zooq Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 prześladuje mnie następujący dylemat. cierpliwie kompletuję sałate na motorek :D żeby za dużo nie zabulić a jednocześnie mieć full radości z jazdy interesują mnie takie do 600 ccm. i tu właśnie mam pojawia się problem. chciałem zaopatrzyć się w ER-5 ale z biegiem czasu zaczęła mi jeździć w głowie XJ600. planuję zakup motorka z ok. 93-94 roku lub 97-98 jeśli chodzi o ER-5. zacząłem kalkulować i nie wiem co zrobić. jeśli chodzi o Piątkę to zastanawia mnie bęben z tyłu i chyba umiarkowana popularność w Polsce. XJ bardzo mi pasuje ale cztery cylindy więc teoretycznie więcej kopci (teoretycznie!) no i chłodzenie powietrzem :) jeszcze jest możliwość GS ale raczej zastanawiałem się nad dwoma pierwszymi. chociaż ostatniego też nie wykluczam :) było full tematów porównujących ER-5 i GS500 dlatego tę kwestię pominę. ciekaw jestem natomiast na którą opcję byście postawili: 2 czy 4 cylinderki? :D :namoto: pozdrawiam ;))))))))) :D :namoto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 4- więcej znaczy lepiej ;) Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Szramer jezdzil XJ-tą to mógłby napisać coś na ten temat ale widze mu sie nie chcialo...4 garnki :arrow: lepsza elastyczność a jeśli chodzi o dwugarnkowe 500-tki to wybrałbym CB 500 mój brat taką jeździ i sam też trochę na niej pokręciłem i myśle że spokojnie dla bzyka i kasi bzyka styknie i mozna juz nia poswirowac (na 2 nakoło włazi jak sie ę postarasz) a wsrod tych 2-cylindrowych 500-tek jest moim zdaniem najlepsza.Pozdro i dobrego wyboru zyczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zooq Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 wsrod tych 2-cylindrowych 500-tek jest moim zdaniem najlepsza.osobiście też tak uważam ale kurcza nielada szczęście będzie potrzebne żeby taką wyszukać. ogólnie chyba też ich niewiele jeździ. też bym się skłaniał do czterech garnuszków, ale może będą mnie więcej kosztować niż dwa ;) nie będę miał na kwiatki dla Kasi :D :) ale jakoś mi po łbie chodzi ta XJ :D na chwilę obecną stawiam na nią!pozdrawiam :))))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vasiliy Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 4- więcej znaczy lepiej4- wiecej znaczy wiecej potenjalnego klopotu :lol: 2 cylinderki w moto w zupelnosci wystarcza i wogole to tak "po bozemu" bardziej jak dla mnie (kwestia gustu). po za tym uwazam ze 2 cylindry oznacza prostsza budowe silniczka wiec w razie klopotow mniejszy problem.. jesli chodzi o ten beben to looknij do ŚM kilka nr w tyl - tam Pawel opisal (o ile mnie pamiec nie zawodzi) jak to sie wszystko sprawuje..ja w sumie zastanowil bym sie jeszcze nad tym GSem, bardzo podoba mi sie to moto i ma dobra opinie, co w sumie potwierdza wiele artykulow jak rowniez ten w ŚM. p.s. mi osobiscie z 500 podoba sie jeszcze CX - stara sprawdzona konstrukcja, dobra V-ka, motorek tani i bardzo sympatyczny.. pozdrawiam i zycze udanego zakupu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matek Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Witam,ja mam ER-5 i narazie jestam zadowolony.Dwa cylindry-prosta budowa,koszty serwisu mniejsze,eksplatacja tańsza-POLECAM NA POCZĄTEK p.s a na cztery gary przyjdzie czas :) ;) :D :lol: :lol: :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziki46 Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 ogolnie tak jak wyzej juz napisano 2 cylinderki to prosta budowa i mniejszy problem , ale jesli zbierasz juz i rozwazasz te dwa moto to jednak polecam 4-gary, a XJ na poczatek to jest bardzo dobry wybor pozdrowionka i jak najszycszego nabycia sprzetu Cytuj Forum Kołobrzeskich Motocyklistów www.moto-kolobrzeg.eu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kil-R Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Jak dwa cylinderki ..to tylko V-ka ;) Wracajac jednak do Twojego pytania : polecam XJ, jezdzilem XJ600 zeszly sezona - super motorek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomassoo Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Myślę że wybór powinien zależeć od tego co znajdziesz w lepszym stanie. Ja śmigałem na ER5 przez 3 sezony i dała mi dużo radochy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Poweim Ci ze CBką moglbys spokojnie sie mierzyc z XJtą poza tym jest lzejsza XJta ma na pewno lepszy dół... ale trwałość silnika porównaniu z CB wychodzi gorzej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Jak dwa cylinderki ..to tylko V-ka :D Wracajac jednak do Twojego pytania : polecam XJ, jezdzilem XJ600 zeszly sezona - super motorek. Pozdrawiam ale teraz pomykasz na V2 ... i jak wrażenia? Fajnie pracuje SV... Ja swoją uwielbiam za mozliwości silnika... Bardzo przyjemny rodzaj napedu. Elastyczny, dość mocny a jednocześnie lekki. ;) PZDR! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zooq Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Poweim Ci ze CBką moglbys spokojnie sie mierzyc z XJtą poza tym jest lzejsza XJta ma na pewno lepszy dół... ale trwałość silnika porównaniu z CB wychodzi gorzej... jeśli chodzi o CB to gdybym znalazł konkret egzemplarz to bym się nie zastanawiał ;) no może chwilke pomyślałbym nad tą XJ, ale wiem, że Hondzina by się raczej bardziej opłaciła na w miare nietęgi portfel. tak więc poważnie będę musiał pomyśleć co tu działać... ER-5 mi też chodzi po głowie ale jak bym miał wybór to z dwucylindrówek wziąłbym CB.pozdrawiam :D))))))))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G_S_F Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 kiedyś lecielismy we dwoje na GPZ 550 i mijaliśmy gościa na CB500 i nie moge powiedziec zeby to dobrze chodziło,koles jechał sam było widać że chce sie za nami złapać ale coś mu nie szło może brak mu było umiejętności...Ja bym wzioł XJota ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 OJ stary dałbyś mi tą Cb i staniemy tam jeszcze raz :mrgreen: 8) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 28 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2004 silniki dwucylidrowe mają zupełnie inną charakterystykę pracy niż "czwórki" . Jesli wziać pod uwagę tę samą pojemnosc skokową dwucylidrowy silnik ma wieksze tłoki i wieksze ich skoki. Stąd własnie bierze się owa brutalność dwójek, lepszy ciąg z niskich obrotów i wrażenie, że mocy jest jest wiecej. Czterocylidrowe silniki mają wiekszą kuturę pracy. Wybuchy w cylindrach nie są tak mocne jak w dwójkach, ale następują cześciej. Stąd własnie dużo większa moc czwórek, jednak moment obrotowy tych silników jest oddawany w znacznie wyższych zakresach obrotów niż moment obr dwójek. Poza tym im więcej cylindrów tym silnik jest bardziej elastyczny. Jednak ja osobiście wole jeździć sprzętami dwucylindrowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.