Skocz do zawartości

Wymiana pierścieni tłokowych w silniku dwusuwowym


Kamek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie dawno wyjąłem silnik z ramy oraz zdjąłem cylinder, jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji i zastanawiam się nad przetarciem cylindra papierem (320-400) lub przehonowaniem oraz założeniem nowych pierścieni tłokowych. Co sądzicie o takim zabiegu? Spotkałem się z opiniami typu - wymieniaj, moja maszyna odżyła po takiej naprawie, jak i - wymiana pierścieni w silniku dwusuwowym jest kompletną bzdurą ponieważ pierścienie nie dopasują się do tłoka, będą przedmuchy itp, itd. Co wy o tym sądzicie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samych pierścieni w silnikach 2-suwowych się nie wymienia. Da Ci to może trochę mocy ale dopóki nie przejedziesz 100 km, później już wszystko wraca do normy. Pierścienie się układają w starym tłoku i nic to nie pomaga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nie dawno wyjąłem silnik z ramy oraz zdjąłem cylinder, jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji i zastanawiam się nad przetarciem cylindra papierem (320-400) lub przehonowaniem oraz założeniem nowych pierścieni tłokowych. Co sądzicie o takim zabiegu

 

z całym szacunkiem ale po co chcesz to zrobić ?? nudzi ci się :D ??

 

skoro tłok i cylinder są w dobrym stanie to po co tam dłubać ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z całym szacunkiem ale po co chcesz to zrobić ?? nudzi ci się :D ??

 

skoro tłok i cylinder są w dobrym stanie to po co tam dłubać ??

 

 

 

To tylko 50ccm, nie ważne że pierwsze moto że nie ma techniki, ważne żeby było więcej mocy. Szybko do wujka google a tam młodzi po 14-15 lat mają już swoje sposoby na ,,tjuning" papier ścierny do cylindra, 4 pierścienie na tłok, planowanie głowicy. Później inni to czytają i chcą u siebie tak rasować moto. Niestety efekt jest odwrotny, najpierw trzeba mieć troche wiedzy na temat silników, a później sie za nie zabierać. Jeżeli ktoś robi odwrotnie więcej stoi niż jeździ, lub w ogóle nie jeździ :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialiście kiedyś pierścienie czy tak tylko piszecie? Darujcie sobie bzdury w stylu "rasowanie przez 14-15 latka" bo debilem nie jestem i nie chce podnosić mocy wymieniając pierścienie, po prostu chciałem sprawdzić w jakim stanie są te podzespoły i teraz zastanawiam się między szlifem czy wymianą pierścieni, wracając do wiedzy to bardziej bym się zastanawiał nad waszym stanem bo puki co to ujrzałem tu daremne nie uzasadnione wypowiedzi wszechwiedzących mechaników Babilonii... :icon_rolleyes:

 

Damiano, honowanie bez zbierania materiału? Medytacja?

 

A co do pierwszego moto to mam za sobą kapitalkę ETZ 251 na nowych niemieckich częściach... Aa i Damiano fajne foty z MZ w wodzie i w piasku, ratujesz klasyki widzę, rasujesz itp. Szacun :) Szkoda że 250tki skończyli produkować w '88 i że masz wydech od 251...

Edytowane przez Kamek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiesz lepiej to po co pytasz ?

w 2t wymiana pierścionków jest bez sensu

góra będzie się trzymała na pierścionkach a dół dalej będzie latał po cylindrze

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Damiano, honowanie bez zbierania materiału? Medytacja?

 

Ta medytacja... Pomierz cylinder, luz na pierścieniach i bedziesz wiedział czy wymieniać tłok i robić szlif czy nie. Kazdy ci dobrze radzi, przecież możesz sobie założyć nowe pierścienie na stary tłok jeśli nie chcesz słuchać :clap: Trzeba było zmierzyć kompresje manometrem zanim rozebrałeś i by było wszystko wiadomo.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienialiście kiedyś pierścienie czy tak tylko piszecie? Darujcie sobie bzdury w stylu "rasowanie przez 14-15 latka" bo debilem nie jestem i nie chce podnosić mocy wymieniając pierścienie, po prostu chciałem sprawdzić w jakim stanie są te podzespoły i teraz zastanawiam się między szlifem czy wymianą pierścieni, wracając do wiedzy to bardziej bym się zastanawiał nad waszym stanem bo puki co to ujrzałem tu daremne nie uzasadnione wypowiedzi wszechwiedzących mechaników Babilonii... :icon_rolleyes:

 

Damiano, honowanie bez zbierania materiału? Medytacja?

 

A co do pierwszego moto to mam za sobą kapitalkę ETZ 251 na nowych niemieckich częściach... Aa i Damiano fajne foty z MZ w wodzie i w piasku, ratujesz klasyki widzę, rasujesz itp. Szacun :) Szkoda że 250tki skończyli produkować w '88 i że masz wydech od 251...

Mnie zawsze rozwalają tacy jak Ty :banghead: po kiego grzyba się pytasz skoro wiesz lepiej? oczekujesz potwierdzenia swojej teorii? masz chociaż serwisówkę do tego silnika? mierzyłeś to? bo samo stwierdzenie "jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji" to dość mało precyzyjne określenie, poza tym jaki sens ma wymiana samych pierścieni? ile zaoszczędzisz? 20-30zł i co jeśli się okaże że jednak nie miałeś racji i po 100km będziesz to musiał robić jeszcze raz? moja rada to: pomierz wszystko dokładnie tylko nie suwmiarką :banghead: najlepiej daj o komuś kumatemu niech pomierzy i dopiero wtedy podejmuj decyzję jak trzeba to wymień komplet.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zawsze rozwalają tacy jak Ty :banghead: po kiego grzyba się pytasz skoro wiesz lepiej? oczekujesz potwierdzenia swojej teorii? masz chociaż serwisówkę do tego silnika? mierzyłeś to? bo samo stwierdzenie "jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji" to dość mało precyzyjne określenie, poza tym jaki sens ma wymiana samych pierścieni? ile zaoszczędzisz? 20-30zł i co jeśli się okaże że jednak nie miałeś racji i po 100km będziesz to musiał robić jeszcze raz? moja rada to: pomierz wszystko dokładnie tylko nie suwmiarką :banghead: najlepiej daj o komuś kumatemu niech pomierzy i dopiero wtedy podejmuj decyzję jak trzeba to wymień komplet.

