Skocz do zawartości

Kilka pytań dot. quadów


Gość Zbycho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań dotyczących quadów.

Nie miałem większej okazji jeździć wiec jestem laikiem w tej kwestii.

- Trwałość, sprzętu jako całość, trwałość silników, przebiegi i takie tam ...

- częstotliwość serwisowania, koszty serwisowania, koszt opon i innych części.

- Jeździłem do tej ruskim, czy jest ( znaczy wiem że jest :icon_mrgreen: ) i jaka jest różnica między techniką jazdy na quadzie a ruskim.

 

I najważniejsze,

- czy za około 15kk da się kupić coś sensownego, marki, preferowana Honda i Yamaha bo na miejscu jest serwis. Teoretycznie jest też Kawasaki i koreański Cetek ? ale nie mam o nich nazbyt dobrej opinii, znaczy o serwisie.

 

Chcę kupić 400-500cm, do rejestracji, raczej do jazdy możliwie najgorszymi drogami. Trudny, ekstremalny teren raczej z rzadka. Tam gdzie wjedzie i wyjedzie ruskim parchem z napędem na koszt.

 

dopisane

Napęd 4x4 plus wsteczny.

Edytowane przez Zbycho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań dotyczących quadów.

Nie miałem większej okazji jeździć wiec jestem laikiem w tej kwestii.

- Trwałość, sprzętu jako całość, trwałość silników, przebiegi i takie tam ...

- częstotliwość serwisowania, koszty serwisowania, koszt opon i innych części.

- Jeździłem do tej ruskim, czy jest ( znaczy wiem że jest :icon_mrgreen: ) i jaka jest różnica między techniką jazdy na quadzie a ruskim.

 

I najważniejsze,

- czy za około 15kk da się kupić coś sensownego, marki, preferowana Honda i Yamaha bo na miejscu jest serwis. Teoretycznie jest też Kawasaki i koreański Cetek ? ale nie mam o nich nazbyt dobrej opinii, znaczy o serwisie.

 

Chcę kupić 400-500cm, do rejestracji, raczej do jazdy możliwie najgorszymi drogami. Trudny, ekstremalny teren raczej z rzadka. Tam gdzie wjedzie i wyjedzie ruskim parchem z napędem na koszt.

 

 

na pewno nie kupuj jakiegoś niemarkowego, ponieważ są problemy i awarie.

 

za ok 15kk kupisz np. http://allegro.pl/yamaha-kodiak-grizzly-45...1220617120.html

 

 

na tym miałem okazje jeździć, bardzo przyjemna maszynka, fajna sprawa też raptor 700 ( ale droższy ).... ale z tego co piszesz to bardziej chcesz coś jak grizzly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie że ten kodiak z Aledrogo już chyba nie ma opon.

Właśnie o coś takiego mi chodzi. Oczywiście ma być w stanie lepszym niż nówka :icon_mrgreen: :icon_razz:

 

 

a nie wiem jak opony... ja podałem go bez żadnej weryfikacji, pierwszy z wyszukiwarki :) ... niestety żeby znaleźć dobrą sztukę ...pewnie będzie trzeba troszkę się najeździć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nie to 4x4 + wsteczny poleciłbym ci yamahe yfz 450 bo o mało sam takiej nie kupiłem, ale twoje wymagania ją wykluczają, to raczej sportowy sprzęt aniżeli przeprawowy ale z pewnością daje mnóstwo frajdy.

Yamaha Grizzly spełni twoje kryteria, jeżdżę na 350tce od czasu do czasu jak pojedziemy rodzinnie wypożyczyć quady no i prócz mocy daje rade ;)

To tu, gdzie się błękit splata z betonem..

http://bikepics.com/members/grebur/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do głowy przychodzi mi albo maly grizzly (500 cc) albo trx 500, tylko zanim bd mial jakikolwiek model na oku to dopytać sie trzeba o pochodzenie, bo chyba sa problemy teraz z rejestrowaniem atv z usa coś miało sie zmieniać bo pamiętam ze sami spowadzalismy na szybkiego żeby nie było problemów z rejestracja, generalnie to osobiście polecił bym kawasaki kvf 750 V2 prawdziwy wół roboczy do wszystkiego, można za nim plug zapiać i orać pole :D i szukaj jak najmłodszego sprzętu, wystrzegaj sie starych quadów bo z częściami mogą być problemy, znajomemu mechanikowi jeden taki quad zaśmieca warsztat drugi rok :)

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

- Trwałość, sprzętu jako całość, trwałość silników, przebiegi i takie tam ...

