soulreaver Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) Czy ktoś wie jakie powinny być wartości w Diagnostyce dla poprawnie działającego motocykla? jak sprawdzić czy wszystko jest ok?Dla większości parametrów ECM sam to wie, natomiast niektóre są określone w serwisówce np; zakres napięć czujnika przepustnicy, IACV itp. Jeśli jakaś wartość przekracza normę to świeci się lampka MIL/check engine. O jakie parametry dokładnie ci chodzi i jaki to motocykl? Edytowane 30 Marca 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piyok Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Motocykl street triple 2010, problem w tym że jestem w tym zielony, dopiero zaczynam to ogarniać, chcę się nauczyć korzystać z dobrodziejstw tuneecu,nie wiem jeszcze jak przeprowadzić te testy z zakładki Test, mam je wszystkie nie aktywne (czy to wina nie wyjęcia bezpiecznika od świateł..?), czy robi się je na wyłączonym silniku? czy na włączonym?żeby nie było że czekam na podanie na tacy to próbuję szukać na forach anglojęzycznych wiadomo jakich, bo u nas nie ma zupełnie nic :( ale nie do wszystkiego jeszcze dotarłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) nie wiem jeszcze jak przeprowadzić te testy z zakładki Test, mam je wszystkie nie aktywne (czy to wina nie wyjęcia bezpiecznika od świateł..?), czy robi sięNie :D Wyjęcie bezpiecznika ma oszczędzić jedynie akumulator (nie zapomnij później włożyć z powrotem bo nie odpali). Jeśli masz wszystko nieaktywne to prawdopodobnie z jakiegoś powodu nie masz połączenia z ECM. U mnie wygląda to tak: http://imageshack.us...dadjustedv.png/ info o tune ecm:Dokumentacja na stronie autora programu: http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/Obszerny temat o Tune ECU: http://www.triumphra...sion-q-and.html i koniecznie rób wszystko z serwisówką w ręku... Edytowane 30 Marca 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piyok Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 uprzejmie dziękuję,zauważyłem na Twoim zrzucie że masz error P0108 MAP sensor...., po podłączeniu też wykazało mi dwa błędy, 1 błąd to właśnie taki jak u Ciebie oraz 2 błąd P0113 - Inlet air temp sensor or open short circuit to battery,wiesz może co to oznacza? nie świeci się kontrolka silnika na zegarach,wykasowałem te błędy potem sprawdzę czy pojawią się ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) zauważyłem na Twoim zrzucie że masz error P0108 MAP sensor...., To oznacza że czujnik ciśnienia układu dolotowego (MAP) jest odłączony. W moim przypadku był celowo odłączony ponieważ robiłem regulację czujnika przepustnicy, a to wymaga zdjęcia airboxa (a tym samym odłączenia MAP) tzn, nie trzeba koniecznie, ale tak jest wygodniej. Drugi błąd dotyczy odłączonego czujnika temp. powietrza, który również znajduje się gdzieś w okolicach airboxa. nie świeci się kontrolka silnika na zegarach,wykasowałem te błędy potem sprawdzę czy pojawią się ponownie. Przy każdym błędzie ECM powinna się świecić kontrolka, ale dopiero po odpaleniu silnika. Edytowane 30 Marca 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hmersky Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 ja się dołączę :D pytanko odnośnie kabla jeszcze raz ? ;> czy wystarczy taki z allegro za 30zł do seata itp ?czy musi byc jakiś dodatkowy adapter do triupmha ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 (edytowane) ja się dołączę :D pytanko odnośnie kabla jeszcze raz ? ;> czy wystarczy taki z allegro za 30zł do seata itp ?czy musi byc jakiś dodatkowy adapter do triupmha ? Wystarczy ten do puszek VW/Audi/Seat (najczęściej jest cały niebieski): Edytowane 30 Marca 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piyok Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 sprawdzę te czujniki czy są podłączone, dla czujnika temp powietrza tuneecu pokazuje chyba bieżącą temp., zobaczę jakie jest wskazanie,a co do błędów to wyczytałem iż po pojawieniu się błędu tudzież odłączeniu czujnika, błąd pozostaje w pamięci komputera przez ileś poprawnych cykli dopiero potem samoistnie się z niej usuwa, może tak jest w moim przypadkuale to się okaże hmersky - nie doszedł do mnie załącznik do emaila :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ktoś zmieniał mapy zapłonu? Ja po kupnie wydechu mam zamiar wgrać odpowiednią mapę, zobaczymy czy się polepszy charakterystyka... Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ja u siebie zmieniłem mape z miesiac temu. Sprawa w sumie dosc prosta ale trzeba postepowac zgodnie z instrukcja zeby czegos nie skopac. Najpierw zgralem mape z motocykla i trwa to ze 20 minut. Oczywiscie nie wyjalem bezpiecznika od swiatel wiec zaczal mi juz padac akumulator. Zeby nie bylo zonka w czasie zgrywania mapy szybko podpinalem prostownik ratujac resztki prądu. Zapisalem ja na wszelki wypadek a pozniej podmienilem mape w moto na inna. Roznica jest bardzo duza. Nie spodziewalem sie tak wyczuwalnych zmian. Przed wgraniem silnik chodzil mi nierowno na wolnych obrotach bo rozbebeszylem troche wydech. Nowa mapa jest dedykowana pod te przerobki wydechu, ktore mam. Faktycznie pasuje i poprawia prace silnika. Polecam Tune ECU ale najpierw dobrze zapoznajcie sie co robic bo ja troche na szybko i z doskoku zacząłem. W pewnym momencie nie bardzo wiedzialem co zrobilem....................ale udalo sie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barteck_street Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 No czyli kolejna pozytywna opinia. Rozumiem, że na stronie TuneECU są wszelkie instrukcje? Cytuj Mój profil bikepics Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marius47wp Opublikowano 29 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2012 Witam, od niedawna jestem posiadaczem speed tripla 955i.Mam problem z tuneecu.Ogólnie chciałem zmienić sobie mapę ale nie wiem którą wybrać.Według vinu z ramy mogę wgrać 1075 ale vin zvzytany z programem to 61... i takiego w tabelce map nie ma.Druga sprawa to problem z zgraniem mapy-moja wersja to 9827 i takiej oryginalnej też nie ma na stronie a tuneecu wywale,że nie zna tej mapy.Może ktoś miał podobny problem?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam, od niedawna jestem posiadaczem speed tripla 955i.Mam problem z tuneecu.Ogólnie chciałem zmienić sobie mapę ale nie wiem którą wybrać.Według vinu z ramy mogę wgrać 1075 ale vin zvzytany z programem to 61... i takiego w tabelce map nie ma.Druga sprawa to problem z zgraniem mapy-moja wersja to 9827 i takiej oryginalnej też nie ma na stronie a tuneecu wywale,że nie zna tej mapy.Może ktoś miał podobny problem?Pozdrawiam Widać nieprawidłowo rozpoznaje vin mapy (nie wiedziałem że Tunecu potrafi to odczytać :blink: ). Ja bym zgrał najpierw oryginalną mapę do pliku aby w razie czego mieć jak przywrócić do wcześniejszego stanu, a następnie wgrał mapę według vinu na ramie. Jednak to ty decydujesz i ty ponosisz ryzyko, choć najczęściej po wgraniu niewłaściwej mapy wystarczy wgrać ponownie oryginalną... Powodzenia. Edytowane 2 Sierpnia 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriszr6 Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Witam wszystkich jestem kolejnym swieżakiem, który chce sie zabrac za sprawdzenie swojego tripla 955i, najfajniejsze jest to że utknąłem na etapie podłączenia moto do kompa, kupilem przewod z allegro, za 30 zł, próbuje robić wszystko według stronki która została podana i nic, Problem wystepuje przy instalacji kabla posiadam system Win7 i wpryzpadku gdy chce ręcznie zainstalowac sterowniki FTDI wyskakuje mi blad ze nie może odnaleźć sterownika, w przypadku gdy kabelek instaluje sie automatycznie nia ma zadnych problemów, jednak pomimo tego po podłaczeniu do moto tune ecu nie widzi ECU, czy jest ktoś w stanie mi pomóc. POzdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2012 ....a zapłon przekreciłes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.