włochatyDR Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Witam panowie. Moja DRa praktycznie od początku tego sezonu zaczynała brać olej, coraz to więcej i więcej, zaczęła walić niezłe niebieskie chmurki z wydechu. Postanowiłem ściągnąć górę i zobaczyć co tam się kryje, i o to co ukazało się moim oczom: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ac51ce7fb0b68d4e.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abdd1775f2c0b2bb.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9fb0a3d56e9758cd.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5d0181170935921a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/836bda5e9caab24d.html Chciałbym abyście doradzili mi panowie, co z zaworami, wydechowe widać że są już dość nieźle wypalone. Wałek rozrządu, klawiatura itd wszystko gitara:) No i najlepsze, pierścień po włożeniu do cylindra ma +\- 0,5cm luzu! :eek: Następnie pytanie, mierzyłem cylinder, owalu jest ok 0,07-0,10mm w niektórych miejscach. Cylinder w najbardziej wyrobionym miejscu ma 79,13mm, czy aby było dobrze, wystarczy mi tlok 79,25mm aby wszystko ładnie zostało wygładzone itd? Z góry dziękuje za odpowiedzi i porady. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Wszystko zalezy jakie pieniadze przeznaczyles na remont. jezeli tryb oszczedny to na pewno trzeba sprawdzic zawory i zapewne wydechowe wymienic. Nie wiem jak wygladaja ssace ale prawdopodobnie tez beda na granicy. Jezeli masz chec jeszcze pojezdzic tym moto to glowica do rozebrania, zawory do wymiany wydechowe, ssace do sprawdzenia, gniazda do dotarcia, przy okazji sprawdz stan prowadnic, uszczelniacze zworowe do wymiany o ile sa. Cylinder od biedy mozesz nie ruszac dac tylko nadwymiarowy tlok i pierscienie. Bynajmniej ja bym tak postapil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JĘDRZEJ Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Nie ma co gdybać tak czy siak tylko trzeba rozpiąć zawory i wszystko pomierzyć ,być może gniazda da się podfrezować a przylgnie zaworów przeszlifować.Masz dużo nagaru na glowicy to trzeba wymienić uszczelniacze.Jeżeli chcesz wymienić tłok to ja bym zrobił szlif cylindra nie są to duże pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Jest 0,10mm joja w cylindrze, oczywiście że zrobię szlif. Zawory zostaną rozpięte i dotarte. Nie wiem czy mogę frezować, bo boje się że za głęboko wpadną i mogą być gniazda do wymiany. Uszczelniacze zostaną wymienione na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Jezeli robisz juz kompleksowy remont, to sprawdz rowniez stan prowadnic. Gniazd nie musisz frezowac, jezeli przylgnie sa w dobrym stanie, wystarczy je dotrzec pasta do docierania zaworow, a nastepnie sprwdzic szczelnosc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 A w jaki sposób sprawdza się prowadnice zaworowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Mierzac ich srednice wewnetrzna i porownujac z wartosciami z serwisowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam. Mam już wszystkie części potrzebne do złożenia silniczka. Mam następujące pytania: 1. Są dwa różne pierścienie, który założyć pierwszy a który drugi (srebrny i taki bardziej czarny) 2. Jak założyć pierścień olejowy, ten taki złoty, to taka jak by sprężynka. Z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Chciałbym abyście doradzili mi panowie, co z zaworami, wydechowe widać że są już dość nieźle wypalone. Wałek rozrządu, klawiatura itd wszystko gitara:) No i najlepsze, pierścień po włożeniu do cylindra ma +\- 0,5cm luzu! :eek: Następnie pytanie, mierzyłem cylinder, owalu jest ok 0,07-0,10mm w niektórych miejscach. Cylinder w najbardziej wyrobionym miejscu ma 79,13mm, czy aby było dobrze, wystarczy mi tlok 79,25mm aby wszystko ładnie zostało wygładzone itd? Z góry dziękuje za odpowiedzi i porady. Pozdrawiam. Zawory wydechowe biale bo mieszanka byla za uboga, ssace czarne bo oleju ciagnal sporo przez pierscienie. Wyglada jakby mial 1.2 cm luzu na zamkach z tego zdjecia. Rozepnij zawory i zrob zdjecie jak wygladaja przylgnie, to samo z