Skocz do zawartości

Problem z CBR 400RR Nc23


jonasz12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

 

Kupiłem ostatnio motocykl jak w temacie z pukającym silnikiem.... wiem ze to niezbyt mądre ale cena była naprawdę atrakcyjna i proszę nie wnikać w mój błąd i nie pisać postów typu "takiego moto się nie kupuje" koleś mi wkręcił ze to zawory.....

 

Motyw jest taki ze odstawiłem motor do zakładu i tam do niego zajrzeli:

 

- zrobili czyszczenie i synchronizację gaźników

- ustawili zawory (2 były do korekty)

- zaglądali pod wszystkie dekle i co się tylko dało bez wyjmowania i rozpaławiania silnika.

 

i nie znaleźli powodu stukania......

 

Mechanik mi krzyknął ze musiałby rozpaławiać silnik a to koszt rzędu 1000 zł ! (za 1500 mam drugą całą CBR bez prawa rejestracji) więc mu powiedziałem żeby na razie złożył motor do kupy a ja pomyśle jak to ugryźć.

 

Panewki mechanik stwierdził sprawdzając "ręcznie-mechanicznie" (tak to powiedział) ze nie mają luzów wiec dał mi 95% ze to nie panewki.

Łańcucha rozrządu tam nie ma, są koła zębate, więc to nie rozrząd.

 

Co to może stukać ??

 

Dzięki za wszelką sugestię i pomoc.

 

Stuka cały czas na wolnych obrotach, nazwał bym to "asymetrycznie" czyli nie równiutko, tylko nierówno. i na sprzęgle i jak jadę. Cały czas podczas wolnej pracy silnika. jak się przyśpiesza to podejrzewam ze silnik to już zagłusza.

Edytowane przez jonasz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kiedy, gdzie i jak to puka ? Na jałowych, pod obciążeniem na postoju, pod obciążeniem w czasie jazdy, jednostajnie głośno, cicho. Jakieś konkrety daj :)

U mnie np. walenie w okolicy silnika to wina łańcucha napędowego :wink: Zapinka ma już dość i krzywo leży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że mechanik jak zdejmował boczne pokrywy to zwrócił na to uwagę, ale dzieki za rade, jutro jak odbiore od niego motor to zdejmę dekiel i zerkne....

 

Może jeszcze jakieś sugestie? chwytam sie wszysrtkiego jak tonący brzytwy.

 

pozdrawiam

Edytowane przez jonasz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stuka cały czas na wolnych obrotach, nazwał bym to "asymetrycznie" czyli nie równiutko, tylko nierówno. i na sprzęgle i jak jadę. Cały czas podczas wolnej pracy silnika. jak się przyśpiesza to podejrzewam ze silnik to już zagłusza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz to nagarac i wrzucić na youtube?

czy mechanik spuszczał olej albo jeszcze lepiej odkręcał miskę olejową?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bylem odebrać motor i wypytałem mechanika o te wszystrkie rzeczy:

 

Kosz sprzeglowy mówił ze jest OK, nawet odpalał silnik z wykręconym koszem i stukał nadal.

 

tryb od biegów mówił ze tez oglądał i wszystko jest w całości bez zadnych luzów.

 

Olej sprawdzał i nie ma zadnych opiłków, jest czysty.

 

mówił też ze po zdięciu dekli jakoś tam wypatrzył jedną panewke z dołu i ze tez nie ma zadnych luzów ani wytarć, tak samo jak sprawdzał u góry i tez zero luzów ani widocznych wytarć czy uszkodzeń.

 

Ogólnie zrobił czyszczenie i synchronizacje gaźników, ustawił zawory i zerknął co tylko sie dało bez rozpaławiania. Stetoskopem próbował zlokalizować dzwięk ale mówi ze tak barabani ze wszędzie to słychać i nie jest w stanie określić konkretnego miejsca.

 

Niestety motor musiałem odstawić bo starzysta czy jakiś tam uczeń skręcał te dekle po nim na starych uszczelkach i coś mu nie poszło bo wyciekał olej z prawej strony. To oddałem motor zeby to poprawił.

 

Ogólnie powiedział mi zebym na razie pojeździł nim i nasłuchiwał czy nie barabanmi mocniej ani sie nie pogarsza. jak sie bedzie pogarszac to albo rozbiera silnik za 1000 zł albo mam kupić drugi motor za 1500zł i wtedy sie pomyśli co gdzie przekładać.

 

załamka :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuby - zdążył zedytować post. Sądziłem, że napisze nowy. Mój błąd zdarza się.

 

 

Jonasz12 - jeśli stuka ciągle a nie tylko w czasie jazdy to nic związanego z napędem. Jeśli mechanik faktycznie zrobił to co mówi to zostaje środek silnika czyli tłoki. Może jest luz na sworzniu i tłok tak puka. Przy odrobinie szczęścia nie robi tego o głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam załamka może są to typowe dźwięki tego - leciwego zresztą - motocykla. (posłuchał byś mojego GPXa a zapewniam że jest on w doskonałym stanie technicznym).

 

Ja bym narazie latał i obserwował co się dzieje.

 

Nawiasem ten Twój mechanik coś ściemnia. Ciekaw jestem jak odpalał silnik bez kosza sprzęgłowego? Bez oleju??? Bo raczej nie wirze że chciało mu się założyć dekiel z uszczelką, zalać olej, odpalić, spuścić olej z powrotem itd.

 

Podpytaj go oto. Jestem ciekaw co powie.

 

Pzdr.

Edytowane przez Toolman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w silnikach motocyklowych może dojść do takiego zjawiska , które często spotykane jest w silnikach samochodowych Hondy , mianowicie o tzw. "piston slap" czyli stukanie tłoka , nieprawidłowa praca w cylindrze kiedy to tłok obija się o jego ścianki. Z tym , że w momencie kiedy silnik uzyskał już prawidłową temperaturę pracy , owe stukanie troszkę cichnie.

Tak tylko gdybam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...