moonraker Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2010 Miałem się nie odzywać w kwestii wymiany samej zębatki ale stwierdziłem ze że podzielę się swoimi doświadczeniami. W motocyklu mam przełożenie 14/48 i można powiedzieć ze przednia zębatka znika praktycznie w oczach. Co prawda nie doprowadzam jej do stanu agonalnego ale jak jest już widoczne gołym okiem zużycie to wymieniam tylko przednią i na łańcuchu i tylnej zębatce robię taki sam przebieg i nie miałem z tego powodu żadnych problemów. Przećwiczyłem to na 3 zestawach napędowych i 3 dodatkowych zębatkach zdawczych. Z tym że ja jeżdżę głównie w błocie nie wiem jak to zadziała w motocyklu szosowym. Oczywiście nikogo nie namawiam do takiego postępowania ale z tego co się orientuje w światku off-road to częsta praktyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Jak go odbierałem to tyle właśnie luzu miał. Zwróciłem uwagę facetowi, że trochę mało, on twierdził, że za parę km się wyciągnie do normy. I tak się stało, kilka km i się zrobił te "na oko 3,4,5 cm, potem bez zmian. Lepiej mieć za duży luz i wyjechać łańcuch, niż za mały i uszkodzić wałek zdawczy, łożysko i inne części za ciężkie "miljony" A zapomniałem dodać, że nie smarowałem go jeszcze bo ten fabryczny smar jeszcze pod oringami jest. 5cm luzu w Gixxerze :eek: ? Weź go lepiej naciągnij. 3cm IMHO to górna granica. Toz to nie enduro przecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Akurat temat mnie zainteresował bo mój zestaw napędowy jeśli nie jest dobrze nasmarowany to coś stuka i słychać to szczególnie przy małych prędkościach. Przednia zębatka nie wygląda zbyt dobrze natomiast tylna jest OK, jako, że z łańcucha wystawają malutkie kawałeczki gumy to wymienię wszystko, w przeciwnym wypadku zmieniłbym tylko przednią zębatkę bo łańcuch jest prawie, że równiomiernie wyciągnięty (ok 5 mm różnicy) i ma jeszcze naciąg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zucio1 Opublikowano 28 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Chciałbym się podłączyć do tematu i prosić o ocenę mojej zębatki (yamaha sr 250). Czy można na niej jeszcze polatać, czy nadaje się do wymiany. Ponadto zauważyłem, że zębatka ma lekki luz w płaszczyźnie prostopadłej do osi motocykla (jak ją ruszałem prostopadle do osi łańcucha to miała luz - czy to normalne?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barti696 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 siema :) mam proble3m jak prawidlowo zalozyc przedia zebatke do yamaha xs 400 dohc oznaczeniem do przodu czy do silnika ? bo zle zalozona moze mi spacs i bedzie masakra na drodze :( wiec licze na was pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 oznaczeniem na zewnątrzpozdr. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Ja trzymam się swojej wersji i powtarzam, częsta wymiana przedniej zębatki potrafi przedłużyć życie zestawowi min 2 razy. A Piotr też troszkę fantazjuje, bo nie ma takiego gościa na forum hayka.pl który by w 6kkm zajechał zestaw. Chyba nawet nikomu się to nie udało w 10kkm, także bez przesady Panie Piotrze :) Opona to owszem 4kkm to bardzo dobry wynik przy takiej mocy i momencie... Każdy robi to co uważa za słuszne. Niech każdy wyciągnie sobie wnioski z tych wypowiedzi, bo po to jest forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.