Skocz do zawartości

Końcówka Yoshimury a EXUP - CBR 1000rr


Yosarian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wyślij Edziowi, zrobi Ci przelot i EXUP zostanie, a co za tym idzie i duł :)

Jeśli sobie zażyczysz to nawet db-killera dorzuci

ładnie super pięknie . Można jeszcze ją pokryć stopem złota i platyny :biggrin: ale nie w tym rzecz żeby ten zawór tam był ale żeby spełniał swoje zadanie czyli kierował spaliny tam gdzie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie nie znam ale nie widze sensu placic za wydech nie wiadomo ile jak on i tak daje wlasciwie tylko dzwiek i moze ze 2 konie mocy wolal bym z edkiem sie doadac. kumpel zalozyl pelny uklad do gsxr 750 i bedzie go sciagal bo dol starcil, zaklada sama koncowke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torchę przesadzacie z EXUP-em. Przecież powyżej 6 (około) tys. jest już zupełnie otwarty. Jak kolega boi się straty dołu, to nie ma specjalnych przeszkód aby odciąć i dospawać końcówkę z zaworem do Akrapa - na wyższe obroty i tak nie ma wpływu, a na dolne i tak pomoże. Przecież to działa na zasadzie nie "kierowania gdzieś spalin" tylko zmniejszania przekroju którym spaliny idą (zwiększa opór dla gazów uciekających z zaworów wylotowych)... :icon_biggrin: Więc jak kolega chce zespawać nowy wydech z oryginalnym kawałkiem rury z zaworem - to pod warunkiem że jedno i drugie jest stalą która się da zespawać - nie ma problemu.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i wg mnie seryjny wydech wyglada znacznie lepiej niz wystajaca rurka na 30cm ^^ ale na temat gustow sie nie dyskutuje.

Akurat w przypadku yoshimury, to nie wystaje ona znacznie za obrys motocykla, tak jak i np. jardine dual. Dlatego mi się spodobała. Patrząc na modele innych producentów (bodajże two brothers), tam to rzeczywiście sterczy z tyłu dynks :icon_mrgreen:

W wersji a (miałem dwa sezony ) po założeniu przelotu (leo) i przy jeździe z pasażerem był nazwijmy to baaardzo delikatnie "dyskomfort" :banghead:

Więc jak kolega chce zespawać nowy wydech z oryginalnym kawałkiem rury z zaworem - to pod warunkiem że jedno i drugie jest stalą która się da zespawać - nie ma problemu.

Analizując ogół postów utwierdziłem się w przekonaniu, że tak właśnie postąpię. Bez nagaru i na spokojnie znajdę sobie w zimie używany tłumik i oddam do przerobienia. Dr.Artur, podzielam Twoje zdanie, że nie warto wydawać kroci na stricte nową końcówkę, ale do Edzia też nie oddam. Jak już będzie grzebane przy wydechu, to chciałbym żeby wygląd również uległ polepszeniu.

Dzięki za odpowiedzi :smile:

pzdr

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przezywaj tego tak mocno Yosarin, poprostu wywal to.

 

Yamaha owszem wprowadzila EXUP pod koniec lat 80-tych ale wtedy silniki tego typu mialy prosty 4-1 systemy wydechowe ktory ma naturalna dziure w mocy.

 

Teraz mamy XXI wiek ,wydechy sa 4-2-1 ewentualnie 4-2-1-2,ilosc tlumikow jest bez znaczenia.Dodatkowe przejscie w takim systemie ma za zadanie wyeliminowanie dziury charkterystycznej dla systemu 4-1.

 

Pytanie,w jakim celu niektorzy producenci w dalszym ciagu umieszczaja zawor w stemie wydechowym ?

Kwesti przyzwyczajenia i chwyt reklamowy ( 1000 cc Yamahy dlugo byly nazywane Exupami,aczkolwiek najnowszymodel jest tego pozbawiony ),nastepna rzecz to ze odpowiednio zaprogramowany zawor jest w stanie wyciszyc motocykl w pewnym zakresie obciazen ktory zupelnie przypadkowo pokrywa sie z obszarem gdzie motocykl jest testowany w testach homologacyjnych.

Reasumujac ,zawor w wydechu w r4 pozwala na uzycie malo restrykcyjnego systemu i jednoczesnie przejscie testow homologacyjnych na halas i toksycznosc ( to taki prosty patent na "recyrkulacje" spalin)

Dobry przyklad to 04-08 R1,silnik ten pada na twarz przy 7000 obr/min,US prawo mowi ze silnik ma byc testowany przy 55% obr mocy maksymalnej.

Zalozenie samych tylko przelotowych koncowek mocy nie jest w stanie usunac tej dzuiru,jedyne wyscie to wymiana calego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio gdzieś czytałem w jakiejś broszurze o systemie połączeń wydechowych i była tam poruszona sprawa przejścia. Był pokazany skomplikowany układ 4-2-1 z komorą dyfuzyjną podobno układ taki ma istotną wadę tzn. wysoka temperaturę spalin. Tomku jako bardziej doświadczony czy mógłbyś coś naskrobać o takich układach ? bo tam było to cienko omówione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie super pięknie . Można jeszcze ją pokryć stopem złota i platyny :biggrin: ale nie w tym rzecz żeby ten zawór tam był ale żeby spełniał swoje zadanie czyli kierował spaliny tam gdzie trzeba

killer, doczytaj najpierw o zasadzie działania zaworu wydechowego, o ortografię tu nie chodzi... maniek_7 w tej kwestii dobrze gada, tylko nie wiem jak w sc57 ale u mnie (sc50) pełne otwarcie następuje dopiero po przekroczeniu 8k obr

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...