Lukasz Opublikowano 3 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2004 Czesc Kupiłem tydzień temu Hondzie CB 450S. Ja ze sie nie znam polegałem na tacie, który sie zna na samochodach i troche na MZ-tkach :/ a nie na japończykach.Problem taki ze był problem z zapaleniem go, w robocie tata testował go; sprawdził rozrusznik, podłanczał inne akumulatory i czasem odpalił. Wkoncu kupilismy nowy aku i niedziała :D. Coś tak jakby sie slizgało jak się załanacza. Powiedzieli nam ze to sprzegło jednkierunkowe (bendinx) albo tylko rolki. Teraz pytanie ile moze kosztować naprawa razem z ropoławianiem silnika i co warto wtedy przy nim jeszcze zrobić?Druga sprawa to napewno walniięte łożyska główki ramy bo trzęsie kierą jak sie jedzie szybciej (po odpaleniu na pych :D )Trzecia sprawa to jakos dziwnie sie zachowują obroty na luzie i sprzegle. Reguluje je linką i są ładne w okolicach 1500-2000 a po pewnym czasie skoczą nawet do 3500 a czasem psdna ponizej 1000. Co z tym zrobić?Czwarta sprawa gdzie kupić tanio przednia oponę 18'' ?Piąta sprawa co warto jeszcze przy nim zrobic zeby sie nie bać wyjechac dalej? (świece są nówki, olej ponoć zmieniany ale czarny :D, opona tył ok, naped ponoc zmieniany rok temu, motor ma 52 tyś km chociaż nie wieże w to ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Cze...Z opisu wygląda (przepraszam jeśli poczujecie się urażeni), że kupiliście padakę.Jeśli moto Ci pasuje to trzeba to rozłożyć na części pierwsze i zrobić porządny remont.Jeśli tego nie zrobisz to jazda może zakończyć się poważną awarią lub wypadkiem związanym z tą awarią!!! Obroty silnika ustawia się śrubą oporową w gaźniku, a nie linką. Linka ma być tak wyregulowana, żeby luz był wyczuwalny w max skręcie (lewym i prawym) kierownicy.Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 4 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 regulowałem własnie tą srubą koło gaźnika sorki za błedny opis w sumie kupilismy go na jedne sezon ... do nauki... chcemy zrobić przy nim tylko to co potrzeba zeby jeźdizć bezpiecznie Przy okazji wiecie ile moze kosztować rozpołowienie silnika? i wymiana sprzęgł jednokierunkowego? i gdzie polecacie warsztaty w okolicy katowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Honda CB450 S ma prosty silnik.Poza tym do naprawy sprzegla rozrusznika nie trzeba rozpolawiac silnika, tylko zdjac kolo magnesowe alternatora.Jezeli jednak nie macie pojecia o mechanice, to lepiej tego nie ruszac tylko dac do serwisu. Ten ktory moge polecic to Dyno Tech w Katowicach - znajdz go sobie w Panoramie Firm.Jest jeden problem - wszystkie serwisy beda teraz zawalone robota tak ze nie spodziewaj sie krotkich terminow. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Co do skaczących obrotów sprawdź czy na pewno motocykl chodzi na wszystkich cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 5 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2004 Czy przypadkiem nie kupowałeś go od gościa z Częstochowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 6 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2004 Czy przypadkiem nie kupowałeś go od gościa z Częstochowy ? zgadza się a wiesz cos wiecej na ten temat? bo ja sie nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 6 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2004 Tak się złożyło, że oglądałem tą maszynę dla kumpla, ale jej w końcu nie kupił. Z tego co się zorientowałem, to :-popsuty bendix w rozruszniku ( opisywane przez Ciebie problemy z rozruchem )-uszkodzone łożysko główki ramy - do wymiany-gaźniki do czyszczenia i regulacji ( leją benzynę ciurkiem do cylindra )- regulcja luzów zaworowych - miękkie hamulce ( pewno odpowietrzenie wystarczy)- brak "powrotnej" linki gazu - trzeba po prostu kupić i założyć- trochę zmaltretowane plastiki- uszczelniacze przednich amorków do wymiany- wymiana opony Poza tym normalny przegląd by się