- częstotliwość serwisowania, koszty serwisowania, koszt opon i innych części.

...

 

 

I dalej nie wiem jak często zmienia się olej, na długo wystarcza silnik i tej całej istotnej dla mnie reszty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oleju nie zmieniasz poprostu dolewasz :D:D:D:D:D:DLudzie którzy jeżdża z nami mają nówki quady po 40 tys zł po 1,5roku jeżdżenia biora im straszne ilości oelju/ oczywiście katują je gdzie sie da, topienie za kazdym wyjazdem itd.Dlatego nie polecam używanego quada bo nigdy nie wiadomo jak był on użytkowany.Wystarczy poogladać filmiki na YT i zobaczyć że nie maja lekko te quady

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zbycho: najlepiej poszukać serwisówki do jakiegoś konkretnego modelu albo nawet zadzwonić do serwisu i się wypytać. Np. do Hondy TRX 450R(jest to ośka) zalecają wymianę oleju i filtrów co 1000km lub 100mth. Sprawdzenie zaworów co 2000km lub 200mth. O wymianach podzespołów silnika nic nie jest wspomniane, więc można założyć że wytrzymają sporo. Sądzę, że w quadach użytkowych / przeprawówkach wartości dotyczące serwisu mogą być zbliżone lub nawet większe. Nie są to sprzęty wysilone, tam silnik jest nastawiony na jak największy moment, a nie moc. Resztę załatwia przekładnia, dyferencjał itd. Na komplet opon musisz liczyć około 500-600zł, i to nie będzie oczywiście najwyższy model. Opony starczą, w zależności od przejechanych km i terenu, ale z tego co pisałeś gdzie chcesz jeździć, myślę że na 2 lata spokojnie takie opony starczą. To tyle co mi przychodzi do głowy.

pzdr

p.s.

@nowytzrdt: za pisanie głupot, że oleju się nie wymienia tylko dolewa masz 10% ostrzeżenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem okazję jeździć quadem ODES 400.

Ma napęd 4x4, bieg wsteczny, skrzynię biegów tip tronic. Z czynności obsługowych kontrola stanu oleju i płynu przekładniowego w moście co 500km chyba (to naprawdę sporo jak na quada). Kupisz dobry rocznik a za 10-12k kupisz nowy. Mocy w terenie ma wystarczająco, V-max 75km/h, ale to nie do tego służy. Jest to chińczyk, więc super ekstra jakości się nie spodziewajmy, ale to sprzęt, którym naprawdę można pojeździć nie pchając się w mega koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zbycho: najlepiej poszukać serwisówki do jakiegoś konkretnego modelu albo nawet zadzwonić do serwisu i się wypytać. Np. do Hondy TRX 450R(jest to ośka) zalecają wymianę oleju i filtrów co 1000km lub 100mth. Sprawdzenie zaworów co 2000km lub 200mth. O wymianach podzespołów silnika nic nie jest wspomniane, więc można założyć że wytrzymają sporo. Sądzę, że w quadach użytkowych / przeprawówkach wartości dotyczące serwisu mogą być zbliżone lub nawet większe. Nie są to sprzęty wysilone, tam silnik jest nastawiony na jak największy moment, a nie moc. Resztę załatwia przekładnia, dyferencjał itd. Na komplet opon musisz liczyć około 500-600zł, i to nie będzie oczywiście najwyższy model. Opony starczą, w zależności od przejechanych km i terenu, ale z tego co pisałeś gdzie chcesz jeździć, myślę że na 2 lata spokojnie takie opony starczą. To tyle co mi przychodzi do głowy.

pzdr

p.s.

@nowytzrdt: za pisanie głupot, że oleju się nie wymienia tylko dolewa masz 10% ostrzeżenie

 

Dziękujemy :flesje: :lalag: za konkrety.

Póki co ... próbuję sprzedać parcha ... znaczy ruska, MW750. A potem dołożymy i kupimy, coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...