kopek Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Czesc Ludziska Czy moze mi ktos powiedziec jakie sa praktyczne roznice pomiedzy silnikami 2t i 4t? Czym to sie w rzeczywistosci rozni? Nie chodzi mi o budowe , tylko o odczucia z jazdy i serwisowanie. Jeszcze chcialbym widziec czy motor enduro o silniku 125ccm z 30 kucykami jest tak samo wydajny jak 250cmm z taka sama iloscia koni? Lepiej by bylo wziac 125 czy 250? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Jest chyba milion odpowiedzi na to pytanie w dziale Enduro/Cross ale tak po krótce małe 2T 125ccm nierównomiernie oddaje moc, ma pewien moment gdy dyfuzor zaczyna spełniać swoje zadanie i dostaje kopa. Pali sporo bo od 4 do 8 litrów/100km. Jeździ się fajnie jak ktoś lubi krótką skrzynię i jazde na pełen gwizdek małe/średnie 4T czyli wspomniane 250ccm oddaje moc równo i od sporo niższych obrotów, ma większy użyteczny zakres. Krótko mówiąc jest przewidywalne. Spalanie u mnie w rzędowej dwójce na wtrysku to 4,5L przy 3/4 możliwości sprzęta (dalej to już tor). Gdy miałem KLR'a czyli singiel na gaźniku to chyba równo 5 wychodziło ale był z lekka dobity życiem. Jeździ się fajnie po mieście bo odwijasz manetkę i elegancko równo idziesz do przodu mniej szuflując nogą po biegach. Oba te sprzęty nie zaoferują Ci elastyczności dużego moto i mają potencjalnie krótką skrzynie biegów. Nie wiem co rozumiesz przez wydajność ale jeśli chodzi o wydajność jako woła roboczego vel "commuter bike" to polecam 4T. Nie ma dolewania oleju, nie ma dymu, dużo rzadsze remonty, małe spalanie itd itd same wygody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopek Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Dzieki. Ale jezeli mam 2 motory 4t o tej samej liczbie konikow z tym , ze jeden jest 125ccm ,a drugi 250ccm. Czym te motory sie roznia? Konikow tyle samo , wiec zdaje sie , ze duzo ich nie rozni. Ktory by sie bardziej oplacalo wziac i dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Dzieki. Ale jezeli mam 2 motory 4t o tej samej liczbie konikow z tym , ze jeden jest 125ccm ,a drugi 250ccm. Czym te motory sie roznia? Konikow tyle samo , wiec zdaje sie , ze duzo ich nie rozni. Ktory by sie bardziej oplacalo wziac i dlaczego? Różnią się zasadniczo pojemnością. Uzupełnij swoje dane i przestań zadawać dziwne pytania bo staniesz się pośmiewiskiem tego forum a szyderców tutaj nie brakuje. Napisz nam gdzie jest w naszym kraju miejscowość "stad"? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Pali sporo bo od 4 do 8 litrów/100km. Sporo :biggrin: no DT tyle spali chyba ale dla wyczyna pomnożyć przez dwa . Mistrzu jasne że lepiej 250 bo pewnie ma więcej momentu, nie konie robią przyjemnośc z jazdy a moment obrotowy, a moc to nic innego jak moment razy obroty, wiec 125 mając mniejszy moment ale na wyższych obrotach, bedzie miec ta samą moc. Ale to tak teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dangerous Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Sporo :biggrin: no DT tyle spali chyba ale dla wyczyna pomnożyć przez dwa . Mistrzu jasne że lepiej 250 bo pewnie ma więcej momentu, nie konie robią przyjemnośc z jazdy a moment obrotowy, a moc to nic innego jak moment razy obroty, wiec 125 mając mniejszy moment ale na wyższych obrotach, bedzie miec ta samą moc. Ale to tak teoretycznie. ...i to bardzo teoretycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Dzieki. Ale jezeli mam 2 motory 4t o tej samej liczbie konikow z tym , ze jeden jest 125ccm ,a drugi 250ccm. Czym te motory sie roznia? Konikow tyle samo , wiec zdaje sie , ze duzo ich nie rozni. Ktory by sie bardziej oplacalo wziac i dlaczego? Różni je tyle, że 125 jest w takim przypadku bardziej wysilony. Bardziej opłaca się 250, mniej wysilony=dłuższa żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.