przydał. Tak więc według mnie wcale nie trzeba ruszać silnika, wystarczy wymontować rozrusznik i sprawdzić co się dzieje z bendixem , odpowietrzyć hamulce, wymienić łożysko główki i zrobić porządek w gaźnikach - po tym można jeździć i resztę robić w trakcie. Co do luzów zaworowych, to oczywiście trzeba to zrobić, ale nie ma pewności czy to wystarczy. Z silnika dobywa się straszny huk, który może świadczyć o dużych luzach lub o zużyciu wałków/łańcucha rozrządu. To wyjdzie podczas regulacji. Czy można wiedzieć za ile go kupiłeś, bo mój kolega nie dogadał się z powodu ceny :oops: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 6 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2004 dzieki za opis usterek bedzie nam łatwiej dojsć do wszystkiego :clap: co do rozrusznika to poszły jakieś wałeczki i silnik trzeba rozpoławiać ;) a z łożyskami główki ramy nie wiadomo bo moze być i opona walnięta motor juz stoi od wczoraj w Dyno Techu w katowicach, jutro mój tata jeszcze zadzwoni do nich o te gaźniki i inne rzeczy. Potrzebuje jeszcze tylko tanio kupić przednia oponę co do ceny to poszedł za 3600 :buttrock: żałuje teraz ze nie znalazłem tego forum wczesniej. Wziołbym ze sobą przynajmniej kogoś na oględziny co sie zna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 6 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2004 No to widzę, że gość był twardy, bo mój kumpel powiedział, że weźmie za 3400 i o te 200 sprawa się rozbiła. Moim zdaniem, choć motor jest zapuszczony, to da się na nim jeszcze pojeździć, bo najważniejsze że silnik nie jest w nim zużyty. Życzę powodzenia i szybkiego wyjazdu na szlaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 6 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2004 dzieki jedyne co m teraz przychodzi do głowy to hasło: na błedach sie człowiek uczy :buttrock: trafiłem motor chyba z większoscią przeciętnych wad. Może na przyszłosc bede umiał juz samemu kupić odpowiedni, chodź raczej kupię nówkę jeśli w ogóle kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 6 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2004 no ciekawym ile bekniesz za to sprzeglo, bo taki komplet do mojej hondy dominator to 1300 zl. Nie zdecydowalem sie na to i bede przerabial na jakies inne sprzeglo. Koszt takiego sprzegla o podobnych wymiarach i konstrukcji to ok 300-500 zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 6 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2004 Teraz zacząłem się zastanawiać nad jedną sprawą : w tym motorku jest rzeczywiśce sprzęgło jednokierunkowe , ale ja na nim jeździłem i działało poprawnie ( oczywiście na pych z takim sprzęgłem się nie zapali :lol: ). Myślę że teraz mówimy o jakimś sprzęgiełku przy rozruszniku, a konkretnie bendixie. Zresztą sprzęgło jest w tym motorze z tyłu silnika, a rozrusznik z przodu i w ten sposób można najłatwiej zobaczyć czy ktoś nie chce naciągać na koszty :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 7 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2004 Myślę że teraz mówimy o jakimś sprzęgiełku przy rozruszniku' date=' a konkretnie bendixie.[/quote'] No wlasnie - sprzeglo kierunkowe pelni role bendixa, i nie ma bynajmniej nic wspolnego ze sprzeglem w uk. napedowym. Wyglada toto jak duze lozysko, tylko ze zamiast rolek czy kulek sa specjalne "kamienie" - wyprofilowane w ten sposob ze pozwalaja sie ustrojstwu krecic w jednym kierunku - gdy moment obrotowy idzie z rozrusznika na wal, a gdy silnik odpali, takie sprzegielko sie tylko slizga - nie przekazuje momentu w odwrotnym kierunku. I jak te biznie sie zuzyja, zo sprzeglo przepuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz Opublikowano 7 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2004 tak, chodzi o to sprzegło od rozrusznika, nie od skrzyni biegów. i bez rozpoławiania sie nie naprawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.