Kamek Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam, nie dawno wyjąłem silnik z ramy oraz zdjąłem cylinder, jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji i zastanawiam się nad przetarciem cylindra papierem (320-400) lub przehonowaniem oraz założeniem nowych pierścieni tłokowych. Co sądzicie o takim zabiegu? Spotkałem się z opiniami typu - wymieniaj, moja maszyna odżyła po takiej naprawie, jak i - wymiana pierścieni w silniku dwusuwowym jest kompletną bzdurą ponieważ pierścienie nie dopasują się do tłoka, będą przedmuchy itp, itd. Co wy o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Samych pierścieni w silnikach 2-suwowych się nie wymienia. Da Ci to może trochę mocy ale dopóki nie przejedziesz 100 km, później już wszystko wraca do normy. Pierścienie się układają w starym tłoku i nic to nie pomaga ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Papier ścierny do tulei, co to ludzie nie wymyślą :buttrock: Chcesz żeby to chodziło to robisz szlif, ewentualnie honowanie bez zbierania materiału, jeżeli nie ma takiej potrzeby. Nowy tłoczek i wtedy będzie chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam, nie dawno wyjąłem silnik z ramy oraz zdjąłem cylinder, jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji i zastanawiam się nad przetarciem cylindra papierem (320-400) lub przehonowaniem oraz założeniem nowych pierścieni tłokowych. Co sądzicie o takim zabiegu z całym szacunkiem ale po co chcesz to zrobić ?? nudzi ci się :D ?? skoro tłok i cylinder są w dobrym stanie to po co tam dłubać ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szoti Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 320-400? Oszalałeś ew. papier wodny 2000 ale to w komarku a nie w am6. Jak ci tak bardzo zależy na gładzi cylindra to zrób honowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 z całym szacunkiem ale po co chcesz to zrobić ?? nudzi ci się :D ?? skoro tłok i cylinder są w dobrym stanie to po co tam dłubać ?? To tylko 50ccm, nie ważne że pierwsze moto że nie ma techniki, ważne żeby było więcej mocy. Szybko do wujka google a tam młodzi po 14-15 lat mają już swoje sposoby na ,,tjuning" papier ścierny do cylindra, 4 pierścienie na tłok, planowanie głowicy. Później inni to czytają i chcą u siebie tak rasować moto. Niestety efekt jest odwrotny, najpierw trzeba mieć troche wiedzy na temat silników, a później sie za nie zabierać. Jeżeli ktoś robi odwrotnie więcej stoi niż jeździ, lub w ogóle nie jeździ :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamek Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Wymienialiście kiedyś pierścienie czy tak tylko piszecie? Darujcie sobie bzdury w stylu "rasowanie przez 14-15 latka" bo debilem nie jestem i nie chce podnosić mocy wymieniając pierścienie, po prostu chciałem sprawdzić w jakim stanie są te podzespoły i teraz zastanawiam się między szlifem czy wymianą pierścieni, wracając do wiedzy to bardziej bym się zastanawiał nad waszym stanem bo puki co to ujrzałem tu daremne nie uzasadnione wypowiedzi wszechwiedzących mechaników Babilonii... :icon_rolleyes: Damiano, honowanie bez zbierania materiału? Medytacja? A co do pierwszego moto to mam za sobą kapitalkę ETZ 251 na nowych niemieckich częściach... Aa i Damiano fajne foty z MZ w wodzie i w piasku, ratujesz klasyki widzę, rasujesz itp. Szacun :) Szkoda że 250tki skończyli produkować w '88 i że masz wydech od 251... Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Kamek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 jak wiesz lepiej to po co pytasz ? w 2t wymiana pierścionków jest bez sensu góra będzie się trzymała na pierścionkach a dół dalej będzie latał po cylindrze Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Damiano, honowanie bez zbierania materiału? Medytacja? Ta medytacja... Pomierz cylinder, luz na pierścieniach i bedziesz wiedział czy wymieniać tłok i robić szlif czy nie. Kazdy ci dobrze radzi, przecież możesz sobie założyć nowe pierścienie na stary tłok jeśli nie chcesz słuchać :clap: Trzeba było zmierzyć kompresje manometrem zanim rozebrałeś i by było wszystko wiadomo. Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Wymienialiście kiedyś pierścienie czy tak tylko piszecie? Darujcie sobie bzdury w stylu "rasowanie przez 14-15 latka" bo debilem nie jestem i nie chce podnosić mocy wymieniając pierścienie, po prostu chciałem sprawdzić w jakim stanie są te podzespoły i teraz zastanawiam się między szlifem czy wymianą pierścieni, wracając do wiedzy to bardziej bym się zastanawiał nad waszym stanem bo puki co to ujrzałem tu daremne nie uzasadnione wypowiedzi wszechwiedzących mechaników Babilonii... :icon_rolleyes: Damiano, honowanie bez zbierania materiału? Medytacja? A co do pierwszego moto to mam za sobą kapitalkę ETZ 251 na nowych niemieckich częściach... Aa i Damiano fajne foty z MZ w wodzie i w piasku, ratujesz klasyki widzę, rasujesz itp. Szacun :) Szkoda że 250tki skończyli produkować w '88 i że masz wydech od 251... Mnie zawsze rozwalają tacy jak Ty :banghead: po kiego grzyba się pytasz skoro wiesz lepiej? oczekujesz potwierdzenia swojej teorii? masz chociaż serwisówkę do tego silnika? mierzyłeś to? bo samo stwierdzenie "jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji" to dość mało precyzyjne określenie, poza tym jaki sens ma wymiana samych pierścieni? ile zaoszczędzisz? 20-30zł i co jeśli się okaże że jednak nie miałeś racji i po 100km będziesz to musiał robić jeszcze raz? moja rada to: pomierz wszystko dokładnie tylko nie suwmiarką :banghead: najlepiej daj o komuś kumatemu niech pomierzy i dopiero wtedy podejmuj decyzję jak trzeba to wymień komplet. Edytowane 16 Grudnia 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamek Opublikowano 16 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Mnie zawsze rozwalają tacy jak Ty :banghead: po kiego grzyba się pytasz skoro wiesz lepiej? oczekujesz potwierdzenia swojej teorii? masz chociaż serwisówkę do tego silnika? mierzyłeś to? bo samo stwierdzenie "jest on wraz z tłokiem w dobrej kondycji" to dość mało precyzyjne określenie, poza tym jaki sens ma wymiana samych pierścieni? ile zaoszczędzisz? 20-30zł i co jeśli się okaże że jednak nie miałeś racji i po 100km będziesz to musiał robić jeszcze raz? moja rada to: pomierz wszystko dokładnie tylko nie suwmiarką :banghead: najlepiej daj o komuś kumatemu niech pomierzy i dopiero wtedy podejmuj decyzję jak trzeba to wymień komplet. Nie mam serwisówki do tego silnika ponieważ nie jest dostępna, no jedynie w wersji Angielskiej na zamówienie i zastanawiam się nad jej kupnem. Tak mierzyłem to manometrami, na jednym wyszło 6,9bara, a na drugim 9,5bara z czego na pierwszym musiałem kopać parę razy i stopniowo wzrastało, natomiast na drugim po kopnięciu 9,5b. Jaki ma sens wymiana pierścieni? Złożenie ponownie silnika bez zaszkodzeniu mu (a jeśli będzie poprawa to się nie obrażę) i wiedza co mam w silniku. Ile zaoszczędzę? Zależy od tego jaki tłok kupię czy Meteor (co sądzicie?) czy Vertex, lecz na pewno nie jest to 30zł, chyba że Ty składasz na chińskich tłokach i starych uszczelkach. Luz na zamku 0,5. Jak będę chciał iść z tym do mechanika to nie będę pytał o porady na forum. Co do twoich