jonasz12 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 (edytowane) Siema Kupiłem ostatnio motocykl jak w temacie z pukającym silnikiem.... wiem ze to niezbyt mądre ale cena była naprawdę atrakcyjna i proszę nie wnikać w mój błąd i nie pisać postów typu "takiego moto się nie kupuje" koleś mi wkręcił ze to zawory..... Motyw jest taki ze odstawiłem motor do zakładu i tam do niego zajrzeli: - zrobili czyszczenie i synchronizację gaźników - ustawili zawory (2 były do korekty) - zaglądali pod wszystkie dekle i co się tylko dało bez wyjmowania i rozpaławiania silnika. i nie znaleźli powodu stukania...... Mechanik mi krzyknął ze musiałby rozpaławiać silnik a to koszt rzędu 1000 zł ! (za 1500 mam drugą całą CBR bez prawa rejestracji) więc mu powiedziałem żeby na razie złożył motor do kupy a ja pomyśle jak to ugryźć. Panewki mechanik stwierdził sprawdzając "ręcznie-mechanicznie" (tak to powiedział) ze nie mają luzów wiec dał mi 95% ze to nie panewki. Łańcucha rozrządu tam nie ma, są koła zębate, więc to nie rozrząd. Co to może stukać ?? Dzięki za wszelką sugestię i pomoc. Stuka cały czas na wolnych obrotach, nazwał bym to "asymetrycznie" czyli nie równiutko, tylko nierówno. i na sprzęgle i jak jadę. Cały czas podczas wolnej pracy silnika. jak się przyśpiesza to podejrzewam ze silnik to już zagłusza. Edytowane 10 Sierpnia 2010 przez jonasz12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 A kiedy, gdzie i jak to puka ? Na jałowych, pod obciążeniem na postoju, pod obciążeniem w czasie jazdy, jednostajnie głośno, cicho. Jakieś konkrety daj :) U mnie np. walenie w okolicy silnika to wina łańcucha napędowego :wink: Zapinka ma już dość i krzywo leży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Może stukać kosz sprzęgłowy, sprawdź wszystkie łożyska na nim i obejrzyj sam kosz czy nie ma jakiś uszkodzeń mechanicznych oraz stan frezów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 (edytowane) myśle że mechanik jak zdejmował boczne pokrywy to zwrócił na to uwagę, ale dzieki za rade, jutro jak odbiore od niego motor to zdejmę dekiel i zerkne.... Może jeszcze jakieś sugestie? chwytam sie wszysrtkiego jak tonący brzytwy. pozdrawiam Edytowane 10 Sierpnia 2010 przez jonasz12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 (edytowane) Nadal nie powiedziałeś kiedy i w jakich okolicznościach pojawia się problem :icon_rolleyes: Edytowane 10 Sierpnia 2010 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Stuka cały czas na wolnych obrotach, nazwał bym to "asymetrycznie" czyli nie równiutko, tylko nierówno. i na sprzęgle i jak jadę. Cały czas podczas wolnej pracy silnika. jak się przyśpiesza to podejrzewam ze silnik to już zagłusza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 a możesz to nagarac i wrzucić na youtube? czy mechanik spuszczał olej albo jeszcze lepiej odkręcał miskę olejową? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Nie mam pojęcia, spytam jutro przy odbiorze i postaram sie popołudniu wrzucić jakiś filmik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Proponuje uzycie stetoskopu do lokalizacji stukania. Jesli rozrzad byl sprawdzony, dekle wszystkie odkrecone i sprawdzone, to ja bym spuscil olej i zobaczyl czy nie ma zlotych wiorow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 a co takie wióry by znaczyły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidP Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2010 Złote wióry = przytarte panewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonasz12 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 No i bylem odebrać motor i wypytałem mechanika o te wszystrkie rzeczy: Kosz sprzeglowy mówił ze jest OK, nawet odpalał silnik z wykręconym koszem i stukał nadal. tryb od biegów mówił ze tez oglądał i wszystko jest w całości bez zadnych luzów. Olej sprawdzał i nie ma zadnych opiłków, jest czysty. mówił też ze po zdięciu dekli jakoś tam wypatrzył jedną panewke z dołu i ze tez nie ma zadnych luzów ani wytarć, tak samo jak sprawdzał u góry i tez zero luzów ani widocznych wytarć czy uszkodzeń. Ogólnie zrobił czyszczenie i synchronizacje gaźników, ustawił zawory i zerknął co tylko sie dało bez rozpaławiania. Stetoskopem próbował zlokalizować dzwięk ale mówi ze tak barabani ze wszędzie to słychać i nie jest w stanie określić konkretnego miejsca. Niestety motor musiałem odstawić bo starzysta czy jakiś tam uczeń skręcał te dekle po nim na starych uszczelkach i coś mu nie poszło bo wyciekał olej z prawej strony. To oddałem motor zeby to poprawił. Ogólnie powiedział mi zebym na razie pojeździł nim i nasłuchiwał czy nie barabanmi mocniej ani sie nie pogarsza. jak sie bedzie pogarszac to albo rozbiera silnik za 1000 zł albo mam kupić drugi motor za 1500zł i wtedy sie pomyśli co gdzie przekładać. załamka :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Yuby - zdążył zedytować post. Sądziłem, że napisze nowy. Mój błąd zdarza się. Jonasz12 - jeśli stuka ciągle a nie tylko w czasie jazdy to nic związanego z napędem. Jeśli mechanik faktycznie zrobił to co mówi to zostaje środek silnika czyli tłoki. Może jest luz na sworzniu i tłok tak puka. Przy odrobinie szczęścia nie robi tego o głowice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 (edytowane) E tam załamka może są to typowe dźwięki tego - leciwego zresztą - motocykla. (posłuchał byś mojego GPXa a zapewniam że jest on w doskonałym stanie technicznym). Ja bym narazie latał i obserwował co się dzieje. Nawiasem ten Twój mechanik coś ściemnia. Ciekaw jestem jak odpalał silnik bez kosza sprzęgłowego? Bez oleju??? Bo raczej nie wirze że chciało mu się założyć dekiel z uszczelką, zalać olej, odpalić, spuścić olej z powrotem itd. Podpytaj go oto. Jestem ciekaw co powie. Pzdr. Edytowane 11 Sierpnia 2010 przez Toolman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Nie wiem czy w silnikach motocyklowych może dojść do takiego zjawiska , które często spotykane jest w silnikach samochodowych Hondy , mianowicie o tzw. "piston slap" czyli stukanie tłoka , nieprawidłowa praca w cylindrze kiedy to tłok obija się o jego ścianki. Z tym , że w momencie kiedy silnik uzyskał już prawidłową temperaturę pracy , owe stukanie troszkę cichnie. Tak tylko gdybam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.