Lukasyno Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Witam. Otóż zbliża sie zima więc trzeba zamienić motor na samochód i mam do wyboru takei samochody : Ford Escort Citroen Saxo Daewoo Tico VW Golf 3 i mam dylemat ktory najlepiej wziac ale chodzi mi tez zeby byl oszczedny mysle nad zakupem saxo ale chce znac opinie ludzi ktorzy znaja sie na autkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Golf 3 , choć znajdą sie przeciwnicy tej marki to polecam... mam takiego od paru miesięcy ....odziwo bez rdzy itp. części śmiesznie tanie i dostepne wszędzie. silnik najlepiej 1.6 lub 1.8 8v +lpg w cenie do 6tys znajdzie sie nawet wersja w elektryce i klimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Escorta omijaj szerokim łukiem. rdza go żre na potęgę, jedyny rozsądny silnik to CIH 1.6, co nie zmienia faktu, że rdza go żre na potęgę :D Tico mechanicznie ok ale komfort, bezpieczeństwo są temu samochodowi obce. Golf III ujdzie, poza tym że jest nudny, trzeba mu przyznać, że w miarę pancerny. Ciężko znaleźć niestyrany egzemplarz, zwłaszcza w klekocie. Czy klekot czy benzyna silniki o ile dobrze traktowane, praktycznie niezajeżdżalne, ale nie licz na to, że znajdziesz egzemplarz <300k km, większość kręcona. Bezpieczeństwo bierne na zaskakująco niskim poziomie jak na ta klasę. Wykonanie o dziwo gorsze niż w II. Saksofon poza tym, że mały i niektóre egzemplarze lubi ruda (przednia cześć podłogi, nadkola tylne od wewnątrz, mocowanie belki, przejście podłużnic w ścianę grodziową), ale to najczęściej świadczy o braku konserwacji lub powypadkowej przeszłości, jeśli te miejsca są ok to fura warta zainteresowania. To bliźniak Peugeota 106 więc i ta sama mechanika i płyta podłogowa. We wnętrzu po francusku, trochę dziwna pozycja za kółkiem, ale jak na ta klasę i tak rozsądnie. Zawieszenie pod względem trwałości i komfortu (o ile można mówić o tym w aucie o tak małym rozstawie osi - ok), zestrojone po francusku, czyli sztywno, ale bez przesady, o ile jest w dobrym stanie to ładnie wybiera nierówności. Silniki: śmierdziuch 1.4 pali tyle co nic i pojedzie na każdym paliwie, super na miasto, ale ciężko znaleźć coś z rozsądnym przebiegiem. Benzyny to jedna rodzina, różniąca się pojemnością, oszczędne, w miarę trwałe, lubią gaz, nawet najmniejszy daje rade w miarę sensownie napędzić ta budę. Z typowych wad: padająca uszczelka pod głowicą (trzeba uważać, żeby silnika nie przegrzać) i cewkomoduł jeśli ma wielopunkt. Jeśli nie potrzebujesz przestrzeni to to najrozsądniejszy wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 który ma gaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 wiem ze ktos powie ze to wiocha itd itp ale bierz GOLFA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Jako mechanik prawię Ci abyś z tego grona wybrał golfa... ...z resztą to jedyny rozsądny wybór. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskarroza Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) wiem ze ktos powie ze to wiocha itd itp ale bierz GOLFA Autko nie jest do lansu, a do jeżdżenia ;) Dla mnie nawet, jakby ktoś jeździł golfem II z gazem to żadna wiocha, nie miał kasy na lepsze, to kupił dwójkę i jeździ ;] Ważne tylko, żeby samochód był zadbany, a nie jeżdżąca trumna, bo właściciel nie ma kasy na części - lepiej tańsze, starsze i 100 % sprawne niż takie, które wyciągnie już wszystkie fundusze przy zakupie i potem są problemy jak się zacznie psuć, bo kasy brak... Wracając do tematu: Nie bierz Tico, bo ma cieniutkie blachy i o bezpieczeństwie w razie stłuczki można chyba zapomnieć... Co nie zmienia faktu, że Tico jest mechanicznie OK na tle innych małych aut (Cinquecento itd.) . Tak jak wszyscy, z tych co wymieniłeś polecę ci Golfa ;] . 