zwrotów w moim kierunku to pominę komentarz ze względu na twój wiek i dobre wychowanie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Nie mam serwisówki do tego silnika ponieważ nie jest dostępna, no jedynie w wersji Angielskiej na zamówienie i zastanawiam się nad jej kupnem. Tak mierzyłem to manometrami, na jednym wyszło 6,9bara, a na drugim 9,5bara z czego na pierwszym musiałem kopać parę razy i stopniowo wzrastało, natomiast na drugim po kopnięciu 9,5b. Człowieku tu chodzi o pomiar średnicy cylindra i jak i tłoka do 0,01 mm. Kompresja nie ma nic do tego. Nie wróże ci zbyt długiego życia na tym forum, wchodzisz, robisz awantuje i zgrywasz cwaniaka co to robił remont ETZ. Ja co kilka miesiecy rozbieram swojego KTMa w mak i teraz moge wymienić tłok z zamkniętymi oczami. Zapewne otrzymam od ciebie odpowiedź "Ale się ten twój KTM psuje", więc od razu ci odpowiadam : "Jest to crossówka(vollcross, fullcross twoim słownikiem), 45 koni z pojemności 125 , to się nigdy nie psuje, to się zużywa." Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Zakładam, że pierwszy manometr był wciskany a drugi wkręcany skoro jest taki rozjazd. Robiłeś próbę olejową ? Pytam żeby potem się nie okazało, że zrobiłeś remont a uszczelka pod głowicą została ta sama i była uszkodzona. Złap się za mikrometr i zmierz tłok, jeśli trzyma wymiar albo ma odchyłkę powiedzmy max 0,10mm to może coś tam odratujesz. Warto też wydłubać i wymyć nagar z rowków. Zmajstruj sobie serwisówkę, bo tam są takie informacje. EDIT - Warto też żebyś sprawdził optymalne ciśnienie sprężania w owej serwisówce. 9,5atm to niezły wynik zwłaszcza jeśli jakimś cudem robiłeś pomiar na zamkniętej przepustnicy ( tak tylko zgaduje ). Teraz ten papier ścierny. Gdzie to wyczytałeś ? Owszem można tak zrobić ale gruboziarnistym chyba 120 i to jest zabieg podobny do honowania którym robisz nacięcia wspomagające docieranie pierścieni jeśli nie było szlifu a cylinder nadal trzyma wymiar (ma zużycie np. 0,03mm albo podobne). W ten oto sposób masz ścieranie bez zbierania materiału. Warunek jest taki, że robisz to góra dól okrężnymi ruchami. W innym przypadku spowodujesz tylko przedmuchy. Zanim ktoś zacznie krzyczeć, jest to opinia poważnego mechanika z tego forum którego imię przemilczę. Bez poważnych narzędzi pomiarowych nie łap się za robotę. Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 (edytowane) Nie mam serwisówki do tego silnika ponieważ nie jest dostępna, no jedynie w wersji Angielskiej na zamówienie i zastanawiam się nad jej kupnem. Tak mierzyłem to manometrami, na jednym wyszło 6,9bara, a na drugim 9,5bara z czego na pierwszym musiałem kopać parę razy i stopniowo wzrastało, natomiast na drugim po kopnięciu 9,5b. Jaki ma sens wymiana pierścieni? Złożenie ponownie silnika bez zaszkodzeniu mu (a jeśli będzie poprawa to się nie obrażę) i wiedza co mam w silniku. Ile zaoszczędzę? Zależy od tego jaki tłok kupię czy Meteor (co sądzicie?) czy Vertex, lecz na pewno nie jest to 30zł, chyba że Ty składasz na chińskich tłokach i starych uszczelkach. Luz na zamku 0,5. Jak będę chciał iść z tym do mechanika to nie będę pytał o porady na forum. Co do twoich zwrotów w moim kierunku to pominę komentarz ze względu na twój wiek i dobre wychowanie :wink: Koleś powiedz czy przyszedłeś tu po rady czy przemądrzać sie i upierać się że jednak sie wymienia same pierścienie? Edytowane 16 Grudnia 2010 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek-J8 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Luz na zamku 0,5. niewierze w to co czytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.