Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Niech nikt nie myśli ,że dokręcenie wszystkich szprych jednakową siłą wpływa pozytywnie na centrowanie koła. A tak przy okazji tego czy ktoś z Was dokręcał kiedykolwiek szprychy w rowerze?.......przy maksymalnie intensywnej jeździe.

:) Nikt nie myśli... Ale problem urwanych szprych istnieje, znam xt1200z w której strzeliła szprycha, robi dużo szkód dokoła. Ja sobie radzę na swój sposób, każdą szprychę i nakrętkę oznaczyłem w miejscu styku małą kreską markerem niezmywalnym. Wystarczy spojrzeć raz na jakiś czas i widać czy się coś dzieje, czy sie odkręcają szprychy. Z daleka tego w ogóle nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) Nikt nie myśli... Ale problem urwanych szprych istnieje, znam xt1200z w której strzeliła szprycha, robi dużo szkód dokoła. Ja sobie radzę na swój sposób, każdą szprychę i nakrętkę oznaczyłem w miejscu styku małą kreską markerem niezmywalnym. Wystarczy spojrzeć raz na jakiś czas i widać czy się coś dzieje, czy sie odkręcają szprychy. Z daleka tego w ogóle nie widać.

Problem istnieje w necie. Chciałbym ją poznać...tą xt1200z której strzliła szprycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem istnieje w necie. Chciałbym ją poznać...tą xt1200z której strzliła szprycha.

Była testówka jednego z dilerow w Polsce. Sam widziałem to moto.

A ogólnie temat ładnie opisany jest tutaj http://www.yamahasupertenere.com.

Podobnie jak ty sam przejechałem ponad 20 pare tys km i problemów ze szprychami nie miałem, żadnych luzów, nic sie nie odkręca, oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem istnieje w necie. Chciałbym ją poznać...tą xt1200z której strzliła szprycha.

W mojej strzeliła zanim ją kupiłem,ponoć trochę szkód narobiła.Moto kupiłem od Wilu,on może napisać więcej na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Marcin wymienił obudowę kardana i tłumik na nowy po urwaniu szprychy nie wypadła tylko się okręcała i kasowała wszystko co na drodze, robił to z AC, aj też zauważyłem że się luzują trzeba pilnować i na serwisie niech dokręcają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja szprycha po odkręceniu się uszkodziła obudowę kardana i wydech. Naprawa z AC wyszła 7800 pln... I wtedy sam zainteresowałem się tym problemem. Serwis nigdy nie wspominał o temacie dokręcania i ... wątpię że to robili co 10 tys. Tymczasem w instrukcji XT1200 ZE czytamy, że trzeba sprawdzać naciąg i centrować koła co... 5 tys. Dodatkowo przed każdą podróżą sprawdzam każdą szprychę i ... mam w zapasie jakby co. Inni koledzy stukają w szprychy i rozpoznają po dźwięku te luzujące się. W sumie trochę to irytujący temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miał Ktoś problem z shimmy w Tenerze ? Jestem po serwisie na pierwszym lataniu, puszczam kierownice przy 60 km aby poprawić rekawice a tu... kierownica napier.... na boki. Moto źle się prowadzi w zakrętach. Help ! Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba to nie problem z kufrem. Jeździłem już z pełnym załadunkiem a na kufrze jeszcze namiot zapięty - razem ok. 490 kg z pasażerem i nie było tematu trzepania kierownicą - tylko za tirem pojawiały się zawirowania powietrza i lekko trzepotało całym zestawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem że mam mały staż ale ja shimi zauważyłem jak ustawiłem zawieszenie na miękko (bardziej w teren) i leciałem 160 km/h, wczesniej bez regulacji przy 200 dopiero czułem wibracje, ale czy pusty czy z ładunkiem mogę puscić kierownicę byle szybciej niż 30 na godzinę bo poniżej się nie czuję pewnie ale żadne shimi nie występują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestowałem wszystkie opcje tj, z kufrem i bez. Zawieszenie soft i hard, ciśnienie w oponach mniej i więcej, nawet deflektory boczne zciągnąłem. Czytałem trochę w necie i trop prowadzi do łożyska główki lub wyważenia opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilu, masz nowe moto z nowym zawieszeniem,może to jakaś choroba wieku dziecięcego.Moim zdaniem w ramach gwarancji tematem powinien się zająć serwis.Mogą mieć na ten temat jakieś informacje techniczne,a nie robią nic dopóki klient nie zgłasza problemu.Sam pracuje w ASO,tyle że samochodowym i wiem jak sprawa wygląda.Czasami wystarczy dobrze przestudiować bazę danych aby znaleźć rozwiązanie problemu.Niestety,czasem klient musi pogrozić palcem aby zmotywować pracujących tam ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...