robik64 Opublikowano 25 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2010 Witam! Na skutek zużycia przyszedł czas na wymianę sprzęgła. Jednak mam problem, stąd pytanie do fachowców którzy walczyli z opornym materiałem i być może mają patent. Otóż nie mogę poradzić sobie z odkręceniem centralnej nakrętki kosza-zabieraka sprzęgła. Zapunktowanie w nakrętce zlikwidowałem. Wywarcie dużej siły na nakrętkę powoduje obracanie sprzęgła pomimo zahamowania motocykla, wrzuceniu biegu i zastosowania zamiennika klucza blokującego sprzęgło opisanego w Haynesie. Pomimo wyprodukowania przeze mnie klucza specjalnego dokładnie wg opisu Haynesa wygina się. Może ktoś z Was zastosował inny rodzaj blokady kosza i zabieraka z którym możliwe jest odkręcenie nakrętki. Proszę nie pisać rad w stylu ,,wsadź śrubokręt między tryby'' lub ,,użyj przecinaka'' bo nie chodzi mi o zniszczenie, a naprawę motocykla. Proszę o twórcze rady. Pozdrawiam! Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 a dlaczego wogole zdejmujesz kosz? co zostalo uszkodzone? sruba do odkrecenia kluczem udarowym - pneumatykiem badz elektrycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baaaca Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 Witam! Tak jak wyżej. Użyj klucza pneumatycznego, musi się odkręcić. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość swirzy82 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 pneumatyk jak naj bardziej lecz moze bys tez i seztaw pilników i odpowiednio docietych płaskowników ...odpowiednio przylozone nic nie zniszczone i odkrecone......no wlasnie ale po co kosz sciągasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemyslaw912 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 ja zawsze odkręcam pneumatem ale to nie może być taki byle jaki pneumat bo nie będzie miał siły odkręcić :biggrin: a co do zablokowania w nagłych wypadkach używam grubszego śrubokręta ale nie jest to zbyt profesjonalne ponieważ można uszkodzić tryby :banghead: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 O lewym gwincie nie było nic napisane w Haynesie? Przede wszystkim klucz udarowy, bez tego będziesz walczył do osranej śmierci. MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 (edytowane) no wlasnie ale po co kosz sciągasz Nie ma potrzeby ściągania kosza, ale muszę zdjąć zabierak sprzęgła(element zakrywający tarcze z zewnątrz i przenoszący moment z tarcz na skrzynię biegów) aby dostać się do tarcz. Zabierak jest osadzony na wielowpuście wałka skrzyni biegów. Na tym samym wałku za pośrednictwem łożyska igiełkowego centralnie osadzony jest kosz. W koszu są tarcze które przenoszą moment na zabierak. A całość jest skręcona centralną nakrętką zakańczającą wałek skrzyni, zagłębioną w zabieraku. Chodzi o to, w jaki sposób skutecznie zablokować zabierak przed obracaniem się pod wpływem siły odkręcającej nakrętkę. Sprzęgło się ślizga, więc odpada możliwość zablokowania zewnętrznej części sprzęgła czyli kosza co by było czynnością dość prostą. Muszę zablokować zagłębiony wewnątrz zespołu sprzęgła zabierak. Klucz udarowy to bardzo fajny pomysł, lecz obawiam się że nieblokowany zabierak będzie obracał się wraz z wałkiem skrzyni i nakrętką. Cóż, potrzeba matką wynalazków. Chyba tak czy siak, trzeba skonstruować narzędzie specjalne podobne chociaż do Hondowskiego klucza blokującego. Dzięki za dobre porady dotyczące udaru, to ma duże szanse zadziałania Pozdrawiam Robert Edytowane 26 Listopada 2010 przez robik64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Na tym polega czaru udarowego klucza że nie zawsze trzeba blokować. Jak nakrętka siedzi zaj****cię mocno to wtedy się blokuje. Setki śrub i nakrętek odkręcałem udarem, często na wale korbowym czy wałkach skrzyni i tylko czasami musiałem blokować. Jak nie masz udaru to spróbuj metodą "kowalską", niezbyt finezyjna ale skuteczna. :biggrin: Załóż nasadkę na nakrętkę, na to przetyk i stałą dźwignię (nie grzechotkę z zestawu) i pie****j młotkiem w koniec dźwigni... :biggrin: MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 udar nie wymaga blokowania - mozesz rowniez zastosowac metode 'na szmate' tj. wlozyc miedzy kolo zdawcze a kosz sprzegla kawalek grubo tkanego materialu, ktory zblokuje kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 Witam . Ale kosz to w tym przypadku to nie problem . Zabierak się obraca . Najlepiej udarem . Albo poproś kogoś o pomoc, wrzuć pierwszy bieg , wciśnij tylny hamulec i można odkręcać . No chyba że masz piec na stole ... Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 (edytowane) Wielkie dzięki! Mięliście rację. Udar czyni cuda. Pożyczyłem z firmy elektryczny klucz do kół autobusowych i ruszyło. Załączony bieg i hamulec też pomogły, bo bez nich zaczynało wszystko wirować :) Dzięki za pomysły! Teraz mogę dalej rzeźbić. Pozdrawiam! Edytowane 28 Listopada 2010 przez robik64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi