Damiano Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Zgrywasz cwaniaka, a nie znasz podstawowych pojęć, dostajesz rady jak dobrze poskładać moto żeby chodziło a dalej chcesz to robić po swojemu. Jeżeli nie potrafisz tego docenić zmień forum. Nikt Ci nie zabroni jak dla mnie to możesz włożyć tłok od rometa podszlifować, troche podciąć. A co do MZ jak jesteś takim fanem pseudo klasyków to moge Ci sprzedać drugą taką w worku będziesz sobie czyścił i jeździł do kościoła, jak zdasz prawko oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek-J8 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Zgrywasz cwaniaka, a nie znasz podstawowych pojęć, dostajesz rady jak dobrze poskładać moto żeby chodziło a dalej chcesz to robić po swojemu. Jeżeli nie potrafisz tego docenić zmień forum. Nikt Ci nie zabroni jak dla mnie to możesz włożyć tłok od rometa podszlifować, troche podciąć. A co do MZ jak jesteś takim fanem pseudo klasyków to moge Ci sprzedać drugą taką w worku będziesz sobie czyścił i jeździł do kościoła, jak zdasz prawko oczywiście. :clap: zapomniałeś Dami dodać iż ten tłok od rometa pasuje tylko dogóry denkiem,zcinając to denko i zaspawując rowki na pierścienie by niebyło problemu z wymianą :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 OK dajcie juz spokoj, kazdy kiedys zaczynal. Kamek napisal do mnie na priv i dostal rade o pomierzenie wszystkiego na poczatek. Papier scierny na razie zostawimy w spokoju. Czy w braku serwisowki kos z was ma pojecie jakie cisnienie sprezania powinien miec ten silnik ? Ew jest on stosowany gdzies indziej, skad bylby dostep do serwisowki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Nie mam serwisówki do tego silnika ponieważ nie jest dostępna, no jedynie w wersji Angielskiej na zamówienie i zastanawiam się nad jej kupnem. Tak mierzyłem to manometrami, na jednym wyszło 6,9bara, a na drugim 9,5bara z czego na pierwszym musiałem kopać parę razy i stopniowo wzrastało, natomiast na drugim po kopnięciu 9,5b. Jaki ma sens wymiana pierścieni? Złożenie ponownie silnika bez zaszkodzeniu mu (a jeśli będzie poprawa to się nie obrażę) i wiedza co mam w silniku. Ile zaoszczędzę? Zależy od tego jaki tłok kupię czy Meteor (co sądzicie?) czy Vertex, lecz na pewno nie jest to 30zł, chyba że Ty składasz na chińskich tłokach i starych uszczelkach. Luz na zamku 0,5. Jak będę chciał iść z tym do mechanika to nie będę pytał o porady na forum. Co do twoich zwrotów w moim kierunku to pominę komentarz ze względu na twój wiek i dobre wychowanie :wink: Nie będę się już "miszczu" więcej wymądrzał bo "głupi jezdem" ale jak że zaczynasz (i już wszystko wiesz) podaruję CI to: http://www.sgnc.dk/documents/00020.pdf przeczytaj pomierz i trochę więcej słuchaj na przyszłość, tyle odemnie :crossy: Edytowane 16 Grudnia 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamek Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) WLD_Wlodi Nie zgrywam cwaniaka, po prostu przychodzę na forum by spytać co o tym sądzicie, dostaje odpowiedź od człowieka który do motocykla 2suwowego gdzie wydech odgrywa kolosalną rolę wkłada wydech od innej wersji (ETZ 251) który jest całkiem inaczej strojony, i ten człowiek mnie poucza lub drugiego mechanika który mi pokazuje żebym walnął głową w ścianę, czy to jest normalne? 35 lat i takie zachowanie, nie mam pytań, ale ja cwaniak jestem tak... Wiem co to jest motocykl crossowy i jak szybko w nim zużywają się podzespoły. Shinigami oba wciskowe, oba pomiary przy otwartej manetce. Wiem że trzeba składać silnik na nowych uszczelkach, szczególnie w przypadku systemu chłodzenia cieczą. Papier ścierny, artykuły z forum typu Wartburg, Trabant, Panonnia, Jeżdżę motocyklem MZ, właśnie było napisane 160-200 a ja uznałem że nie będę przesadzał i napiszę 400, jak widać mimo wszystko kolejny mechanik z forum zalecił mi wypolerowanie gładzi papierem 2000, szkoda że nie dorzucił pasty gratis :rolleyes: a jak wiemy, gładź ma być szorstka. Dobra to pomierzę to i zobaczymy co z tego wyjdzie. Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Kamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 drugiego mechanika który mi pokazuje żebym walnął głową w ścianę, czy to jest normalne? 35 lat i takie zachowanie, Widzę kolego że o emotikonach TEŻ masz blade pojęcie :icon_mrgreen:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Takich jak ty było tu już wielu, mechanicy oczytani na innych forach co to nie potrafią, w wieku 15 lat większe doświadczenie niż zawodowi mechanicy motocyklowi. Czepiasz sie tłumika w MZ, jaką to on wielką role odgrywa a nie potrafisz poradzić sobie ze swoim silnikiem. Jeśli uważasz że wszyscy na forum nie są godni twojego zaufania, to po jakiego wała dalej ciągniesz tą dyskusje przecież ty i tak wiesz najlepiej i zrobisz po swojemu. Ja Ci napisze tylko tyle, jeśli chcesz aby inni Cie szanowali i masz zamiar sie czegoś nauczyć a nie wymądrzać to zmień podejście bo daleko nie zajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Ghollum - daj spokój, 10 osób na niego najeżdża a Ty jeszcze oczekujesz, że akurat w Tobie jednym wyłapie ironię :icon_rolleyes: .... Shinigami oba wciskowe, oba pomiary przy otwartej manetce. Wiem że trzeba składać silnik na nowych uszczelkach, szczególnie w przypadku systemu chłodzenia cieczą. Papier ścierny, artykuły z forum typu Wartburg, Trabant, Panonnia, Jeżdżę motocyklem MZ, właśnie było napisane 160-200 a ja uznałem że nie będę przesadzał i napiszę 400, jak widać mimo wszystko kolejny mechanik z forum zalecił mi wypolerowanie gładzi papierem 2000, szkoda że nie dorzucił pasty gratis :rolleyes: a jak wiemy, gładź ma być szorstka. Dobra to pomierzę to i zobaczymy co z tego wyjdzie. Fora o takich starociach traktuj z przymrużeniem oka, bo to są stare dość proste technologie. Akurat wzmianka o papierze jest użyteczna ale dalej bym uważał. W każdym razie to jest przypadek gdzie papier ma podrapać a szlifować. Kolega od papieru 2000 pewnie miał w głowie polerkę ale nie wiem dlaczego :) Gładź nie ma być szorstka tylko gładka jak sama nazwa wskazuje. Rowki powstałe po papierze mają być w niewielkich odstępach tak żeby zachowywały się jak noże do obróbki skrawaniem. Potraktuj to jako opis a nie coś co masz zrobić. Najpierw mierzenie. Panie Adamie - Z tego co pobieżnie wyczytałem to ma być od 6 do 6,5 i od 8 do 9 bar. Zdania mocno podzielone. Ja osobiście obstawiam wersję z 8 do 9 i chyba najlepiej będzie jak autor poszuka sprawnego wkręcanego manometru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Co do papieru to: używało się go za dawnych czasów do ściągania korony z cylindra, ale teraz kiedy ręczna honownica kosztuje grosze i to nawet niezłej firmy no dajmy spokój jego gradacja jest taka sama jak kamieni honownicy od 100 do 280, papiery wodne tylko niszczą gładź bo nie ma być szklisto gładka właśnie na tym cały widz polega a żeby "jodełka" była. Co do samego cylindra w 2T najczęstszym spotykanym tam problemem jest jajowaty kształt. Wymiana samych pierścieni w przypadku złej kondycji tłoka oraz cylindra nie ma najmniejszego sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Jajowatość wyjdzie na pomiarach. Z tego co wiem zanim się zrobi jajo trzeba na prawdę dużo kilometrów natrzaskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 No widzisz tutaj masz 2T są w cylindrze okna i cylinder się odkształca szybciej;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamek Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 (edytowane) Damiano że tak grzecznie Ci powiem opuść ten temat bo w niczym mi nie pomagasz, a tylko prowokujesz mnie, co chyba jest niezgodne z regulaminem. Tyle. Shinigami, wueska bardzo mi pomogliście, jednak ja nie posiadam mikrometru więc udam się z cylindrem do zakładu szlifierskiego, jeśli wyjdzie że wymiana pierścieni może nie spełnić moich oczekiwań to jednak zdecyduje się na szlif + tłok, tylko tutaj kolejne rodzi się pytanie dołożyć do Vertexa czy Meteor starczy? Za rok planuje cylinder Klasy SPORT 70 (Stage6 Streetrace) więc tłoczek miałby starczyć na jakieś 5000km. Skłaniam się mimo wszystko raczej ku droższej opcji ponieważ w sieci chodzą opinie typu: "U mnie Meteor był ładnie dotarty w pełnym zakresie obr z pilnowaniem temp. A później niz z tego ni z owego pier**lnął na podjeździe,a od założenia było jakieś 1500-2000km." Co sądzicie o tych tłokach, czy to prawda że Vertex jest kutym tłokiem? Z całym szacunkiem wszystkich dorosłych pogromców młodszych zapaleńców proszę o powstrzymanie się od żałosnych komentarzy, lewa w górę :crossy: Edytowane 17 Grudnia 2010 przez Kamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 Mi się obiło o uszy, że wytrzymują owe 5000KM ale nigdy nie udało mi się tego sprawdzić. Tak przy okazji cylindry mierzymy średnicówką, zdziwiłbym się jakbyś miał to cudo :) Tłok też zmierz, bo on też pracuje i się wyciera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.