Skocz do zawartości

Dymienie z tłumika.


rahim711
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak byś tak usiadł na spokojnie i chwilę pomyślał to może wyłowiłbyś co prawda ukryty sens mej wypowiedzi tj. śruby 6-tki w porównaniu do 8-mek czy 10tek dokręcasz chyba innym momentem, należy zwrócić uwagę na rząd wielkości a nie na dokładny pomiar co do Nm. A można zobaczyć jakiś moment w podobnym pudle i lekko zaniżyć i dokręcić. :bigrazz:

Gdybyś miał kontakt z mechaniką w czajnabajkach, to byś się zdziwił, gdy zerwiesz gwint lub ukręcisz śrubę dokręcając momentem zalecanym ogólnie dostępne normy. Chińską śrubę z oznaczeniem "8.8" można bez problemu najzwyklejszym kluczem ukręcić.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest ustawiony dobrze według znaków.Zastanawiało mnie czy nie przeskoczył ale jest ok.

Gaźnik niema nic do słabszej kompresji i dymienia, lecz jutro go będe czyścił i regulował.

Pierscienie dobrze założyłem, zawory trzymają.

Uszczelka napewno do wymiany.

Zauważyłem jedną rzecz:podczas rozruchu silnika rozgrzanego pojawia się dymienie z tłumika i z wężyka odpowietrzchnika korbowego(ten węzyk idzie z karterów pod silnik.

Mi to wygląda na uszczelke+regulacja zaworów lub któryś puszcza(zawory były zakładane nowe-mają przejechane 20km max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest ustawiony dobrze według znaków.Zastanawiało mnie czy nie przeskoczył ale jest ok.

Gaźnik niema nic do słabszej kompresji i dymienia, lecz jutro go będe czyścił i regulował.

Pierscienie dobrze założyłem, zawory trzymają.

Uszczelka napewno do wymiany.

Zauważyłem jedną rzecz:podczas rozruchu silnika rozgrzanego pojawia się dymienie z tłumika i z wężyka odpowietrzchnika korbowego(ten węzyk idzie z karterów pod silnik.

Mi to wygląda na uszczelke+regulacja zaworów lub któryś puszcza(zawory były zakładane nowe-mają przejechane 20km max.

A jak zakładałeś nowy tłok, to wyregulowałeś szczelinę na zamkach pierścieni? Jeśli nie, to pierścienie były spasowane za ciasno i po rozgrzaniu silnika niektóre mogły popękać. To by tłumaczyło przedmuchy do skrzyni korbowej. Stara uszczelka też może dać taki efekt. Tak czy inaczej musisz ją wymienić i masz dwa wyjścia:

1. wymieniasz tylko uszczelkę, składasz i sprawdzasz

2. zdejmujesz też cylinder i sprawdzasz pierścienie

Jeśli wybrałeś 1 i jest dobrze, to ok. Jeśli nadal jest źle to rozbierasz jeszcze raz i sprawdzasz pierścienie. Powinieneś sprawdzić szczelność zaworów. Najprościej odwrócić głowice do góry komorą spalania i wlać w nią ropy. Jeśli będzie cieknąć przez kanały wylotowe i dolotowe to wiadomo o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak mówi Mc'queen sprawdź te pierścienie bo może coś sie z nimi stało bo do kompresji pierścienie mają duże znaczenie uszczelka na pewno nie ma definitywnej winy, jeśli zawory trzymają to napewno pierścienie albo po prostu źle dobrane te pierścienie(wymiary, materiał) :icon_question:

Edytowane przez vfr750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw mówisz że zawory nowe, późnie że trzymają i były sprawdzane. Jak ty to wszsytko robisz? Zrzuć tą głowice i zmień uszczelke która kosztuje pewnie 20zł, przy okazji sprawdź zawory i luzy zaworowe.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...