Skocz do zawartości

VTR1000 - temat użytkowników


Rekomendowane odpowiedzi

Za scigacz.pl:

 

"Warto dodać, że w egzemplarzach z 1997 roku występowały problemy z napinaczem łańcuszka rozrządu oraz nieszczelna pompa płynu chłodzącego. Na szczęście te problemy wystąpiły jedynie w modelu z tego roku."

 

Z tego co wiem to w każdym roczniku warto zainteresować się napinaczami (u siebie mam manualne = zero problemów).

Co do pompy to nigdy nie słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę powiedziawszy jeszcze nic nie robiłem, sprzęta już takiego kupiłem i od tego czasu zrobiłem może max 4000km.

Poprzedni właściciel powiedział, że jak zacznę słyszeć ewgularnie rozrząd to żeby dokręcić pół obrotu. Na razie cisza i spokój, ale gdzieś w necie znalazłem przejrzystą procedurę ustawiania jeśli będzie potrzeba;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodziło o brzęczący łańcuszek tudzież inne objawy z padającym zwykłym napinaczem (lub wyciągniętym łańcuszkiem). Z tym "pół obrotu" to tak trochę palnąłem, bo już dokładnie nie pamiętam co mi mówił ex-właściciel. W każdym bądź razie jeszcze nic nie robiłem, moto śmigam na tym pięknie już z 7 lat (licząc poprzedniego użytkownika) i ja na pewno nie będę wracać do automatycznych. Jak zacznie grzechotać to dokręcę, ale przynajmniej jestem spokojny że sprężyna nie strzeli, choć nowy oryginał też da na długi czas spokój.

Tutaj trochę info:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/136333-ustawienie-manualnego-napinacza-rozrzadu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam moto z 99 roku i nie wiem, czy były wcześniej zmieniane napinacze.

Jeśli były fabryczne, to dały radę ponad 45 tyś km (wg stanu licznika) i tylko na biegu jałowym dawały o sobie znać.

Te mechaniczne mają wyższą trwałość, bo nie pracują pod zmiennym naprężeniem łańcucha, tylko czy w drugą stronę łańcuch wytrzyma stałe ustawienie napinacza. Przy zmianie obrotów łańcuch inaczej się zachowuje i taka zmiana naciągu chyba jest celowa.

W samochodach z łańcuchem rozrządu są napinacze sprężynowo hydrauliczne. Może to by wydłużyło ich żywotność.

 

____________________________________________

Edytowane przez kudlaty_bytom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,
Jestem Paweł, niedawno zakupiłem VTR w ładnym stanie :biggrin:

Mam jednak problem z kontrolką paliwa (rocznik 97), mimo, że na zimę zalałem pełny bak, pomarańczowa rezerwa się dalej świeci.. Ktoś wie gdzie szukać przyczyny?

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg serwisówki wygląda tak:

 

Jeśli kontrolka nie gaśnie odłącz wtyczkę czujnika, włącz zapłon i sprawdź kontrolkę rezerwy. Jeśli się nie włączy, wymień czujnik. Jeśli się włączy, sprawdź instalację na zwarcie dla przewodu czarny/brązowy.

 

Jeśli kontrolka się nie włącza odłącz wtyczkę i zewrzyj piny wtyczki (po stronie motocykla) przewodem. Włącz zapłon i sprawdź kontrolkę. Jeśli kontrolka się włączy, wymień czujnik. Jeśli się kontrolka nie włączy, sprawdź przerwę na przewodach czarny/brązowy i zielony.

 

Zatem czujnik zwiera aby zaświecić kontrolkę.

 

W przypadku kolegi albo jest stale zwarty, zablokowany, albo ma gdzieś zwarcie na instalacji czujnika.

Jeśli zbiornika jeszcze nie zdejmował, to równie dobrze może być uszkodzona wiązka/izolacja samego czujnika lub w instalacji motocykla. Przygnieciona do czegoś itp itd. Wyjdzie po jego demontażu/odchyleniu na zawiasie.

Edytowane przez kudlaty_bytom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wg serwisówki wygląda tak:

 

Jeśli kontrolka nie gaśnie odłącz wtyczkę czujnika, włącz zapłon i sprawdź kontrolkę rezerwy. Jeśli się nie włączy, wymień czujnik. Jeśli się włączy, sprawdź instalację na zwarcie dla przewodu czarny/brązowy.

 

Jeśli kontrolka się nie włącza odłącz wtyczkę i zewrzyj piny wtyczki (po stronie motocykla) przewodem. Włącz zapłon i sprawdź kontrolkę. Jeśli kontrolka się włączy, wymień czujnik. Jeśli się kontrolka nie włączy, sprawdź przerwę na przewodach czarny/brązowy i zielony.

 

Zatem czujnik zwiera aby zaświecić kontrolkę.

 

W przypadku kolegi albo jest stale zwarty, zablokowany, albo ma gdzieś zwarcie na instalacji czujnika.

Jeśli zbiornika jeszcze nie zdejmował, to równie dobrze może być uszkodzona wiązka/izolacja samego czujnika lub w instalacji motocykla. Przygnieciona do czegoś itp itd. Wyjdzie po jego demontażu/odchyleniu na zawiasie.

Dzięki za pomoc.

Kontrolka po odpięciu kostki nadal świeciła więc zwarłem piny wtyczki a kontrolka zgasła. Wychodzi na to, że czujnik należy wymienić, gdzie można dostać taki nowy czujnik? Niestety na allegro są czujniki używane a nie chcę ryzykować dlatego chcę kupić nówkę. Czy macie może jakieś dojście do nowych części tego typu? Albo ewentualnie numer OE którym mogę się posłużyć w ASO :) Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co piszesz, masz zwarcie w instalacji jeśli nie zgasła po odpięciu czujnika i nie wiem dlaczego zgasła jak zawarłeś piny. Powinna się zaświecić wtedy. Może poruszyłeś wiązką i zwarte przewody rozdzieliłeś.

Przeczytaj jeszcze raz opis z instrukcji co zrobić jeśli nie gaśnie. Tam nie było nic o zawieraniu pinów.

Zrób podpunkt dot. kiedy kontrolka nie gaśnie, a drugim nie zawracaj sobie głowy.

Daj znać co i jak :)

 

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Edytowane przez kudlaty_bytom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...