220V już powiedział co nieco o nim, ja tylko dopowiem, że brat ma Golfa III 1.9 w zwykłym dieslu bez turbo i jest w miarę oszczędny - przy ekonomicznej jeździe potrafi spalić poniżej 5 l ropy na 100 km ;] Edytowane 3 Września 2010 przez oskarroza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasyno Opublikowano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 i chyba zdecyduje sie na tego golfa bo jednak duzo ludzi go chwali , a moze wy powiecie mi jaki moge kupic do kwoty max 7500zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oskarroza Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Zobacz jak stoją cenowo na allegro. Szukasz diesla, benzyny, czy na gaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) ...z resztą to jedyny rozsądny wybór. Rozsądny? Gdzie tu rozsądek? Te samochody są mocno przewartościowane w stosunku do tego co oferują. Za cenę gólfa w golasie kupisz francuza na wypasie, który wcale się bardziej psuje, a dużo łatwiej znaleźć cos sensownego z nawet realnym przebiegiem. Gdzie gólf, będzie bo 38 właścicielu, oczywiście niemcu z rocznika '25 niepalącym i jeżdżącym tylko na ryby. Mając 7500 poszukałbym 306 po lifcie (>'97) albo nawet szarpnął się na Xsarę I (tu już masz ocynk). Dużo łatwiej znaleźć coś sensownego i wiesz, że płacisz za samochód a nie za legendę :D Jesli benzyna to 1.6 w gazie, o dieslu nic nie trzeba mówić, XUD9 jest równie trwały jak vwoskie TDi a najczęściej mniej zajeżdżony. Ze ślimakiem ma już przyzwoite 90 kucy, elektronikę ograniczoną do minimum i nie ma się co spsuć. Możesz uderzyć też w stronę Fiata Bravo/Brava/Marea i olej obiegowe opinie, bo polacy kochają niemieckie samochody nawet nie próbując jeździć innymi. Z wad: zawieszenie na które trzeba zwracać uwagę (delikatne łożyskowanie wahaczy w tylnej belce) i elektryka, ale to zależy od przebiegu. Silnik albo 1.6 16V LPG, albo 1.9 JTD imho lepsze od TDi. W cenie gólfa pełen wypas + w ciul miejsca w środku, w marei weekend spokojnie możesz dmuchać dwie laski w trójkącie. Cokolwiek byś nie wybrał, ceny serwisu, eksploatacji i części są na podobnym poziomie. Jedyna różnica to taka, że gólf będzie najbardziej zajeżdżony i najtrudniej będzie znaleźć coś sensownego. Edytowane 3 Września 2010 przez 220V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasyno Opublikowano 3 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 silnik to juz obojetnie moze byc diesel pb lub gaz , najwazniejsze zeby byl sprawny i jezdzil z reszta 220v ma racje fiata nie bralem pod uwagi ale chyba wezme bo jednak do fiatow sa bardzo tanie czesci i zle samochody tez nie sa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 fiata nie bralem pod uwagi ale chyba wezme bo jednak do fiatow sa bardzo tanie czesci i zle samochody tez nie sa Ceny części do wszystkich tych samochodów są na podobnym poziomie. Po prostu wybierając golfa dostajesz relatywnie najmniej za największa górę szmalcu. Jeśli liczy sie dla Ciebie tylko to żeby nie padało, to szukaj gólfa, jeśli chcesz trochę przyjemności to francuz, a jak full wypas to fiat, bo w tej kasie dostaniesz najwięcej, tylko uważaj, bo elektryka w fiatach lubi się pier... jak bułgarska tirówka i szukaj egzemplarza w którym wszystkie gadżety działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Nie bierz żadnego golfa-bo większość z tego co jest wystawione na sprzedaż to kompletne złomy a do tego bez żadnego wyposażenia.Ja AXem ,który był poprzednikiem saxo, zrobiłem ponad 70 tysiecy km nie robiac nic poza wymianami eksploatacyjnymi! Kupiłem go za grosze a miał 45 tysiecy km przebiegu.Golf za ta sama cene mialby pewnie z 10 razy wiecej. Zreszta w tym samym czasie (a bylo to ladnych pare lat temu) znajomy kupil "niezniszczlnego" golfa II w super stanie. I jego "super golf" ciagle stal u mechanika bo stale cos sie psulo a francuz latal jak nawiedzony paląc srednio ponizej 6 litrów paliwa. A oszczedzany nie byl :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 Posluchaj co mowia poprzednicy i nie laduj sie w bagno VW, w tych pieniadzach kupisz padlo, w ktore bedziesz tylko plakal i pompowal kase. Poszukaj lepiej juz fancuza, jest duza szansa na kupno auta nie zajechanego i czesci w miare tanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 3 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2010 (edytowane) Z jednej strony to lepiej że plebs lubi niemce, bo dla ludzi mających jakiekolwiek pojęcie zostają w miarę dobre fury innych marek :D VW jest fajne i trwałe, ale jak jest w miarę świeże. Ma sporo ciekawych rozwiązań, najczęściej zgapionych od innych :D Kilka pancernych (porównaj sobie przednia belkę z golfa II/III/toledo z takim samym elementem z tipo/tempra/bravo/brava/marea - szwabska to solidny kawał mela), ale najczęściej prostych (belka skrętna z tyłu). Silniki są niezabijalne, ale większość tych co są do kupienia ma lata świetności za sobą. Edytowane 3 Września 2010 przez 220V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.