Skocz do zawartości

Upgrade hamulca w VN 900 Classic.


h_rafal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dodam wymianę płynu hamulcowego, jeśli dawno nie był zmieniony, albo nie wiesz kiedy to miało miejsce. plus ewentualnie poczytanie o innych klockach hamulcowych, nawet jeśli skuteczność hamowania miałaby wzrosnąć kosztem ich trwałości

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez lepsze hamowanie. Ja mocniej nacisnę klamkę i blokuję koło przednie. Specjalnie regulację przy klamce ustawiłem tak, żeby przy nagłym hamowaniu nie blokować koła. Przewód gumowy.

 

Sprawdź odpowietrzenie układu. Przód i tył. Jeśli po kilkakrotnym naciśninęciu klamką przednią jest brak luzu to układ zapowietrzony. To samo nożny.

Sprawdź też klocki, może są starte. No i pilnować poziomu płynu DOT-4 w zbiorniczkach.

Regulacja nacisku klamką na klocki:

* w przedniej części klamki hamulca patrząc z góry jest śruba/kólko do obracania palcami, poza kółkiem jest strzałka a

na kółku są cyfry 1,2,3,4,5

* jedną z tych cyfr ustawić na strzałkę

Ja mam poz. 3 - najlepiej mi się sprawuje. Musisz ustawić i wypraktykować.

Edytowane przez mirek_VN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

Do Hun996: oplot stalowy się przyda bo zauważyłem dziwne zgrubienie przewodu (oryginalny jest gumowy)

Do jeszua: motocykl mam od początku lipca. Kupiłem od gościa który ma również warsztat. Prosiłem o zwrócenie na to uwagi i wymianę płynów. Co zrobili - nie wiem... Muszę chyba wymienić sobie płyn i klocki sam - tak dla pewności. Chcesz coś zrobić dobrze - zrób to sam!

Do mirek VN: regulację nacisku klamki przetestowałem od razu. Na "piątce" hamulec jest dalej "gumowy" a o zblokowaniu kół - jak w Twoim przypadku - nie ma mowy. Chyba skorzystam z deszczu (leje jak cho***a!!!) i wezmę sięza to poważniej.

 

Reasumując: jeszcze raz dziękuję i nie omieszkam powiadomić Was o efekcie.

Pozdrawiam i życzę pogody!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Regulacja nacisku klamką na klocki:

* w przedniej części klamki hamulca patrząc z góry jest śruba/kólko do obracania palcami, poza kółkiem jest strzałka a

na kółku są cyfry 1,2,3,4,5

* jedną z tych cyfr ustawić na strzałkę

Ja mam poz. 3 - najlepiej mi się sprawuje. Musisz ustawić i wypraktykować.

 

Regulacja nacisku klamką na klocki? Ciekawa teoria. To jest po prostu regulacja klamki służąca dopasowaniu do długości palców i innych osobistych preferencji. Siły nacisku się tym nie reguluje :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wtrącaj się tu jak Cię nie proszą i swoje teorie sufitowe wygłaszaj w CBR-ach.

 

primo: więcej kultury, bardzo proszę

secundo: akurat Twój przedmówca ma rację i regulacja o której mówiłeś to odległość klamki od manetki, nie ma nic wspólnego z "naciskiem klamki na klocki"

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamikazemario ma rację z tą regulacją.

A jeśli chiodzi poważne polepszenie skuteczności hamowania to być może da się założyć inny zacisk ?

Nie wiem jak w VN900 ale naprzykład w Intruzach 1400 i 1500, to dość popularna przeróbka - zalożenie wielotłoczkowego zacisku z GSXR (o ile dobrze pamiętam) - gdzieś taki temat czytałem i parę takich intruzów widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już odpowiedzi na wszystkie pytania. Przewód puchnie- wymień na oplot. Nowy płyn, klocki. Zwróć uwagę na stan tarczy. Być może, jest już za cienka, lub ma duże wżery, rowki. Najlepiej wtedy kupić nową. Trochę kosztuje. Ustaw też klamkę, w na wspomnianych numerach, tak abyś mógł łatwo dosięgnąć palcami. Hamulców tym nie poprawisz, ale będziesz miał lepsze czucie hamowania. Co do sposobu wymiany płynu hamulcowego, to masz tu na forum, kilka tematów jak to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz już odpowiedzi na wszystkie pytania. Przewód puchnie- wymień na oplot. Nowy płyn, klocki. Zwróć uwagę na stan tarczy. Być może, jest już za cienka, lub ma duże wżery, rowki. Najlepiej wtedy kupić nową. Trochę kosztuje. Ustaw też klamkę, w na wspomnianych numerach, tak abyś mógł łatwo dosięgnąć palcami. Hamulców tym nie poprawisz, ale będziesz miał lepsze czucie hamowania. Co do sposobu wymiany płynu hamulcowego, to masz tu na forum, kilka tematów jak to zrobić

 

Tarcza jest OK.

Ze stronki podesłanej od Huna996 zamówiłem oplot - zobaczymy jak się sprawi.

Co do regulacji klamki, to faktycznie nie reguluje siły ale komfort hamowania; poeksperymentuję.

Dzięki - pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja nie mam jeszcze problemów z hamulcami ,ale mam pytanie co to jest ten oplot który polepsza hamowanie ,jaka cena tego ustrojstwa ,jak jest to dobre może bym u siebie to zamontował .,jakieś na ten temat wiadomości ,chętnie posłucham ,miłego weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...