Skocz do zawartości

Zębatki do oceny


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem się nie odzywać w kwestii wymiany samej zębatki ale stwierdziłem ze że podzielę się swoimi doświadczeniami. W motocyklu mam przełożenie 14/48 i można powiedzieć ze przednia zębatka znika praktycznie w oczach. Co prawda nie doprowadzam jej do stanu agonalnego ale jak jest już widoczne gołym okiem zużycie to wymieniam tylko przednią i na łańcuchu i tylnej zębatce robię taki sam przebieg i nie miałem z tego powodu żadnych problemów. Przećwiczyłem to na 3 zestawach napędowych i 3 dodatkowych zębatkach zdawczych. Z tym że ja jeżdżę głównie w błocie nie wiem jak to zadziała w motocyklu szosowym. Oczywiście nikogo nie namawiam do takiego postępowania ale z tego co się orientuje w światku off-road to częsta praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go odbierałem to tyle właśnie luzu miał. Zwróciłem uwagę facetowi, że trochę mało, on twierdził, że za parę km się wyciągnie do normy. I tak się stało, kilka km i się zrobił te "na oko 3,4,5 cm, potem bez zmian. Lepiej mieć za duży luz i wyjechać łańcuch, niż za mały i uszkodzić wałek zdawczy, łożysko i inne części za ciężkie "miljony" A zapomniałem dodać, że nie smarowałem go jeszcze bo ten fabryczny smar jeszcze pod oringami jest.

 

 

5cm luzu w Gixxerze :eek: ? Weź go lepiej naciągnij. 3cm IMHO to górna granica. Toz to nie enduro przecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Akurat temat mnie zainteresował bo mój zestaw napędowy jeśli nie jest dobrze nasmarowany to coś stuka i słychać to szczególnie przy małych prędkościach. Przednia zębatka nie wygląda zbyt dobrze natomiast tylna jest OK, jako, że z łańcucha wystawają malutkie kawałeczki gumy to wymienię wszystko, w przeciwnym wypadku zmieniłbym tylko przednią zębatkę bo łańcuch jest prawie, że równiomiernie wyciągnięty (ok 5 mm różnicy) i ma jeszcze naciąg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chciałbym się podłączyć do tematu i prosić o ocenę mojej zębatki (yamaha sr 250). Czy można na niej jeszcze polatać, czy nadaje się do wymiany. Ponadto zauważyłem, że zębatka ma lekki luz w płaszczyźnie prostopadłej do osi motocykla (jak ją ruszałem prostopadle do osi łańcucha to miała luz - czy to normalne?)

 

dscf4479.jpg

 

 

 

dscf4482o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja trzymam się swojej wersji i powtarzam, częsta wymiana przedniej zębatki potrafi przedłużyć życie zestawowi min 2 razy.

 

A Piotr też troszkę fantazjuje, bo nie ma takiego gościa na forum hayka.pl który by w 6kkm zajechał zestaw. Chyba nawet nikomu się to nie udało w 10kkm, także bez przesady Panie Piotrze :) Opona to owszem 4kkm to bardzo dobry wynik przy takiej mocy i momencie...

 

Każdy robi to co uważa za słuszne. Niech każdy wyciągnie sobie wnioski z tych wypowiedzi, bo po to jest forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...