś znalazł rondo na mapie, albo przynajmniej narysował jakie na nim były oznaczenia - inaczej trudno będzie stwierdzić kto ma rację

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do szkoleniowców z Poznania; czy dojeżdżając do ronda, na którym są dwa pasy, trzy, to bez znaczenia. Mam obowiązek włączyć jakikolwiek kierunek?

 

oczywiście :bigrazz:

jedziesz prosto - nie włączasz kierunkowskazu

jedziesz w prawo - włączasz przed skrzyżowaniem prawy kierunkowskaz

jedziesz w lewo - włączasz przed skrzyżowaniem lewy kierunkowskaz\

większość "rond" w Poznaniu jest wyposażonych w sygnalizację świetlną i wyznaczone w odpowiednich kierunkach pasy ruchu

poruszanie się po nich nie różni się od poruszania się na normalnych skrzyżowaniach

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...