wnetrzem glowicy, zeby sprawdzic gniazda. Dopiero potem mozna powiedziec czy gniazda trzeba frezowac, a zawory szlifowac. Srebrny pierscien na gorze a czarny pod nim, co to znaczy ze olejowy to taka "sprezynka" ? Powinien skladac sie z 2 czesci plaskich i sprezyny ktora idzie miedzy nimi. Zwroc uwage czy pierscienie maja na plaskiej czesci jakies napisy np Top, lub T lub nazwa firmy. Napisy zawsze ida do gory, czyli pierscien zaklada sie napisami do gory. Czy cylinder po szlifie zostal przehonowany ? Przeczytaj sobie watek o docieraniu z naciskiem jak przygotowac silnik po szlifie do skladania i jak go skladac. Przed skladaniem sprawdz luzy na zamkach nowych pierscieni w cylindrze ustawiajac je za pomoca tloka w cylindrze by uzyskac ich prostopadlosc do scianek cylindra. Co w koncu zrobiles z zaworami i gniazdami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam. Mam już wszystkie części potrzebne do złożenia silniczka. Mam następujące pytania: 1. Są dwa różne pierścienie, który założyć pierwszy a który drugi (srebrny i taki bardziej czarny) 2. Jak założyć pierścień olejowy, ten taki złoty, to taka jak by sprężynka. Z góry dziękuje. Jako pierwszy pierscien zakladasz ten chromowany. Co do zalozenie pierscienia zgarniajacego to nie rozumiem pytania, mozesz jasniej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Rozpiołem zawory, pojechałem z tym do znajomego mechanika, stwierdził że jest w porządku i zaworków nie trzeba wymieniać tylko dotrzeć. Pierścienie mają jakieś znaczki, ale na pewno nie jest to "top" itd. Nie wiem jak złączyć ze sobą dwa końce pierścienia olejowego, tak aby się ze sobą trzymały dwa końce. Końce nachodzą na siebie czy jak? bo naprawdę tego nie rozumiem. Pierścień schodzi się teraz na około 0,5mm. Przerwa jest minimalna. Cylinder był honowany, wszystko robili mi larson. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Pierscini sie nie zlacza, je sie sciska tak aby mogly z tlokiem wejsc do cylindra. W przypadku pierscienia zgarniajacego jest to bardziej skomplikowane, gdyz jest on bardzo kruchy i latwo moze ulec uszkodzeniu. Do tego najlepiej uzyc jest specjalnej opaski sciskajacej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Konce sprezyny pierscienia olejowego po prostu schodza sie ze soba, nie moga zachodzic na siebie. Jezeli pierscienie maja jakies znaczki to nalezy je zalozyc tymi znaczkami do gory. Czy tlok i pierscienie sa firmowe Suzuki ? Aha jeszcze a' propos zaworow. Czy sprawdzales luzy zaworow w prowadnicach ? Czy zawor wlozony do prowadnicy wpada luzno do srodka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Nie wiem ile masz tam tych pierscieni ale zakladam ze trzy. Musisz ponad to co napisal Adam pamietac ze pierwszy pierscien ten chromowany jak pisalem idzie jako pierwszy, nastepnie o ile posiadasz pierscien kompresyjno-zgarniajacy to musisz go odpowiednio zamontowac. Ma on tzw. nosek, ktory musi byc skierowany ku dolowi, ten rowek sluzy do zgaraniania nadmiaru oleju, gdyz jego zadaniem poza uszczelnianiem jest rowniez utrzymywanie stalego filmu olejowego na gladzi tulei cylindrowej. Nieodpowiednie zamontowanie tego pierscienia spowoduje zwieksze zuzycia oleju, gdyz zamiast zgarniac olej ku skrzyni korbowej bedzie wciskal go do komory spalania. P.S. jezeli nie masz oznaczenia top na pierscieniu to czasem mozna spotkac literke "G", jezeli pierscien nie posiada oznaczen, poza opisanem powyzej pierscieniem kompresyjno-zgarniajacym, mozna je montowac dowolnie. Pierscienie zaczyna sie montowac od najnizej polozonego a nastepnie przez zalozeniem tulei cylindrowej nalezy obrocic je w rowkach tak by zamki sasiednich pierscieni byly przestawione wzgledem siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 (edytowane) Myślę ze jakoś sobie poradzę. Mechanik który docierał mi zawory twierdził że prowadnice są ok, kazałem mu to sprawdzić. Ostatnie pytanie jak na razie. Szczałka na tłoku do wydechu? Tłok i pierścienie są firmy TKRJ. Edytowane 18 Sierpnia 2010 przez włochatyDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.