 

 

Nie mam serwisówki do tego silnika ponieważ nie jest dostępna, no jedynie w wersji Angielskiej na zamówienie i zastanawiam się nad jej kupnem.

 

Tak mierzyłem to manometrami, na jednym wyszło 6,9bara, a na drugim 9,5bara z czego na pierwszym musiałem kopać parę razy i stopniowo wzrastało, natomiast na drugim po kopnięciu 9,5b.

 

Jaki ma sens wymiana pierścieni? Złożenie ponownie silnika bez zaszkodzeniu mu (a jeśli będzie poprawa to się nie obrażę) i wiedza co mam w silniku.

 

Ile zaoszczędzę? Zależy od tego jaki tłok kupię czy Meteor (co sądzicie?) czy Vertex, lecz na pewno nie jest to 30zł, chyba że Ty składasz na chińskich tłokach i starych uszczelkach.

 

Luz na zamku 0,5.

 

Jak będę chciał iść z tym do mechanika to nie będę pytał o porady na forum.

 

 

Co do twoich zwrotów w moim kierunku to pominę komentarz ze względu na twój wiek i dobre wychowanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam serwisówki do tego silnika ponieważ nie jest dostępna, no jedynie w wersji Angielskiej na zamówienie i zastanawiam się nad jej kupnem.

 

Tak mierzyłem to manometrami, na jednym wyszło 6,9bara, a na drugim 9,5bara z czego na pierwszym musiałem kopać parę razy i stopniowo wzrastało, natomiast na drugim po kopnięciu 9,5b.

 

Człowieku tu chodzi o pomiar średnicy cylindra i jak i tłoka do 0,01 mm.

Kompresja nie ma nic do tego.

 

Nie wróże ci zbyt długiego życia na tym forum, wchodzisz, robisz awantuje i zgrywasz cwaniaka co to robił remont ETZ. Ja co kilka miesiecy rozbieram swojego KTMa w mak i teraz moge wymienić tłok z zamkniętymi oczami. Zapewne otrzymam od ciebie odpowiedź "Ale się ten twój KTM psuje", więc od razu ci odpowiadam : "Jest to crossówka(vollcross, fullcross twoim słownikiem), 45 koni z pojemności 125 , to się nigdy nie psuje, to się zużywa."

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że pierwszy manometr był wciskany a drugi wkręcany skoro jest taki rozjazd. Robiłeś próbę olejową ? Pytam żeby potem się nie okazało, że zrobiłeś remont a uszczelka pod głowicą została ta sama i była uszkodzona. Złap się za mikrometr i zmierz tłok, jeśli trzyma wymiar albo ma odchyłkę powiedzmy max 0,10mm to może coś tam odratujesz. Warto też wydłubać i wymyć nagar z rowków.

Zmajstruj sobie serwisówkę, bo tam są takie informacje.

 

EDIT - Warto też żebyś sprawdził optymalne ciśnienie sprężania w owej serwisówce. 9,5atm to niezły wynik zwłaszcza jeśli jakimś cudem robiłeś pomiar na zamkniętej przepustnicy ( tak tylko zgaduje ).

 

Teraz ten papier ścierny. Gdzie to wyczytałeś ? Owszem można tak zrobić ale gruboziarnistym chyba 120 i to jest zabieg podobny do honowania którym robisz nacięcia wspomagające docieranie pierścieni jeśli nie było szlifu a cylinder nadal trzyma wymiar (ma zużycie np. 0,03mm albo podobne). W ten oto sposób masz ścieranie bez zbierania materiału. Warunek jest taki, że robisz to góra dól okrężnymi ruchami. W innym przypadku spowodujesz tylko przedmuchy.

Zanim ktoś zacznie krzyczeć, jest to opinia poważnego mechanika z tego forum którego imię przemilczę.

 

Bez poważnych narzędzi pomiarowych nie łap się za robotę.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam serwisówki do tego silnika ponieważ nie jest dostępna, no jedynie w wersji Angielskiej na zamówienie i zastanawiam się nad jej kupnem.

 

Tak mierzyłem to manometrami, na jednym wyszło 6,9bara, a na drugim 9,5bara z czego na pierwszym musiałem kopać parę razy i stopniowo wzrastało, natomiast na drugim po kopnięciu 9,5b.

 

Jaki ma sens wymiana pierścieni? Złożenie ponownie silnika bez zaszkodzeniu mu (a jeśli będzie poprawa to się nie obrażę) i wiedza co mam w silniku.

 

Ile zaoszczędzę? Zależy od tego jaki tłok kupię czy Meteor (co sądzicie?) czy Vertex, lecz na pewno nie jest to 30zł, chyba że Ty składasz na chińskich tłokach i starych uszczelkach.

 

Luz na zamku 0,5.

 

Jak będę chciał iść z tym do mechanika to nie będę pytał o porady na forum.

Co do twoich zwrotów w moim kierunku to pominę komentarz ze względu na twój wiek i dobre wychowanie :wink:

Koleś powiedz czy przyszedłeś tu po rady czy przemądrzać sie i upierać się że jednak sie wymienia same pierścienie?

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...