figer Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 (edytowane) GSX-R 1000 K8 Cos mi sie zwalilo w elektryce. Nie swiecilo mi sie oswietlenie tablicy rejestracyjnej (diodowe wiec nie ma, ze zarowka), a dzisiaj nagle zabraklo produ w wiekszej czesci motocykla :( Objawy: Prad na bezpiecznikach jest Po odlaczeniu i podlaczeniu akumulatora wskazowka obrotomierza kalibruje sie - czyli wykonuje obrot. Przy wlaczonym zaplonie JEST Swiatlo mijania Pompa podaje paliwo Silnik zapala, mozna jezdzic Jest klakson BRAK Podswietlenia przyrzadow Brak jakichkolwiek wskazan - zegary jak przy wylaczonym silniku Brak jakichkolwiek swiatel z wyjatkiem mijania (nie sprawdzalem drogowych i swiatla pozycyjnego) Nie ma stopu, kierunkowskazow, awarii, oswietlenia tablicy... Przy zaplonie ustawionym na postoj (dalsza pozycja niz blokada kierownicy) JEST swieca sie kierunkowskazy/awarie, swieci tylne swiatlo pozycyjne, jest podswietlenie tablicy BRAK Przedniego oswietlenia pozycyjnego. Czy ktos spotkal sie kiedys z takim przypadkiem, albo ma pomysl co jest? Srednio mi sie usmiecha zasuwac przez cala Wawe do serwisu bez swiatel stopu i kierunkow (chociaz tutaj to moge pokazywac rekami) :banghead: Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez figer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 wreszcie temat napisany profesjonalnie (prawie) :bigrazz: To się stało z dnia na dzień (pierwsza awaria), czy po dzwonku, a może po zwykłym gumowaniu i po opadnięciu z gumy, czy np. po deszczu zauważyłeś problem?? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 (edytowane) Szukaj zaśniedziałych wtyczek w okolicy zegarów. Miernik w dłoń i szukasz gdzie brakuje napięcia.Może również być uszkodzona stacyjka. Najlepiej serwisówka i schemat instalacji prześledzić z miernikiem. Po prostu gdzieś ginie łączność zasilania. Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez _Monter_ lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
figer Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 (edytowane) Pierwszym objawem byl brak oswietlenia tablicy rejestracyjnej. Pojechalem dzisiaj do ojca, odkrecilem siedzenie, zeby dostac sie do wtyczki i sprawdzic miernikiem czy dochodzi do niej prad, przekrecilem stacyjke i juz nie bylo pradu. Nic nie gumowalem i dzwona nie mialem. Raczej to nie zasniedziale przewody, bo zaleznie od ustawienia stacyjki, mam prawie wszystkie swiatla - z wylaczeniem zegarow, ale jak dzialaja awarie to migaja kontrolki na tablicy przyrzadow i i ten ruch wskazowki obrotomierza po podlaczeniu pradu z akumulatora... Jakas szalejaca masa albo cos przy stacyjce? Jeszcze jeden objaw - oswietlenie tablicy ma efekt stroboskopu, mimo ze silnik nie dziala - na karb czego skladalem wczesniej kiedy to zauwazylem (myslalem, ze cos nie kontaczy i przy wibracjach daje prad, a potem jak przestalo to oswietlenie dzialac, to stwierdzilem, ze pewnie wtyczka) - a tu taka kiszka :( Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez figer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Spróbuj docisnąć ta wtyczkę która wchodzi centralnie w zegary. Mi moto wariowało właśnie jak w 1000rr mi się ta wtyczka wypięła po niechcianej gumie. Ja obstawiam że to wtyczka: 1. od zegarów 2. któraś od kompa bo chyba masz 2 sztuki 3. masa przy aku (ale raczej to sprawdziłeś od razu), jak nie przy aku to gdzieś dalej głębiej ;-) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Zdejmij plastiki i sprawdz cala instalacje, zaczynajac od polaczen masowych ( rama, silnik ) potem wszystkie kostki. To plan maximum. Plan minimum : Sprawdz zasilane szwankujacych elementow za stacyjka na schemacie i badaj przewody zasilajace gdzie gubia prad. Problemem moga byc takze same przelaczniki na kierownicy ktore warto sprawdzic - rdzewieja pierwsze gdy moto stoi na zewnatrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 W nowym motocyklu i takie cyrki, myslalem do tej pory ze to jedynie samochody cierpia na ciagle awarie installacji elektrycznych, a tu widze ze ta nowa "wysoka" jakosc do motocykli tez juz dotarla :icon_rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 22 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2010 widzisz ja mialem lakko podgieta wiazke pod owiewka i wyskakiwal mi blad wtrysku na 3 cylindrze :icon_eek: ogolnie przelec cala instalacje , milej zabawy :lalag: WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
figer Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Panowie Jednak bezpiecznik - nie wiem jak to sie stalo, sprawdzalismy z ojcem i byly ok, a w Jasklowskim stwierdzili, ze nie. Wiec na szczescie obylo sie bez prucia wiazek itp. Wszystkich, ktorzy sie glowili nad problemem przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Nie ma za co, dzieki za wyjasnienie i zakonczenie tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi