Hipolit Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Witam wszystkich, spraw jest następująca; Honda NX 650 z 90r. i próba obniżenia temperatury oleju za pomocą chłodnicy. Motocykl gdy jest w fazie rozgrzewania(nie silnika tylko oleju) czyli od temperatury startowej do 70stopni C motocykl pracuje trochę inaczej w dolnym zakresie obrotów, pomiędzy 70-100stopniC jest gitarka a potem jest już za bardzo zgrzany i czasami da się to wyczuć. Temperatura oleju w trasie gdzie tym motocyklem jeżdżę najczęściej to 110-115stopni i to chcę zmienić za pomocą chłodnicy oleju. Wiem że wiele osób twierdzi że jeśli zbiornik oleju jest w ramie która przejmuje temperaturę podobnie jak półki przedniego zawieszenia i zbiornik to to wystarczy ale dla mnie jest to za mało. A teraz do rzeczy, olej z silnika jest przepompowywany przez metalową rurkę z dołu silnik wzdłuż ramy do górnej części zbiornika(ramy zaraz pod wlewem) i czy jeśli zamienię tą metalową rurkę na wąż olejowy i po drodze zamontuje małą chłodnice oleju to pompa da rade sobie z taką zmianą i nie zamęczę silnika. Jakie ciśnienie oleju generuje taka pompa bo nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat? Zachłodnicą chcę podłączyć wiatrak który po włączeniu włączał by się tylko gdy motocykl pracuje na luzie by chłodził olej na postoju np. w korku. Myślałem o takich chłodnicach: http://moto.allegro.pl/item1179395053_hyos...nica_oleju.html http://moto.allegro.pl/item1158737945_hyos...nica_oleju.html Myślę o tych chłodnicach bo są małe i tanie ale wie ktoś jak z ich jakością chłodzenia? Co sądzicie o takim rozwiązaniu, sugestie, rady, odradzenia, propozycje? Jeśli od razu pomysł jest groźny dla silnika to czy rozdzielenie tej metalowej rurki na 4 mniejsze o łącznej powierzchni przekroju takiej samej jak oryginalna(tylko na odcinku 15cm) i wmontowanie ich wzdłuż aluminiowego radiatora nie zaszkodzi silnikowi i poprawi chłodzenie? Wiatrak za radiatorem na tej samej zasadzie. Czekam na wasze wypowiedzi :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Tutaj masz fajny wątek o takich wynalazkach na amerykańskim forum ADV. Przeczytałem cały i jakoś nikt się nie skarżył, że dodatkowa chłodnica uszkodziła mu silnik... Ja na wszelki wypadek dorzuciłbym wskaźnik temperatury oleju, jak nie masz. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 (edytowane) Nie widzę żadnych przeciwwskazań a nawet same plusy. Ja takie manewry wykonałem aby obniżyć temperaturę oleju automatycznej skrzyni biegów w swoim aucie. Posiadałem termometr przed montażem i efekt mnie zaskoczył.Znając budowę motocyklowej pompy i tej z mojej skrzyni powiem Ci, że różnicy wybitnej nie ma, więc nie martw się o ciśnienie pompy bo bez problemu sobie poradzi. Edytowane 11 Sierpnia 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Mam akcesoryjny korek zbiornika oleju z termometrem dlatego wiem kiedy silnik pracuje najlepiej. A co sądzicie o tych chłodnicach z Koreańczyka i w jaki sposób mogę zamontować automatyczny włącznik wiatraka gdy silnik pracuje na luzie? Chcę wszystko załatwić w jednym temacie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Mam akcesoryjny korek zbiornika oleju z termometrem dlatego wiem kiedy silnik pracuje najlepiej. A co sądzicie o tych chłodnicach z Koreańczyka i w jaki sposób mogę zamontować automatyczny włącznik wiatraka gdy silnik pracuje na luzie? Chcę wszystko załatwić w jednym temacie ;] Tzn. chcesz żeby wiatrak się włączał podczas wrzucania na luz, niezależnie od temperatury? Jeżeli tak, to najprościej będzie chyba przez przekaźnik podpięty pod kontrolkę luzu (jak masz). Ja dałbym jeszcze jakiś chytry układ, który opóźniałby włączanie sie wiatraka, na przykład o 1 sekundę, coby nie startował za każdym razem, jak przez neutral będziesz przelatywał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 (edytowane) Chcę zamontować jeden włącznik główny żeby wiatrak nie chłodził oleju gdy silnik jest niedogrzany lub gdy jeżdżę w zimie ale po jego włączeniu by wiatrak pracował gdy świeci się kontrolka luzu. Ona sama ma pewne opóźnienie bo włącza się gdzieś po 0,5-1s po wbiciu luzu więc dodatkowo nie będę nic montował. A jaki ma być ten przekaźnik dokładniej albo czy jeśli pójdę do sklepu elektronicznego i wytłumaczę im co chcę zrobić to będą wiedzieli co mi dać? Nawet jeśli będę montował wiatrak to dopiero gdy sprawdzę działanie chłodnicy bo może nie będzie potrzeby jego instalacji, termometr pokaże. Edytowane 11 Sierpnia 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Kup zwykły przekaznik 12V, 20 amperów chyba starczy, dodatkowo w obwód daj włącznik o którym mówiłeś i voila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 (edytowane) To, że żarówka kontrolki zaczyna Ci świecić po 1 sekundzie to nie znaczy, ze masa nie jest podana natychmiast. Dziura dobrze napisał.Zwykły przekaźnik samochodowy KLIK. Jeśli wiesz jak podłączyć to dobrze a jak nie to napiszę. 