maclan Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Niech nikt nie myśli ,że dokręcenie wszystkich szprych jednakową siłą wpływa pozytywnie na centrowanie koła. A tak przy okazji tego czy ktoś z Was dokręcał kiedykolwiek szprychy w rowerze?.......przy maksymalnie intensywnej jeździe. :) Nikt nie myśli... Ale problem urwanych szprych istnieje, znam xt1200z w której strzeliła szprycha, robi dużo szkód dokoła. Ja sobie radzę na swój sposób, każdą szprychę i nakrętkę oznaczyłem w miejscu styku małą kreską markerem niezmywalnym. Wystarczy spojrzeć raz na jakiś czas i widać czy się coś dzieje, czy sie odkręcają szprychy. Z daleka tego w ogóle nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jrgostek Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 :) Nikt nie myśli... Ale problem urwanych szprych istnieje, znam xt1200z w której strzeliła szprycha, robi dużo szkód dokoła. Ja sobie radzę na swój sposób, każdą szprychę i nakrętkę oznaczyłem w miejscu styku małą kreską markerem niezmywalnym. Wystarczy spojrzeć raz na jakiś czas i widać czy się coś dzieje, czy sie odkręcają szprychy. Z daleka tego w ogóle nie widać.Problem istnieje w necie. Chciałbym ją poznać...tą xt1200z której strzliła szprycha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maclan Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Problem istnieje w necie. Chciałbym ją poznać...tą xt1200z której strzliła szprycha.Była testówka jednego z dilerow w Polsce. Sam widziałem to moto.A ogólnie temat ładnie opisany jest tutaj http://www.yamahasupertenere.com.Podobnie jak ty sam przejechałem ponad 20 pare tys km i problemów ze szprychami nie miałem, żadnych luzów, nic sie nie odkręca, oby tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbi4 Opublikowano 3 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2015 Problem istnieje w necie. Chciałbym ją poznać...tą xt1200z której strzliła szprycha.W mojej strzeliła zanim ją kupiłem,ponoć trochę szkód narobiła.Moto kupiłem od Wilu,on może napisać więcej na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ralf Dragon Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Dokładnie Marcin wymienił obudowę kardana i tłumik na nowy po urwaniu szprychy nie wypadła tylko się okręcała i kasowała wszystko co na drodze, robił to z AC, aj też zauważyłem że się luzują trzeba pilnować i na serwisie niech dokręcają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW wilu Opublikowano 5 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2015 Moja szprycha po odkręceniu się uszkodziła obudowę kardana i wydech. Naprawa z AC wyszła 7800 pln... I wtedy sam zainteresowałem się tym problemem. Serwis nigdy nie wspominał o temacie dokręcania i ... wątpię że to robili co 10 tys. Tymczasem w instrukcji XT1200 ZE czytamy, że trzeba sprawdzać naciąg i centrować koła co... 5 tys. Dodatkowo przed każdą podróżą sprawdzam każdą szprychę i ... mam w zapasie jakby co. Inni koledzy stukają w szprychy i rozpoznają po dźwięku te luzujące się. W sumie trochę to irytujący temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW wilu Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Koledzy miał Ktoś problem z shimmy w Tenerze ? Jestem po serwisie na pierwszym lataniu, puszczam kierownice przy 60 km aby poprawić rekawice a tu... kierownica napier.... na boki. Moto źle się prowadzi w zakrętach. Help ! Co to może być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio66 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Jeżeli masz założony kufer będzie trzepać... :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW wilu Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Chyba to nie problem z kufrem. Jeździłem już z pełnym załadunkiem a na kufrze jeszcze namiot zapięty - razem ok. 490 kg z pasażerem i nie było tematu trzepania kierownicą - tylko za tirem pojawiały się zawirowania powietrza i lekko trzepotało całym zestawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bunio66 Opublikowano 7 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2015 Myślę tylko o samym centralnym , mi zawsze jak mam tylko centralny kufer, telepie....z pełnym obciążeniem jest OK.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ilek Opublikowano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 (edytowane) Tak z centralnym kufrem sie dzieje... Edytowane 8 Marca 2015 przez ilek Cytuj Pozdrawiam Ilek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ralf Dragon Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Ja wiem że mam mały staż ale ja shimi zauważyłem jak ustawiłem zawieszenie na miękko (bardziej w teren) i leciałem 160 km/h, wczesniej bez regulacji przy 200 dopiero czułem wibracje, ale czy pusty czy z ładunkiem mogę puscić kierownicę byle szybciej niż 30 na godzinę bo poniżej się nie czuję pewnie ale żadne shimi nie występują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW wilu Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Przetestowałem wszystkie opcje tj, z kufrem i bez. Zawieszenie soft i hard, ciśnienie w oponach mniej i więcej, nawet deflektory boczne zciągnąłem. Czytałem trochę w necie i trop prowadzi do łożyska główki lub wyważenia opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbi4 Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Wilu, masz nowe moto z nowym zawieszeniem,może to jakaś choroba wieku dziecięcego.Moim zdaniem w ramach gwarancji tematem powinien się zająć serwis.Mogą mieć na ten temat jakieś informacje techniczne,a nie robią nic dopóki klient nie zgłasza problemu.Sam pracuje w ASO,tyle że samochodowym i wiem jak sprawa wygląda.Czasami wystarczy dobrze przestudiować bazę danych aby znaleźć rozwiązanie problemu.Niestety,czasem klient musi pogrozić palcem aby zmotywować pracujących tam ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW wilu Opublikowano 8 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2015 Dzięki za info arbi4. Muszę pogadać jutro w ASO. Na pewno tematu nie odpuszczę po jazda z takim trzepaniem jest nie do zaakceptowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.