Skocz do zawartości

Problem z elektryka - dziwne objawy


figer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

GSX-R 1000 K8

 

Cos mi sie zwalilo w elektryce. Nie swiecilo mi sie oswietlenie tablicy rejestracyjnej (diodowe wiec nie ma, ze zarowka), a dzisiaj nagle zabraklo produ w wiekszej czesci motocykla :(

 

Objawy:

Prad na bezpiecznikach jest

Po odlaczeniu i podlaczeniu akumulatora wskazowka obrotomierza kalibruje sie - czyli wykonuje obrot.

 

Przy wlaczonym zaplonie

JEST

Swiatlo mijania

Pompa podaje paliwo

Silnik zapala, mozna jezdzic

Jest klakson

 

BRAK

Podswietlenia przyrzadow

Brak jakichkolwiek wskazan - zegary jak przy wylaczonym silniku

Brak jakichkolwiek swiatel z wyjatkiem mijania (nie sprawdzalem drogowych i swiatla pozycyjnego)

Nie ma stopu, kierunkowskazow, awarii, oswietlenia tablicy...

 

Przy zaplonie ustawionym na postoj (dalsza pozycja niz blokada kierownicy)

JEST

swieca sie kierunkowskazy/awarie, swieci tylne swiatlo pozycyjne, jest podswietlenie tablicy

 

BRAK

Przedniego oswietlenia pozycyjnego.

 

Czy ktos spotkal sie kiedys z takim przypadkiem, albo ma pomysl co jest?

Srednio mi sie usmiecha zasuwac przez cala Wawe do serwisu bez swiatel stopu i kierunkow (chociaz tutaj to moge pokazywac rekami) :banghead:

Edytowane przez figer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj zaśniedziałych wtyczek w okolicy zegarów.

Miernik w dłoń i szukasz gdzie brakuje napięcia.Może również być uszkodzona stacyjka.

Najlepiej serwisówka i schemat instalacji prześledzić z miernikiem.

Po prostu gdzieś ginie łączność zasilania.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszym objawem byl brak oswietlenia tablicy rejestracyjnej.

Pojechalem dzisiaj do ojca, odkrecilem siedzenie, zeby dostac sie do wtyczki i sprawdzic miernikiem czy dochodzi do niej prad, przekrecilem stacyjke i juz nie bylo pradu.

 

Nic nie gumowalem i dzwona nie mialem.

 

Raczej to nie zasniedziale przewody, bo zaleznie od ustawienia stacyjki, mam prawie wszystkie swiatla - z wylaczeniem zegarow, ale jak dzialaja awarie to migaja kontrolki na tablicy przyrzadow i i ten ruch wskazowki obrotomierza po podlaczeniu pradu z akumulatora...

 

Jakas szalejaca masa albo cos przy stacyjce?

 

Jeszcze jeden objaw - oswietlenie tablicy ma efekt stroboskopu, mimo ze silnik nie dziala - na karb czego skladalem wczesniej kiedy to zauwazylem (myslalem, ze cos nie kontaczy i przy wibracjach daje prad, a potem jak przestalo to oswietlenie dzialac, to stwierdzilem, ze pewnie wtyczka) - a tu taka kiszka :(

Edytowane przez figer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj docisnąć ta wtyczkę która wchodzi centralnie w zegary. Mi moto wariowało właśnie jak w 1000rr mi się ta wtyczka wypięła po niechcianej gumie. Ja obstawiam że to wtyczka:

1. od zegarów

2. któraś od kompa bo chyba masz 2 sztuki

3. masa przy aku (ale raczej to sprawdziłeś od razu), jak nie przy aku to gdzieś dalej głębiej ;-)

 

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij plastiki i sprawdz cala instalacje, zaczynajac od polaczen masowych ( rama, silnik ) potem wszystkie kostki.

To plan maximum.

Plan minimum :

Sprawdz zasilane szwankujacych elementow za stacyjka na schemacie i badaj przewody zasilajace gdzie gubia prad.

Problemem moga byc takze same przelaczniki na kierownicy ktore warto sprawdzic - rdzewieja pierwsze gdy moto stoi na zewnatrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie

Jednak bezpiecznik - nie wiem jak to sie stalo, sprawdzalismy z ojcem i byly ok, a w Jasklowskim stwierdzili, ze nie.

Wiec na szczescie obylo sie bez prucia wiazek itp.

 

Wszystkich, ktorzy sie glowili nad problemem przepraszam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...