85 -plus po stacyjce 86- masa z czujnika luzu dodatkowo na ten przewód zapinasz wyłącznik, którym chcesz unieruchomić wentylator jak olej jest niedogrzany 30- plus z aku 87- plus do wentylatora Minus z wentylatora do masy motocykla. Są to numery styków przekaźnika.Każdy powinien być opisany. Edytowane 11 Sierpnia 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Dobra to na razie wszystko wiem, dzięki za tak szybkie odpowiedzi. Jutro zamawiam chłodnice :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 (edytowane) Witam wszystkich zainteresowanych tematem. A więc tak, chłodnicę oleju zamontowałem w moim Dominatorze już tydzień temu w piątek a chwile potem udałem się na ulice Witosa w Lublinie gdzie dorabiają przewody do hydrauliki siłowej gdzie zrobiono mi dolotowy i wylotowy przewód oleju do chłodnicy. Od razu po zamontowaniu wszystkiego pierwsze odpalenie<lekki stresik czy aby w wszystko jest OK>, silnik zaczyna grać, żadnych podejrzanych dźwięków i wycieków, chłodnica zaczyna łapać temperaturkę, po kilku minutach pracy na sucho i braku obaw pierwsza jazda 5km na szybko po osiedlu. Potem spakowałem motocykl by o 8 rano wyjechać na zlot do Radawy. Pierwsza jazda na drugi koniec miasta na miejsce zbiórki i stwierdzenie że motocykl nie może się dogrzać właściwie więc po zatrzymaniu zakryłem pół chłodnicy kawałkiem dektury i zapiąłem trytką. Na pierwszy ogień trasa 150km na miejsce zlotu, pierwsze wnioski; motocykl po przysłonięciu połowy chłodnicy zaraz złapał odpowiednią temperaturę 80 stopni C. która przez cały dystans tego dnia nie przekroczyła 95 stopni(normalnie olej miałby już 110-120 stopni)(temperatura zewnętrzna wynosiła 26 stopni). Najważniejsze osiągnąłem upragniony i przewidywany efekt: silnik po dogrzaniu pracował całkowicie inaczej(LEPIEJ), oddawał więcej mocy i w lepszym wydaniu, biegi wchodziły gładziej, kultura pracy znacznie się poprawiła co właśnie chciałem osiągnąć. Silnik jest chodzony powietrzem a oryginalnie olej chłodzi się tylko dzięki ramie przez którą przepływa ale w trasie w słoneczny dzień to nie wystarcza co wyraźnie było dla mnie odczuwalne. W motocyklach chłodzonych wodą temperatura oleju dochodzi nawet i do 170 stopni ale że góra silnika jest chłodzona przez ciecz nie czuć tak zmiany w zachowaniu się silnika. Gdy rozgrzany do 120stopni olej przepływa przez głowice a potem do reszty silnika grzejąc go to zamontowanie chłodnicy i spowodowanie że do silnika wpływa olej o temp. 80-90-max100 stopni daję wielką różnice. Koszt dodatkowego układu to: -30zł chłodnica -70zł przewody olejowe -mocowanie chłodnicy wykonane z dostępnych środków:koszt 0zł Ewentualne przeróbki to dorobienie regulowanej przesłony chłodnicy. Przez weekendową trasę 462km wykryłem jedną usterkę w postaci pocącego sie gwinty na wężu dolotowym oleju która została już naprawiona. Oto zdjęcia. Czekam na wasze opinie. Edytowane 28 Sierpnia 2010 przez Hipolit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Bardzo ładnie. Ja w skrzyni zrzuciłem jakieś 40-50 stopni co stanowczo wydłuzy jej życie, a że skrzynie w moim modelu to pieta Achillesa to było dobre posunięcie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 No coz opinia jak najbardziej pozytywna, niedrogim kosztem poprawiles prace silnika i skrzyni biegow, wiec mozna tylko brac przyklad :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 (edytowane) niezly wynik ! Koles montowal w XR 600 chlodnice z boku motocykla i obnizyla temperature o ok 10 - 15 stopni . Moja stara XR tez sie grzala jak cholera , na trasie ok 110 stopni w terenie 120 stopni czesto widywalem , ale tylko jak ja przepalowalem i juz wtedyt sam musialem odpoczac :) . W kazdym razie , planuje zakup XR 650L i posluze sie twoim patentem w razie grzania sie maszyny. Jak bys mogl zrob foty calego ukladu , po zdjeciu plastikow. Edytowane 28 Sierpnia 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 By najlepiej określić kiedy silnik pracuje najlepiej trzeba mieć korek do zbiornika oleju z termometrem bo inaczej to nie ma co zgadywać. A co do zdjęć to zrobię je przy najbliższej okazji i podam linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 :lalag: :clap: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.