Skocz do zawartości

Toyota Corolla 2.0 D4D


Vector
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sprawa jest conajmniej dziwna. Otóż po nocy auto odpala normalnie, natomiast gdy tylko troszkę się rozgrzeje i zostanie zgaszone nie można odpalić. Kręci, kręci, ale zakoczyć nie może. Dzisiaj po kilku próbach jednak nam odpaliła (ciepły silnik). Byliśmy z kolegą (jego auto) u mechanika, który stwierdził, że najprawdopodopniej to pompa albo wtryski. Zaproponował pewien pomysł, jeśli nie będzie chciała odpalić na ciepłym silniku, schłodzić pompę np. wodą. Tak też zrobiliśmy, zdziwiliśmy się kiedy po trzeciej próbie odpaliło...

 

Na forum Toyoty różnie ludzie piszą, podobnych problemów jest sporo z konkretnie tymi silnikami. Jednym padły wtryski, innym pompa, jeszcze innym simering na rozruszniku, który przestawał przekazywać na silnik - ale to jest mało prawdopodobne, ponieważ wyraźnie czuć, że silnik kręci...

 

Pytam z tego względu, może ktoś miał do czynienia z tą nietypową awarią? Może jest jakiś japoński mechanik, który ogarnia temat, albo miał do czynienia z takim przypadkiem?

 

Podpinaliśmy u znajomego mechanika diagnozę i żadnych błędów nie ma. Auto ma 165 tysięcy prawdziwego przebiegu.

 

Czy to może mieć związek z przepływomierzem? Czy aby przypadkiem na diagnozie nie wykazałoby błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby przeplywomierz byl padniety to komputer powinien wskazac blad.

Jakiekolwiek problemy komputer pokazuje?

Podczas jazdy kiedy silnik jest goracy sa jakies problemy z jazda czy wylacznie w trakcie uruchamiania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, że komputer nie pokazuje absolutnie żadnych błędów. Wszystko jest w porządku. Na zimnym odpala normalnie, jeźdźi również normalnie bez żadnych zająknięć. Jedynie podczas odpalania ciepłego silnika po prostu nie chce zaskoczyć, silnikiem kręci normalnie jak zawsze tyle, że po prostu nie odpala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że błędu nie pokazuje to nie znaczy, że nie istnieje.Nie można ślepo wierzyć diagnostyce komputerowej.

Nie obstawiałbym przepływomierza ale czy Twój silnik ma czujnik temperatury paliwa?Możesz sprawdzić czujnik(i) temperatury silnika.Gdzie masz zawór gaszenia silnika?W pompie?

Moc zadał pytanie na, które jest niejasna odpowiedź.Czy normalnie jeździ na ciepło?

Podczas rozruchu poluzuj śruby na wtryskach na zimno i sprawdź pod jakim ciśnieniem wywala paliwo.Później ten sam manewr na gorąco.

Jak się orientuję to CR jest wrażliwy na jakość paliwa.Nie lałeś ostatnio z kanistra albo jakiś oszczędności?

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko gdyby byla roznica cisnien przy zimnym i goracym silniku to wowczas silnik pracowalby nierownomiernie badz wogole. A problem pojawia sie wylacznie przy samym rozruchu.

Moze byc ze ktorys z czujnikow daje lewe sygnaly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc powiadam Wam Panowie, że auto chodzi normalnie, naturalnie, tak jak chodziło zawsze, czy na ciepłym czy na zimnym silniku. Problem występuje tylko przy odpalaniu ciepłego lub gorącego silnika. Na zimnym zawsze odpala normalnie.

 

Ale czasami wystarczy odpalić, przejechać np. 1 km jak już się troszeczkę rozgrzeje, zgasić i już wtedy może pojawić się problem z odpaleniem. Dodam, że nie zawsze ( :icon_exclaim: ) to występuje. Wczoraj byliśmy u mechanika i oczywiście auto odpalało normalnie :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest szeroko znany w ASO Toyoty - na 90% kolega ma rozrusznik do naprawy/wymiany. Po nagrzaniu się nie daje on dostatecznego prądu i nie ma siły ruszyć silnikiem.

 

 

Maro, ale co w przypadku jeśli wyraźnie czuć, że kręci silnikiem?

 

Co do czujnika, chyba wypadałoby wsadzić inny, żeby sprawdzić czy tamten jest trafiony?

Błagam Was, przecież słychać czy rozrusznik kręci silnikiem czy nie?

Ale ok.

W takim wypadku Vector zagrzej silnik i z dwójeczki na pych jak nie zapali na rozrusznik.I będzie jasne czy to obciąża rozrusznik czy nie.

 

Tylko gdyby byla roznica cisnien przy zimnym i goracym silniku to wowczas silnik pracowalby nierownomiernie badz wogole.

Odniosłem się do tezy o uszkodzonej pompie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już wcześniej napisałem, rozrusznik słychać no i przecież czuć, że kręci silnikiem. Stąd trochę wydawało mi się wielce małoprawdopodobne, że to może być przyczyną.

 

A więc. Dzisiaj wymieniliśmy akurat klocki hamuclowe bo się okazało, że są na wykończeniu. Stwierdziliśmy, że wymienimy również filtr paliwa. No i cały dzisiejszy dzień auto odpalało zupełnie normalnie. I na zimnym, i na ciepłym, i na gorącym. Mam nadzieję, że to było przyczyną, bo za tydzień auto leci do Francji więc wszystko musi być na zicher. Nie wiem czy było tyle syfu, że filtr się tak zapchał czy jak, ale wygląda na to, że to właśnie był problem... Miejmy nadzieję.

 

Gdyby coś się zmieniło, napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieje ze to bylo przyczyna, choc to bardzo dziwne, gdyz zimny silnik potrzebuje wieksza dawke rozruchowa niz cieply a tym bardziej podczas ruchy gdy pod obciazeniem dawka paliwa jest duzo wieksza, czuc byloby ze slaby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego silnika ale problem uruchamiania gorącego diesla jest mi znany. W starych typach (ze zwykłą pompą wtryskową) przy upałach i gorącym silniku zużyta pompa nie dawała wystarczającego ciśnienia wtrysku. Był to bardzo typowy objaw.

 

Być może w CR dochodzi do podobnego efektu, zwłaszcza kiedy nakłada się na to obniżenie ciśnienia podawanego paliwa z powodu zasyfionego filtru. Kiedy akumulator jest zużyty lub słaby, mogą na to jeszcze nałożyć się zbyt niskie obroty silnika przy rozruchu.

 

Wszystko to razem da właśnie taki efekt przy jednoczesnym braku jakichkolwiek błędów na kompie.

 

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak troszke wcinając sie w słowo odpalanie silnika na ciepłym silniku nie ma nic z filtrem paliwa....w jedz do mechanika na ciepłym silniku i zostaw go tam na cały dzień ... auto musi nie odpalać ,podłczyć komputer diagnostyczny z dobrym programem, zbadac czy na ciepłym widzi obroty silnika , ciśnienie pompy pampy wysokiego ciśnienia około 200bar dopiero odpala sprawne auto, ilośc powietrza jakie widzi przepływomierz(ale nawet na uszkodzonym auto odpala po chwili) ... a nie napisałeś rocznika toyoty? nie odpinaj żadnych wtryskiwaczy bo to nic nie daje ...wtryskiwacze typu comon rein bada sie inaczej jesli twoje auto jest w ten układ wyposażone ale D4D to raczej tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...